پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

توصیه آیت‌الله سیستانی به مستندسازی جنایات داعش

يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب: 678444
نماینده مرجع عالی شیعیان عراق از توصیه آیت‌الله سیستانی درباره مستندسازی جنایت‌های داعش در عراق خبر داد.
توصیه آیت‌الله به مستندسازی جنایات داعش
به گزارش جهان نيوز، شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» نماینده مرجع عالی شیعیان عراق روز یکشنبه ضمن شرکت در افتتاحیه اولین نمایشگاه تصاویر جنگی شهر کربلا از توصیه آیت‌الله سیستانی درباره مستندسازی جنایت‌های داعش در داخل منطقه یا خارج آن پرده برداشت.

وی از آیت‌الله سیستانی نقل کرد که «جنایت‌های بین‌المللی و محلی داعش ثبت و در نهادهای ویژه حفظ شود.»

نماینده مرجع عالی شیعیان عراق تاکید کرد که «نیروهای داوطلب و امنیتی که در جنگ {علیه داعش} شرکت کرده بودند، به دلیل ایمانشان به عدالت پیروز شدند.»

شیخ مهدی الکربلایی گفت که «عراقی‌ها در جنگ با داعش نه فقط از کشورشان بلکه از کل منطقه و حتی کشورهای غربی و اروپایی دفاع کردند، لذا باید همه جنایت‌های داعش مستندسازی شود تا این مساله از بین نرود.»

وی تصریح کرد: «عراق پس از اشغال عناصر تکفیری داعش بر بخش گسترده‌ای از اراضی این کشور و رسیدن به حومه بغداد، شرایط سختی را سپری کرد».

نماینده آیت‌الله سیستانی تاکید کرد که «فتوای دفاع کفایی مرجعیت دینی عراق معادلات را بر هم زد و عراق را نجات داد».

شیخ مهدی الکربلایی در ادامه بر ضرورت «همکاری برای مبارزه با تفکر افراطی» تاکید و از «روابط فرانسه و عراق و نقش پاریس در حمایت از بغداد برای مبارزه با تروریسم» استقبال کرد.  

نماینده آیت‌الله سیستانی تاکید کرد که «جنگ آینده نظامی نیست، بلکه نبرد حمایت از شهروندان عراقی است که بار اصلی مقابله با تفکرات افراطی را به دوش می‌کشند».
وی اظهار داشت که «عراق مسئولیت جنگ را به تنهایی به دوش کشید، این در حالی است که تروریسم و تفکر افراطی همه جهان از جمله اروپا را تهدید می‌کند.»

نماینده مرجع عالی شیعیان عراق خاطرنشان کرد که «امتیاز ما در بحران‌ها، ملت هستند. نیروهای امنیتی عراق در سال ۲۰۱۴ به تنهایی قادر به مقابله با خطر داعش نبودند، بلکه فتوای مرجعیت عالی مستقیما مردم عراق را به دفاع از کشور کشاند».

وی همچنین بر ضرورت همکاری آحاد ملت برای بازسازی شهرهای جنگ‌زده عراق تاکید کرد و گفت که «ملت عراق مستحق این هستند که قوی باشند و دولت تا جایی که می‌تواند از آنها حمایت کند».

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *