پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

شرایط آرام جوی تا چهارشنبه/ ورود سامانه پربارش و سرد از شب تحویل سال

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 678612
شرایط آرام جوی تا چهارشنبه/ شب عید پربارش
به گزارش جهان نيوز، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز دوشنبه سامانه بارشی بر روی سواحل شمالی، شمال شرق و شمال غرب کشور فعال است و سبب کاهش دما، بارش باران، وزش باد شدید موقت و بارش برف در نقاط سردسیر و مرتفع خواهد شد.

امروز شدت بارش‌ها در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود و ‌فعالیت این سامانه با شدت کمتر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه همچنان در نوار شمالی کشور ادامه خواهد داشت و روز پنجشنبه محدود به شمال شرق کشور شده روز جمعه از کشور خارج خواهد شد.

از امروز تا روز چهارشنبه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است، همچنین در این مدت دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

از روز چهارشنبه سامانه جدید بارشی از سمت دریای سیاه، نوار شمالی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، گلستان، کردستان، زنجان، قزوین، سمنان، خراسان رضوی و ارتفاعات و شمال استان تهران تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرد و کاهش قابل ملاحظه دما را در این استان‌ها خواهیم داشت.

‌از ساعات پایانی روز چهارشنبه ۲۹ اسفند و همچنین روز پنجشنبه که تحویل سال را داریم، کاهش قابل ملاحظه دما در مشهد مقدس و حتی بارش موقت برف پیش‌بینی می‌شود و دما به شدت افت می‌کند و به زیر صفر درجه می‌رود.

‌روز یکم فروردین هوا در اغلب شهرها مناسب است و سیستم بارشی مذکور از شمال شرق خارج می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود، همچنین روز چهارشنبه آسمان تهران نیمه ابری است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۴ و سه درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و‌ شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

فردا در ۱۱ استان کمینه دمای هوا صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز بیست و پنجم اسفند امسال ۱۸۸.۱ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۸۲.۸‌ میلی‌متر بئد، بنابراین بارش سال جاری ۱۲۷.۱ ‌درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۵۹ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۱۷.۸ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و پنجم سال زراعی متعلق به منطقه مریوان در استان کردستان به میزان ۳۷.۴ میلی‌متر بوده است.

در این مدت میانگین گرمترین منطقه را‌سک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۷.۶ درجه سلسیوس و میانگین ‌ سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان منفی ۶.۲ درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *