جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

دعوای اصلاح‌طلبان و دولت بر سر رای ۹۶

يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب: 678430
صادق زیباکلام معتقد است: اگر اصرار، تشویق و ترغیب اصلاح‌طلبان نبود 24 میلیون که سهل است، شاید حتی 2 میلیون و چهارصد هزار رای نیز برای روحانی حاصل نمی‌شد.
دعوای اصلاح‌طلبان و دولت بر سر رای ۹۶
به گزارش جهان نيوز، محمود واعظی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و رییس دفتر رییس جمهوری چند ماه پیش عنوان کرد که دولت، با اصلاح‌طلبان ائتلافی نداشته و روحانی بدون کمک اصلاح‌طلبان در انتخابات پیروز شد.

این صحبت‌های واعظی واکنش‌های شدیدی را در بین چهره‌های اصلاح‌طلب به همراه داشت که باعث شد وی مجدداً در اظهارات دیگری صریحاً بگوید: از سال 92 روابطمان خوب بوده اما با گروه‌های تند اصولگرا و اصلاح‌طلب نه در 92 و نه 96 ائتلاف نداشته‌ایم.

در جدیدترین واکنش‌ها نیز امروز یکشنبه ۹۷/۱۲/۲۶ صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی یادداشتی خطاب به محمود واعظی نوشت: « واقعیت این است که همه 24 میلیون نفری که به آقای روحانی رای دادند، می‌دانند که اگر اصرار، تشویق و ترغیب اصلاح‌طلبان نبود 24 میلیون که سهل است، شاید حتی 2 میلیون و چهارصد هزار رای نیز حاصل نمی‌شد.»

علیرغم این کشمکش‌ها بر سر سهم اصلاح‌طلبان و اعتدالیون از رای روحانی، این سوال بی‌جواب مانده  که اگر اصلاح‌طلبان واقعا ۲۴ میلیون رای داشتند چرا در انتخابات سال 96 به اسحاق جهانگیری که خود یک اصلاح‌طلب است رای ندادند؟

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
خدا از نگذرد مردم هم ازشما ها نخواهند گذشت؟؟؟؟
United States
چون اصلاحطلبان لاف گزاف می زنند
اصلاح طلبان حتی همون 33 درصد رأی سال 88 رو هم ندارند
که تازه اون رأی هم با همراهی بخشی از قشر خاکستری و در اثر انگیزش خاطرات نوستالژیک از دهه 60 شکل گرفته بود
بودند عده زیادی که در اون مقطع به کاندیدای مورد حمایت اصلاحات با فهم دهه 60 ای از مواضع موسوی رأی دادند

به زودی با انتخابات های پیش رو تورم این توهم اصلاح طلبانه خواهد خوابید
تا اصلاحات بفهمه پروژه ای که مردم فریبش رو خوردند پروژه روابط مصلحانه با آمریکا بود
حالا مردم به یقین رسیدند که مذاکره با آمریکا هیچ چیز را حل نمی کند و بانیان مذاکره در عرصه داخلی هیچ هنری جز نفرت پراکنی و شکاف افکنی ندارند
تورم 200 درصدی؛ گرانی افسار گسیخته = اعتماد به اصلاحات پر ادعا