جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳۲
یادداشت /برنامه نود در سراشیبی سقوط

عادل نمی تواند مانع از ظهور نخبگان شود

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب: 678633
سئوال این است گردش نخبگان ایرادی دارد که گروه "مخالفان همیشگی سیما" بلافاصله با فکر تغییر در ساختار برنامه نود، عَلَم مخالفت شان را به هوا بلند کرده اند؟
عادل نمی تواند مانع از ظهور نخبگان شود
به گزارش جهان نيوز، امیر رضا محمودی در یادداشتی نوشت: از جمله اتفاقات مثبت در رسانه ملی ظهور چهره های جدید ورزشی و غیرورزشی بین مجریان تلویزیونی طی دو دهه اخیر است. یکی از همین نفرات عادل فردوسی پور بود که در سال 1378 با ورود به سازمان صدا و سیما و طرح ساخت برنامه نود توانست اتفاقات تازه ای را در این حیطه رقم بزند.

آنهایی که امروزه نگران خشکیدن این چشمه جوشان هستند کافیست به آرشیو برنامه خندوانه طی همین دو، سه سال اخیر سری بزنند و متوجه شوند با راه اندازه بخشی به نام "خنداننده شو" چه تعداد جوان با استعداد ظهور کرده و مردم را پای تلویزیون، از خنده روده بر کردند! اتفاقی که شاید برای خود رامبد جوان هم در نهایت به زنگ خطری تبدیل شد تا حساب کار دستش بیاید و امثال مهران غفوریان ها و بیژن بنفشه خواه ها را تحت الشعاع قرار داد.

مشابه همین اتفاق در دوران راه اندازی شبکه ورزش رخ داده است. در همین مدت شاهد هستیم گروهی از جوانان با استعداد با طرح و برنامه هایشان، چطور بین مخاطبان تلویزیونی جا باز کرده و توانسته اند به برندی برای برنامه های شبهای فوتبالی یا امثال آن تبدیل شوند. شهاب قاسمی و "عبداله روا" نمونه هایی از این دست مجریانی هستند که طی همین سالها جایگاهی خوب نزد نوجوانان و علاقمندان به فوتبال برای خود باز کرده و مخاطبان خاص خوشان را داشته باشند.

سئوال روز این است؛ گردش نخبگان ایرادی دارد که گروه "مخالفان همیشگی سیما" بلافاصله با فکر تغییر در ساختار برنامه نود، عَلَم مخالفت شان را به هوا بلند کرده اند؟ 19 سال و نیم برای یک برنامه تلویزیونی فرصت کمی نیست که رسانه ملی آن را در اختیار عادل و نود قرار داد در حالی که روند حرکتی این برنامه در سراشیبی سقوط، کاملا واضح است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
ژن خوب نمی تونه ۱ نفر را ببینه که مردم دوستش دارند ، تنها برنامه تلویزیون ایران را که میدیم ۹۰ بود اون هم دیگه نمی بینیم ، میزنیم برنامه رختکن را می بینیم ، از ایرانی بودن خودم پشیمونم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
«از ایرانی بودن خودم پشیمونم»
باش...
مثل بقیه بی هویتها که وقتی از مرز ایران میرن بیرون، حس پشیمون بودن از ایرانی بودنشون فوران میکنه.
United States
...
France
عادل عزیز از اجرای سالها برنامه خوبت ممنونم ، بعنوان ییک ایرانی مسلمان غیر وابسته تنها برنامه تلویزیون بجز فوتبال که میدیم و منتظرش بودم همین برنامه خوب ۹۰ بود ، ممنون از سالها زحمتی که کشیدی دکتر و مطمین باش حق همیشه پیروز هست و ژنهای خوب نمی تونن مردم را برای همیشه حذف کنن .
الهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
باجناق زاده حداد عادل ژن خوب با عادل مشکل داره دودش میره توی چشم مردم
Iran, Islamic Republic of
اگر ادعای ازادگی و حق بودن داری جهان تو این داستان فقط و فقط باید طرفدار عادل بودی . چون 1 ژن خوب تنها بعد از 3 روز از انتخاب مردمی 1 برنامه اون را کنار گذاشت معنی اون چیه ؟ مخالفت با مردم و لا غیر
Iran, Islamic Republic of
می خواستید با انتخابات فرمایشی عادل و مردم را شکست بدید ولی وزیر جوان نزاشت...
Iran, Islamic Republic of
گردش نخبگان ایرادی نداره اما تیم نورچشمی پایتخت یعنی پرسپولیس یکی از بزرگترین حامیان خودشو ازدست میده. مشکل اینه!
جلیل
Iran, Islamic Republic of
سلام جهان جان سلام! خدا وکیلی از این ژست ا نگیرید اصلا بهتون نمی اد! چرا؟ پس گردش نخبگان در مورد پسر خاله ی سید حسن خمینی بهرام شفیع چرا اجرایی نشد؟ بگید از یارو چون زبان نقد داشت خوشمون می اومد! جهانگیر کوثری چطور که سی سال دومش هم اومد ورزش از شبکه دو رو راه انداخت؟
مم
Iran, Islamic Republic of
گاله رو ببند
بچاپ
Iran, Islamic Republic of
بعد از حذف عادل از ۹۰ مطمئن باشید آمار بینندگان آن به صدهزار هم نخواهد رسید
Iran, Islamic Republic of
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
من از دنبال کنندگان قدیمی جهان نیوز هستم...نقاط قوت زیادی دارین ولی همیشه واسم سوال بوده که چرا اغلب مواردی که درمورد فردوسی پور مطلب میزاشتین احساسم بر این بود که نوشته هاتون همراه با بغض هست ؟آخه به ندرت مطالبتون این شکلی بود
Iran, Islamic Republic of
چون فردوسی پور یکم زبان نقد بر اوضاع داره و مشکلات رو نشون میده برای کسانیکه عادت به چه چه و به به اوضاع مملکت دارن یجور وصله ی ناجوره
رسول
Iran, Islamic Republic of
اگه نیاز به ورود جوانان به برنامه سازی هستش، باید کاری کرد که توی یه شبکه دیگه یا همین شبکه، توی یه شب دیگه، اون جوون محترم برنامه خودشو بسازه.اگه موفق بود که مردم خودشون میرن سمت اون.نیاز به این همه جار و جنجال نیست.چرا باید مجری که سالها برای یه برنامه زحمت کشیده، به اینجا برسه؟ اگه مجریان دیگه موفق بودند، میتونستند سالها برنامه هاشون رو ادامه بدن.مثل ورزش از نگاه دو و ...حالا همه چی فدا میشه تا فروغی بگه حرف حرف منه.اما روزی میاد که فروغی میره و مطمئنا جای این برنامه توی صدا و سیما خالیه.
جواد
Iran, Islamic Republic of
رفت که رفت...
Iran, Islamic Republic of
فکر کردید تو این همه سال برنامه نود را برای تحلیلها و فوتبالهای لیگ نه چندان جذاب میدیدیم ؟! ما 90 را 90 درصد فقط به خاطر خود عادل فردوسی پور میدیدیم. فردوسی پور بود که با اجرای بی شیله پیله و بدون لفظ قلم و خودمانی و در عین حال حرفه ای و جذاب خودش و برنامه اش به فضای فوتبال ایران انرژی و حرارت می داد، این فردوسی پور و مجموعه برنامه نود بود که به فوتبال ایران پرستیژ داد نه اینکه فوتبالِ همواره پرخرج از بیت المال و ولخرج و بدون خروجی ایران به فردوسی پور جایگاه آنچنانی داده باشه.فوتبال ایران مدیون برنامه نود است. هرچند که این فوتبال که زاده فرهنگ غرب است و برای ما دنیا و آخرت نمیشه ولی با این وجود جماعتی در این زمینه فعال هستند و کار میکنند و روزی میبرند و وقتی در حق یکی از زحمت کشهای این عرصه ظلم میشه باید از او دفاع کرد.
Netherlands
نمیدونم ولی باید مدیریت میشد ایشون هم به هرحال انسان توانمندی هستن
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
محمد حسین میثاقی گزینه خوبیه برای نود. خوب خودشو جاانداخته.
مسلط و خوش برخورد نشون میده، گرچه صریحه ولی زبونش تلخ نیست و مهمتر از همه این که برادرش هم دلال فوتبال نیست...
خوش گذشت آقای فردوسی پور
Iran, Islamic Republic of
انقدر رپرتاژ آگهی واسه گماشته های اجانب رفتی تا کاسه صبر این صداسیمای منفعل هم سراومد. حالا باید منتظر بمونی ببینی پلنB انگلیس چیه برات...
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم چ خبره همه به عادل حمله میکنند/
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا یادداشت مزخرفی بود
میتونید برنامه مشایه درست کنید نع اینکه حذفش کنید
نوشتار سفارشی
جای تاسفه
شرم بر شما
محسن
Malaysia
امیدوارم که نظر من رو منتشر کنید. چندباری هست که می بینم جهان نیوز خبر و یا مقاله ای در مورد برنامه ی 90 و عادل فردوسی پور می نویسه. اما همونطور که یکی دیگه از دوستان نوشته، همیشه احساس بغض و غرض ورزی تو این خبرها و نوشته های جهان نیوز در مورد شخص عادل فردوسی پور هست. مطمِِئنا هر انسانی و هر برنامه ی تلویزیونی نقاط قوت و ضعفی داره. اما به هر حال برنامه ی 90 یکی از موفق ترین برنامه های تلویزیون بوده و هست و قاطعانه می گم دلیل اصلی این امر هم عملکرد موفق عادل فردوسی پور هست. شما تیتر زدید که عادل مانع حضور نخبگان در 90 می شه. اول اینکه خود عادل و دوستانش همگی جزء نخبگان ایران هستند که اگر نبودند این همه سال اکثریت مخاطبانش از برنامه شون راضی نمی موندند. دوم اینکه اگر کسی نخبه باشه نیاز به فرضت داره اما نه اینکه از اعتبار و نتایج زحمت یک فرد و تیم نخبه اش استفاده کنه برای موفقیتش. هر نخبه ای می خواد کار کنه بهش زمان بدند تا یک برنامه جدید بسازه و خودش رو نشون بده اگر واقعا نخبه باشه مثل عادل و تیمش حتما موفق می شه. در نهایت حذف عادل شاید دل سیاه و کریه شما مغرصین رو کمی آروم کنه اما ته وجدانتون می دونید که که چه ظلم بزرگی در حق مردم و مخاطبان پرشمارش خواهد شد.

جای کسی که در دلها قرار بگیره هیچکس نمی تونه اون رو حذفش کنه :)
Iran, Islamic Republic of
عادل افتخار ماست. ....
عادل
Iran, Islamic Republic of
فردسی پور با فکر و ایده پردازی خلاقانه برنامه نود را راه اندازی کرد و ادامه داد نخبگان دیگر کپی برداری نکنند ایده نو بدند
محمد از اهواز
Iran, Islamic Republic of
همون تفکری که باعث میشه آقای جنتی که مردم دنبال حذفش از خبرگان بودن و نفر آخر شد بشه رئیس مجلس خبرگان ، همون تفکری که باعث شد آقای رئیسی شکست خورده انتخابات سال گذشته بشه رئیس قوه قضائیه که یکی از مهمترین ارکان هر کشوری هست و .... دنبال حذف عادل فردوسی پور از صدا و سیما و برنامه نود هست. میدونین چرا؟ فقط بخاطر اینه که مردم میخوانش.
حتی به خودتون اجازه اجازه نمیدین فکر کنین که برنامه نود فکر و ایده خود فردوسی پور بوده و این که با یه گروه دیگه ساخته بشه عملا یه نوع دزدیه!!!!
خوب کلا برنامه نود رو حذف کنن یه برنامه جدید با فکر و ایده خودشون بسازن و ...
وای به حال حکومتی که راه خودشو بره و مردم هم راه خودشون رو!!! بخدا این ره به ترکستان است .
و حرف آخر اینکه: خانه از پای بست ویران است ...
Iran, Islamic Republic of
اصولا برای اینها اصلا نظر مردم مهم نیست و نظر مردم یک وسیله برای پیشبرد اهدافشان است. مردم را فقط برای شرکت در راه پیمایی ها و جنگ و ... می خواهند در غیر اینصورت کلا مردم مهم نیستند وگرنه دست در ارای مردم در انتخابات جشنواره تلویزیون نمی بردند و اگر وزیر مخابرات افشا گری نمی کرد اینها کار خود را زودتر می کردند. بقول احمدی نزاد پراید (مردم) کیلویی چنده؟
Iran, Islamic Republic of
عادل باتدبیر حدادعادل رفت
عادل عادل بود اماحدادنبود تافروغی ضعیف ژست مدیرجوان بگیره
یوسف
Iran, Islamic Republic of
...
ممد
United States
چون پیر شدی عادل.......
از میکده بیرون شو.......
البته روی سخن بر سایر مسئولان هم هست.....
Iran, Islamic Republic of
اشکالی نداشت که میثاقی یا هر کسه دیگه ای برنامه ی جدیدی میساخت یا اجرا میکرد اما اشکال اینجاست که برنامه ی با هویت و اصل و نسب داری مثل نود رو نباید حذف میکردن بلکه باید رقابت میکردن با ۹۰ تا مردم تشخیص بدن...