شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۳
تاجرنیا، از اعضای حزب منحله مشارکت:

اصلاح‌طلبان ترس داشتند روحانی تک دوره‌ای شود/ منش جهانگیری اینگونه است که مصالح ملی را در نظر می‌گیرد

يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 678408
در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری همه اصلاح‌طلبان و با تمام وجود خود و همه امکانات مادی و معنوی و تشکیلاتی و آبروی اجتماعی خود به میدان آمدند تا حسن روحانی برای بار دوم به دولت راه یابد.
اصلاح‌طلبان ترس داشتند روحانی تک دوره‌ای شود/ منش جهانگیری اینگونه است که مصالح ملی را در نظر می‌گیرد
گروه سیاسی جهان نيوز: علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب و  عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتگو با روزنامه آرمان گفته است: «اخلاق و منش آقای جهانگیری اینگونه است که مصالح ملی را در نظر می‌گیرد. یعنی به‌خاطر مصالح بالاتر و مهم‌تری در دولت باقی بماند و تا آنجایی که امکان دارد به دولت و آقای روحانی کمک کند». شاید بهترین استدلال اصلاح طلبان در پاسخ به چرایی حمایت از روحانی علی رغم ناکارآمدی در دولت اول همین باشد که دولت مورد علاقه آنها تک دوره ای نشود و به همین دلیل حاضر شدند برای تامین منافع جناحی به هر حربه سیاسی و فرهنگی برای تمدید این دولت متوسل شوند. وکیلی، عضو فراکسیون امید هم چندی پیش در برنامه رودررو گفته بود که تنها حسن دولت روحانی شاید این باشد که دولت رئیسی نیست!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری همه اصلاح‌طلبان و با تمام وجود خود و همه امکانات مادی و معنوی و تشکیلاتی و آبروی اجتماعی خود به میدان آمدند تا حسن روحانی برای بار دوم به دولت راه یابد. زیرا بیم آن می‌رفت که برای اولین بار یک رئیس‌جمهوری در کشور تنها یک دوره در دولت بماند و تلاش می‌کردند تا روحانی اولین رئیس‌جمهوری یک دوره‌ای ایران لقب بگیرد.

*از لحاظ شیوه مدیریتی، نزدیکی زیادی بین عملکرد آقای روحانی با مرحوم هاشمی رفسنجانی وجود دارد. آقای هاشمی بر این اعتقاد بود که مدیریت او بر دولت، کفایت می‌کند. به‌نظر می‌رسید که در دولت سازندگی، نقش مرحوم حسن حبیبی به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهوری، بیشتر نمادین بود تا اجرایی و واقعی. احساس می‌کنم که اراده‌ای وجود دارد و قابل کتمان هم نیست که معاون اول آنچنان که باید و شاید در مناسبات دولت اثرگذار نباشد. شاهد بودیم در جلسه چند ماه قبل اقتصاددانان با رئیس‌جمهوری، معاون اول که تقریبا اجرایی‌ترین شخص دولت پس از رئیس قوه مجریه است، غایب بود. یعنی آقای جهانگیری دعوت نشده بود تا در آن جلسه هم‌اندیشی حضور یابد. این نشان می‌دهد اطرافیان آقای روحانی معاون اول را نمادین می‌خواهند تا تاثیرگذار و تصمیم‌گیر.

*اخلاق و منش آقای جهانگیری اینگونه است که مصالح ملی را در نظر می‌گیرد. یعنی به‌خاطر مصالح بالاتر و مهم‌تری در دولت باقی بماند و تا آنجایی که امکان دارد به دولت و آقای روحانی کمک کند.

بیشتر بخوانید:
دیگر نمی‌توان مشکلات را گردن احمدی نژاد انداخت
رفتارهای عاقلانه لاریجانی و باهنر را تائید می‌کنیم


*این بحث آفت انسجام و شخصیت‌های مهم سیاسی‌ است که در اطراف خود افراد مبرز، آگاه و موثر را ندارند. حال چه در قالب یک تفکر و تشکیلات یا یک حزب سیاسی. واقعیت این است افرادی مانند مرحوم هاشمی رفسنجانی به‌دلیل فراجناحی‌بودن و رئیس دولت اصلاحات به علت رهبری یک جریان سیاسی تاثیرگذار، محتاج به این می‌شد که اطراف این آقایان چهره‌هایی گرد بیایند که به لحاظ فردی کارآمد و شایسته و دارای قابلیت‌های متعددی باشند. متاسفانه هم در رابطه با آقای احمدی‌نژاد و هم آقای روحانی، این آفت و آسیب مشاهده شده است که رفتارهای اطرافیان اینها، گروهی بوده ‌است. یعنی افرادی در دولت حضور یافتند که وجه مشترکشان رفاقت و با هم‌بودن طولانی است. یعنی اطراف حسن روحانی را عمدتا افرادی شکل داده‌اند که سال‌هاست با او دوست هستند و در نهادهای مختلف همکاری داشته‌اند. لذا اگر این افراد حتی اگر توانمند هم باشند، بضاعت لازم برای حمایت و دفاع از رئیس‌جمهوری را ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دعا واسه جهانگیری
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم خداوند هم در نامه اعمال آقای جهانگیری مانند خود جهانگیری مطلحت سنجی کند

علی برکت الله
United States
الهی آمین
سرور
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری با حراج 18 میلیارد تومان ارز مملکت و دستور پرداختت دلار 4200 تومانی نشان داد که واقعا دلسوز و به فکر منافع ملی است.!!!!
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی خیلی
United States
...
مخالف برجام
Iran, Islamic Republic of
دو دوره ای شدن دولت روحانی به قیمت بدبختی ملت تمام شد.
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا اگر برگه رای به همه مناطق کشور میدادن نتیجه انتخابات خیلی فرق میکرد
طناب پوسیده خاتمی
Iran, Islamic Republic of
مردم با تکرار میکنم اصلاح طلبان به روز سیاه نشستن .
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجرنیا ، در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جز بی آبرویی برای نظام چیزی یادگار نگذاشتند و جای شهید را با جلاد را عوض کردند و منافقین برایش کف زدند
عجمی
Iran, Islamic Republic of
شما از خدا بی خبران به اصطلاح اصلاح طلب نگذرد
که مردم را بروز سیاه نشاندید
ننگتان باد ای اهل نفاق
Iran, Islamic Republic of
ادمهای ظاهر فریب و بی عمل رو مثل زنبور بی عسل بزرگ نکنین ملت بصیر و فهیم هستند برای منافع گروهی و حزبی مردم رو فریب ندین کافیه 6 سال بی تدبیری و حرافی...
عکس بی کیفیت هرچقدر بزرگ بشه بی کیفیتر میشه
عملکرد دولت به وضوح دیده میشه نیاز به عوام فریبی نیست ..
اگر سپاه نبود واقعا مملکت نبود ...
انقلاب ارمانش انقلابی گری در مسیر مبانی اسلامه
دولت مردان انقلابی واقعی میخاد
وزوزخان
Iran, Islamic Republic of
منش آقای جهانگیری خیلی منعطفه فقط کافیه 5 دیقه بهش وقت بدی!
Iran, Islamic Republic of
...