کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشته شدن ۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای

27 اسفند 1397 ساعت 21:13

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه در سال ۹۷ حدود ۱7 هزار نفر از هموطنان جان خود را بر اثر تصادفات جاده ای از دست دادند که به غیر از مصدومیت‌ها که منجر به قطع نخاع و قطع عضو شده آمار بالایی بوده و خسارت بسیار سنگینی از این بابت جامعه ما متحمل می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از روابط عمومی هلال احمر آذربایجان‌شرقی، علی اصغر پیوندی امروز با حضور در دفتر امام جمعه، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با ارائه گزارشی از خدمات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در تعطیلات نوروزی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی جمعیت هلال احمر  با تمام توان لجستیک و توان  امدادی خود در خدمت هموطنان و مسافران خواهد بود و بحمدالله ،جمعیت هلال احمر امسال، امکانات بسیار خوبی را فراهم کرده است.

 رئیس هلال احمر ادامه داد: نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر اعم از نجاتگران ،امدادگران و جوانان در طول اجرای طرح نوروزی  در خدمت هموطنان بوده  و با برپایی خانه‌های دوستدار کودک و نوجوان نسبت به فرهنگ‌سازی لازم برای کاهش تصادفات جاده‌ای در میان کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها اقدام خواهند کرد.

پیوندی افزود: متاسفانه در سال ۹۷ حدود ۱7 هزار نفر از هموطنان  جان خود را بر اثر تصادفات جاده‌ای از دست دادند  که به غیر از مصدومیت‌ها که منجر به قطع نخاع و قطع عضو شده  آمار بالایی بوده و خسارت بسیار سنگینی از این بابت جامعه ما متحمل می‌شود.

 وی در ادامه با اشاره به شخصیت امام جمعه تبریز گفت:  شما امام جمعه ای محبوب نزد  همه مردم هستید و رفتارها و منش های  حضرتعالی الگویی برای همه بوده و همیشه به جمعیت هلال احمر توجه خاص دارید، هلال احمر نهاد مردمی است، خیران؛داوطلبان، نیکوکاران همه و همه علاقه مند به کار در هلال احمر هستند و کار در هلال احمر موجب رضای خداوند بوده و ما هم از بابت اینکه نیروهای داوطلب ،خیرین، نجاتگران، امدادگران دائما  با هلال‌احمر در ارتباط بوده و به جمعیت رفت و آمد دارند بسیار خوشحال هستیم.

پیوندی با تاکید بر اینکه اساس کار هلال احمر، داوطلب محوری است افزود: جمعیت هلال احمر در سطح کشور ۸۵۰۰ نفر کارمند رسمی دارد که طبیعی است با این تعداد کارمند نمی‌تواند در حوادث و سوانح موفق ظاهر شود، بنابراین با بهره گیری از ظرفیت عظیم نیروهای داوطلب، حوادث و سوانح را مدیریت می‌کند.

رئیس هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر علاوه بر اینکه در حوادث و غم‌ها و رنج و آلام در کنار مردم است سعی می‌کنیم  در خوشی‌ها و شادی‌ها هم در کنار مردم باشیم و در ایجاد طراوت و نشاط اجتماعی بر اساس وظیفه انسان دوستانه خود عمل کنیم.


کد مطلب: 678636

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678636/کشته-شدن-۱۷-هزار-نفر-تصادفات-جاده-ای

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com