کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاجرنیا، از اعضای حزب منحله مشارکت:

اصلاح‌طلبان ترس داشتند روحانی تک دوره‌ای شود/ منش جهانگیری اینگونه است که مصالح ملی را در نظر می‌گیرد

26 اسفند 1397 ساعت 14:58

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری همه اصلاح‌طلبان و با تمام وجود خود و همه امکانات مادی و معنوی و تشکیلاتی و آبروی اجتماعی خود به میدان آمدند تا حسن روحانی برای بار دوم به دولت راه یابد.


گروه سیاسی جهان نیوز: علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب و  عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتگو با روزنامه آرمان گفته است: «اخلاق و منش آقای جهانگیری اینگونه است که مصالح ملی را در نظر می‌گیرد. یعنی به‌خاطر مصالح بالاتر و مهم‌تری در دولت باقی بماند و تا آنجایی که امکان دارد به دولت و آقای روحانی کمک کند». شاید بهترین استدلال اصلاح طلبان در پاسخ به چرایی حمایت از روحانی علی رغم ناکارآمدی در دولت اول همین باشد که دولت مورد علاقه آنها تک دوره ای نشود و به همین دلیل حاضر شدند برای تامین منافع جناحی به هر حربه سیاسی و فرهنگی برای تمدید این دولت متوسل شوند. وکیلی، عضو فراکسیون امید هم چندی پیش در برنامه رودررو گفته بود که تنها حسن دولت روحانی شاید این باشد که دولت رئیسی نیست!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری همه اصلاح‌طلبان و با تمام وجود خود و همه امکانات مادی و معنوی و تشکیلاتی و آبروی اجتماعی خود به میدان آمدند تا حسن روحانی برای بار دوم به دولت راه یابد. زیرا بیم آن می‌رفت که برای اولین بار یک رئیس‌جمهوری در کشور تنها یک دوره در دولت بماند و تلاش می‌کردند تا روحانی اولین رئیس‌جمهوری یک دوره‌ای ایران لقب بگیرد.

*از لحاظ شیوه مدیریتی، نزدیکی زیادی بین عملکرد آقای روحانی با مرحوم هاشمی رفسنجانی وجود دارد. آقای هاشمی بر این اعتقاد بود که مدیریت او بر دولت، کفایت می‌کند. به‌نظر می‌رسید که در دولت سازندگی، نقش مرحوم حسن حبیبی به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهوری، بیشتر نمادین بود تا اجرایی و واقعی. احساس می‌کنم که اراده‌ای وجود دارد و قابل کتمان هم نیست که معاون اول آنچنان که باید و شاید در مناسبات دولت اثرگذار نباشد. شاهد بودیم در جلسه چند ماه قبل اقتصاددانان با رئیس‌جمهوری، معاون اول که تقریبا اجرایی‌ترین شخص دولت پس از رئیس قوه مجریه است، غایب بود. یعنی آقای جهانگیری دعوت نشده بود تا در آن جلسه هم‌اندیشی حضور یابد. این نشان می‌دهد اطرافیان آقای روحانی معاون اول را نمادین می‌خواهند تا تاثیرگذار و تصمیم‌گیر.

*اخلاق و منش آقای جهانگیری اینگونه است که مصالح ملی را در نظر می‌گیرد. یعنی به‌خاطر مصالح بالاتر و مهم‌تری در دولت باقی بماند و تا آنجایی که امکان دارد به دولت و آقای روحانی کمک کند.

بیشتر بخوانید:
دیگر نمی‌توان مشکلات را گردن احمدی نژاد انداخت
رفتارهای عاقلانه لاریجانی و باهنر را تائید می‌کنیم


*این بحث آفت انسجام و شخصیت‌های مهم سیاسی‌ است که در اطراف خود افراد مبرز، آگاه و موثر را ندارند. حال چه در قالب یک تفکر و تشکیلات یا یک حزب سیاسی. واقعیت این است افرادی مانند مرحوم هاشمی رفسنجانی به‌دلیل فراجناحی‌بودن و رئیس دولت اصلاحات به علت رهبری یک جریان سیاسی تاثیرگذار، محتاج به این می‌شد که اطراف این آقایان چهره‌هایی گرد بیایند که به لحاظ فردی کارآمد و شایسته و دارای قابلیت‌های متعددی باشند. متاسفانه هم در رابطه با آقای احمدی‌نژاد و هم آقای روحانی، این آفت و آسیب مشاهده شده است که رفتارهای اطرافیان اینها، گروهی بوده ‌است. یعنی افرادی در دولت حضور یافتند که وجه مشترکشان رفاقت و با هم‌بودن طولانی است. یعنی اطراف حسن روحانی را عمدتا افرادی شکل داده‌اند که سال‌هاست با او دوست هستند و در نهادهای مختلف همکاری داشته‌اند. لذا اگر این افراد حتی اگر توانمند هم باشند، بضاعت لازم برای حمایت و دفاع از رئیس‌جمهوری را ندارند.


کد مطلب: 678408

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678408/اصلاح-طلبان-ترس-روحانی-تک-دوره-ای-شود-منش-جهانگیری-اینگونه-مصالح-ملی-نظر-می-گیرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com