کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای فغانی! نگاهت بالا به پایین است

27 اسفند 1397 ساعت 11:51

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه نتایج این تیم تا اینجای فصل معجزه بوده است، نگاه علیرضا فغانی داور بین المللی ایران را «بالا به پایین» دانست و گفت: آقای فغانی! مدیریتت را قوی کن!


به گزارش جهان نیوز، امیر قلعه نویی بعد از حاشیه‌هایی که صحبت‌هایش در خصوص چهار داور بین المللی ایران در پی داشت، امروز در برنامه «تهران ورزشی» در این خصوص صحبت کرد و مناظره‌ای با علیرضا فغانی داشت.
 

قلعه نویی صحبت‌هایش را با تبریک سال نو به مردم ایران و آرزوی بهتر شدن شرایط آغاز کرد و در ادامه از مشکلاتی که برای عادل فردوسی پور تهیه کننده و مجری برنامه نود ایجاد شده است، اشاره کرد. سرمربی سپاهان گفت: فردوسی پور حدود ۲۰ سال در برنامه نود بود. است این برنامه تداوم داشته و فردوسی پور برایش زحمت کشیده است. هرچند هنوز با او در بعضی موارد اختلاف دارم ولی به عنوان عضوی از جامعه فوتبال از زحماتش تشکر می‌کنم. چیزهایی شنیده ام و مخالف این رفتارها هستم. وظیفه ام بود که این را بگویم.

وی در خصوص شرایط سپاهان تاکید کرد: ما سپاهانی را تحویل گرفتیم که شرایط خوبی نداشتیم. از نظر هزینه‌ای تیم پنجم جدول هستیم. تیمی گرفته ام که دو سال شرایط خوبی نداشته است. در صحبت‌هایی که با بزرگان مجموعه سپاهان داشتیم، برنامه سه ساله برای این تیم در نظر گرفتیم. تیم‌های دیگر از نظر بودجه‌ای دو برابر ما هستند. سند دارم سه تیم جوری هزینه کرده اند که ما نصف آنها هم نیستیم.
سرمربی سپاهان افزود: در لیگ می‌توانیم با یک بازی عقب افتاده صدرنشین شویم. در جام حذفی هم جزو چهار تیم برتر هستیم. این لطف خدا و به نوعی معجزه بوده است. تا الان خوب بوده ایم. سپاهان و پدیده یکسری معادلات را در صدر جدول به هم ریختند. الان هم جلوتر از برنامه ریزی ها هستیم. بازیکنان ما بیش از حد خودشان زحمت می کشند.

سرمربی سپاهان درباره صحبت‌هایش در خصوص اشتباهات داوری و اینکه داوران ما قشر شریفی هستند، تاکید کرد: شک نکنید تمام داوران ما شریف هستند. ما روی این مطلب حرفی نداریم. در ۱۰ سال گذشته هیچکس به اندازه من راجع به مشکلات داوری صحبت نکرده است. من حتی طرح خامی را دادم که ۵ تا ۱۰ درصد از فروش هفتگی بلیت‌ها را به درآمد داوران اختصاص بدهند.

قلعه نویی که بعد از بازی با فولاد خوزستان با نام بردن از چهار داور و گفتن اینکه از این داوران خاطره خوشی ندارد جنجال ساز شده بود، گفت: یا دوستان به حرف‌هایم توجه نکردند یا عناد داشتند. واقعاً متأسفم برای یک اتحاد غلط که ایجاد شد. داوران که جزو تحصیلکرده ها هستند، چطور بدون مطالعه صحبت کردند. از من هم خیلی‌ها خاطره دارند. مثلاً مهرزاد معدنچی خاطره‌ای گفته است. نیکبخت واحدی چندبار علیه من مصاحبه کرده و اخیراً هم حلالیت خواسته است. مگر من باید علیه آن موضع بگیرم؟

وی ادامه داد: فقط گفتم از چهار داور خاطره بد دارم. در بازی استقلال و تراکتورسازی محسن ترکی کاری کرد با یک امتیاز در پایان فصل قهرمانی را از دست دادیم. هر موقع پنالتی می‌شود یاد پنالتی مهدوی کیا در مالزی (با تیم ملی در جام ملت‌ها) می افتم. این کجایش توهین بوده است؟

سرمربی سپاهان در واکنش به اینکه استنباط داوران از صحبت‌های شما به این شکل بوده است، تصریح کرد: اینها که تحصیلکرده هستند و حرف از خدا زده اند. فکر کردن و استنباط غلط است. کاش مطالعه می‌کردند. فقط گفتم از چهار داور خاطره بد دارم.
قلعه نویی ادامه داد: آقای ترکی حرفی زد و من گفتم جرأت داشتم که این حرف‌ها را زدم. شما هم اگر جرأت دارید و چیزی از من می‌دانید بگویید. البته از طریق وکیلم پیگیر هستم. ما که صداقت داوران را زیر سوال نبردیم.

وی به اقدامش برای بهبود روابط علیرضا فغانی با هواداران تراکتورسازی اشاره کرد و گفت: یک روز آقای کامرانی فر با بنده تماس گرفت و گفت مشکلی بین طرفداران فغانی و تراکتورسازی است و از من خواست از این داور حمایت کنم. گفتم فغانی افتخار داوری است. بعد از بازی تراکتورسازی با نفت فضایی علیه فغانی در تبریز وجود داشت. بعد از بازی هم گفتم یکی از افتخاراتم این بود روی نیمکت تیمی که فغانی بازی آنرا قضاوت می‌کرد نشسته ام. در صفحه شخصی خودم هم قضاوت فغانی را در جام جهانی تبریک گفتم. حالا اگر گفته ام از چهار داور خاطره بدی دارم، کجایش توهین است؟ چرا جامعه داوری خودش را این وسط آورده است.

 در ادامه صحبت‌های قلعه نویی، علیرضا فغانی هم روی خط برنامه آمد و به صحبت‌های قلعه نویی پاسخ داد.

بعد از اینکه فغانی گفت قلعه نویی علیه او صحبت‌های زیادی کرده است، سرمربی سپاهان گفت: یک موردش را بگویید.

فغانی ادامه داد: یک نمونه اش بازی سال گذشته سپاهان و ذوب آهن. قلعه نویی پاسخ داد: قبول دارید روی دو گلی که خوردیم اشتباه داشتید؟ که فغانی این ادعا را رد کرد.

این مناظره در شرایطی ادامه یافت که فغانی همه کامل به ادعاهای قلعه نویی پاسخ داد و صحبت از صحنه‌های جنجالی بازی پرسپولیس و سپاهان به میان آمد.
سرمربی سپاهان گفت: در بازی با پرسپولیس و در صحنه‌ای که آقایان می‌گویند، یک ثانیه قبل، شجاع خلیل زاده با آرنج به صورت دفاع ما زد. یقین دارم فغانی این صحنه را ندیده است. مگر من تهمت زدم. از رفتار شما گلایه کردم.

قلعه نویی اتحاد داوران بعد از صحبت‌هایش را اتحاد غلطی دانست و گفت: از چهار داور خاطره بد گفتم. شاید آقای فغانی هم از من خاطره بد داشته باشد. به داوران دیگر چه ارتباطی دارد؟! در ۱۰ سال گذشته تا توانستم از داوران حمایت کردم. آیا اینکه گفتم خاطره بدی دارم، هجمه است؟

وی سپس درباره اینکه مربی پرافتخاری است و انتظار می‌رود مشکلاتش با داوران حل شود، با کنایه گفت: ما کجا پر افتخاریم؟ افتخار آقای فغانی است که در عرصه بین المللی حضور دارند.

قلعه نویی خطاب به فغانی گفت: شما با بغض صحبت می‌کنید. فقط در بازی استقلال و سپاهان از داوری سود کردیم. من آدمی هستم که آخرتم را مدنظر دارم.

سرمربی سپاهان ادامه داد: آقای فغانی! یک بار بین دو نیمه در یکی از مسابقات لیگ، راجع به یک بازیکن صحبت کردیم که بین خودمان می‌ماند. یک مقدار مدیریتت را قوی کن چون وجهه بین المللی داری. منِ قلعه نویی هزار تا ایراد دارم ولی آنطرف (کشورهای دیگر) من را نمی‌شناسند. از وقتی از جام جهانی آمدید نگاهتان بالا به پایین است که همان نفس اماره است.

قلعه نویی گفت: بنده خدایی ناکرده داوری را زیر سوال نبرده ام. همیشه بعد از بازی از داوران تشکر کرده ام. هر حرفی می زنم، خدا را در نظر می‌گیرم. من فقط خاطره گفتم. چیز خاصی نگفتم… خاطره با اینکه تهمت و انگ بزند فرق دارد. مگر من انگ زدم؟

منبع: مهر


کد مطلب: 678557

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678557/آقای-فغانی-نگاهت-بالا-پایین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com