جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تروریست نیوزیلندی نسخه جدید منافقین

يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 678311
با حمله وحشیانه همزمان به دو مسجد در نیوزیلند که طی آن تروریست‌های اسلام‌ستیز جان ۴۹ مسلمان را گرفتند و ۵۰ نمازگزار دیگر را زخمی کردند، نسخه جدیدی از گروهک تروریستی منافقین و داعش رونمایی شد.
تروریست نیوزیلندی نسخه جدید منافقین
به گزارش جهان نيوز، تروریست‌های اسلام‌ستیز در غرب (غرب سیاسی)، منافقین در ایران و داعش در سوریه و عراق با روش‌هایی مشابه اهداف یکسانی را نیز دنبال می‌کنند. در ایران منافقین ۱۷ هزار نفر را در دهه ۶۰ به شهادت رساندند آن هم با روش‌هایی که داعش تازه امروز از آنها استفاده می‌کند! بریدن سر، روشی متداول بین منافقین در دهه ۶۰ بود. بمب‌گذاری، عملیات انتحاری، کندن پوست انسان، آتش زدن و سوزاندن بخش دیگری از روش‌هایی هستند که منافقین، قبل از اینکه نامی از داعش باشد، از آن استفاده می‌کردند. در همین تهران سه نوجوان بسیجی ۱۷ ساله و ۱۹ ساله توسط منافقین و زنده زنده پوستشان کنده شد. «طالب طاهری» یکی از این سه نوجوانی بود که توسط منافقین مثله و پوستش زنده زنده کنده شد.

منافقین دندان‌های افراد را می‌کشیدند، افراد کوچه و بازار را می‌کشتند، مجروحین و بیماران را از تخت بیمارستان به محوطه حیاط کشیده و تیرباران می‌کردند. ۱۲ هزار نفر از ۱۷ هزار نفر شهدای ترور افراد عادی بودند که هیچ گناهی نداشتند جز آنکه ظاهرشان شبیه حزب‌اللهی‌ها بود. داعش نیز مانند منافقین از همین روش‌ها در سوریه و عراق و برخی دیگر از کشورها استفاده می‌کند. آنها با شکست در عرصه سیاسی و نظامی با حمایت‌های گسترده‌ای که از سوی کشورهای غربی در طول سال‌های گذشته شده‌اند روش‌های مدرن را در خدمت ایدئولوژی تکفیری خود به کار گرفته و همچون منافقین تنها نوک پیکان حملاتشان اول مسلمانان و افراد عادی کوچه بازار بوده است. اسناد زیادی از همکاری منافقین و داعش در عراق و سوریه منتشر شده و بیشتر قربانیان جنایت‌های این تروریست‌ها نیز مسلمان‌ها بوده‌اند. قربانیان حمله وحشیانه روز جمعه گذشته به مساجد نیوزیلند هم، بلا استثنا همه مسلمان بودند! تروریستی که نمازگزاران را با خونسردی می‌کشت و خشاب عوض می‌کرد، درست مثل داعش از جنایاتش تصویربرداری می‌کرد.

نه منافقین در ایران مشروعیتی داشتند و نه داعش در بین مسلمانان منزلتی دارد و نه نژادپرستانِ سفیدپوستِ اسلام‌ستیزِ خودبرترپندار بین افکار عمومی جهان اعتباری دارند. آنها تنها با ترور و کشتار برای رسیدن به اهداف شیطانی خود مردم را سلاخی می‌کنند.

برخی سیاستمداران غربی نیز برای اهداف پلید خود از داعش در سوریه و عراق و از منافقین مستقر در فرانسه و آلبانی و از نژادپرستان اسلام‌ستیز فاشیست لانه کرده در اروپا و آمریکا حمایت می‌کنند. این سه گروه وحشی، حیواناتی هستند که بویی از انسانیت نبرده‌اند و چنانچه در بین مردم به حال خود رها شوند دیر یا زود هر کجا که باشند خوی حیوانی خود را بروز خواهند داد.

تفهیم اتهام شد

با گذشته ۲ روز از جنایت خونین نیوزیلند، اخبار و گزارش‌های منتشر شده ابهامات تازه‌ای را ایجاد کرده است. تروریست‌ها چند نفر بودند؟ آیا «برنتون ترانت»، مرد ۲۸ ساله استرالیایی که به عنوان مظنون اصلی حمله به دو مسجد دستگیر شده همدستی داشته یا نه؟ آیا عامل حمله همین تروریست بوده و آیا چهار نفری که دستگیر شده‌اند و فردی که توسط پلیس کشته شده همه با هم یک تیم بوده‌اند؟ و....
دیروز رسانه‌ها گزارش دادند «برنتون ترانت»، قاتل استرالیایی که روز جمعه مثل منافقین و داعش با حمله به مسجد نمازگزاران را به رگبار بست در برابر دادگاه حاضر و درخصوص اتهام قتل تفهیم اتهام شد.

دادگاه محاکمه «برنتون ترانت» به دلیل «حساسیت‌های امنیتی این پرونده» عمومی برگزار نشد. این مربی سابق بدن‌سازی و فعال راست‌گرا که صراحتاً گفته هدفش با ترامپ یکی است به صورت دست‌بسته و با لباس سفید که زندانیان می‌پوشند، در برابر دادگاه حاضر شد. او هیچ درخواستی برای آزادی به قید ضمانت نداشت. ترانت گفته درست مثل داعش هدفش از این جنایت هولناک را «نجات» یک قشر خاصی از جامعه (سفیدپوستان غربی) عنوان کرده (داعش هدف خود را نجات مسلمانان می‌دانست!) قرار است برای بار دوم روز پنجم آوریل (۱۶ فروردین) به دادگاه برود. او تا آن زمان در زندان خواهد بود. برخی رسانه‌های محلی نیز مدعی هستند فردی قصد داشت مخفیانه به همراه یک سلاح سرد وارد دادگاه شده و ترانت را به قتل برساند اما موفق نشده است.

بازداشتی‌ها ۶ نفر شدند

روز جمعه گفته شده بود که ۴ نفر دستگیر شده‌اند اما دیروز رسانه‌ها اعلام کردند دو نفر دیگر هم به همراه برنتون ترانت بازداشت شده‌اند که هویت آنها هنوز معلوم نشده اما پلیس می‌گوید هیچکدام از آنها سابقه کیفری و قضایی نداشته‌اند. «مایک بوش»، رئیس پلیس نیوزیلند در این زمینه گفته: «تحقیقات ما هنوز در مراحل اولیه است و ما برای شناسایی همدستان دیگر این قتل‌عام به طور دقیق تحقیق خواهیم کرد. هیچ خطری در منطقه وجود ندارد البته شهروندان باید هوشیارتر باشند.»
به گفته وی دو تن از زخمی‌های این حمله حالشان وخیم است که یکی از آنها کودک چهار ساله است. حمله دقیقاً کمی بعد از نماز ظهر جمعه آغاز شده و آن طور که مهاجم اظهار کرده دو سالی به دنبال برنامه‌ریزی برای چنین حمله‌ای بوده هر چند تنها ظرف چند ماه گذشته این دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ را به عنوان هدف خود انتخاب کرده است.

تروریست مسلمان‌کش مجوز حمل سلاح داشت!

«جسیندا آردرن»، نخست‌وزیر نیوزیلند گفته مهاجم پنج سلاح داشته و به طور قانونی مجوز حمل اسلحه داشته است. وی وعده داد که قوانین مالکیت اسلحه در کشورش را اصلاح کند. شبکه «الجزیره» نیز گزارش داد «ترانت» یکی از عوامل حمله تروریستی بامداد روز جمعه به نمازگزاران در نیوزیلند، ۱۰ دقیقه قبل از این حمله، به «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند ایمیل زده بود و در آن از قصدش برای انجام این حمله سخن گفته بود.

سلام برادر!

دولت‌ها، رسانه‌ها، گروه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی هنوز به این جنایت واکنش نشان می‌دهند. رسانه‌های جریان اصلی مثل بی‌بی‌سی درباره حمله تروریستی به نمازگزاران در نیوزیلند از کلمه «تروریست» در عبارات به‌کار رفته در تیترهای اخبار خود استفاده نکرد، طوری که صدای فعالان شبکه‌های اجتماعی را نیز درآورد.
عبارت «سلام برادر» نیز در شبکه‌های اجتماعی ترند شد که اشاره به این موضوع داشت که وقتی تروریست استرالیایی برای ارتکاب جنایت وارد مسجد النور نیوزیلند شده بود، یکی از مسلمان‌ها با گفتن «سلام برادر» از او استقبال کرده بود!

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اما در جدیدترین واکنش خود به این جنایت با انکار انگیزه‌های نژادپرستانه در حمله تروریستی نیوزیلند گفت ملی‌گرایی افراطی و برترپنداری سفیدپوستان را معضلی رو به گسترش نمی‌داند. ترامپ همچنین درخصوص ستایش عامل جنایت از خود اظهار بی‌اطلاعی کرد. این نخستین بار نیست که رئیس‌جمهوری آمریکا به سبب سخنان و اعمال خود، متهم به تشویق و تحریک گروه‌های نژادپرست و افراطی می‌شود و در عین حال از انتقاد و اشاره صریح به انگیزه‌های نژادپرستانه و مهاجرستیز آنها پرهیز می‌کند.از جمله موارد مشابه، گردهمایی سال ۲۰۱۷ برترپنداران سفیدپوست در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا است که ترامپ به موجب عدم محکومیت صریح آن، هدف انتقادهای بسیاری قرار گرفت.

رسانه‌های آمریکایی روز جمعه با مقایسه این رویداد با حادثه تروریستی حمله به مساجد نیوزیلند، خطر گسترش اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی نسبت به ادیان و اقوام را یادآور شدند. خلیج آن‌لاین نیز با انتشار یادداشتی در واکنش به این جنایت نوشت: «مصر و امارات راست‌گراهای افراطی غربی را علیه مسلمانان تحریک کردند.» این وبگاه نزدیک به قطر نوشت: «تقویت اسلام‌هراسی در غرب تنها توسط خود اروپایی‌ها صورت نمی‌گیرد بلکه مقامات و فعالان عرب هم در آن سهیم بوده‌اند که برجسته‌ترین آنها، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر بودند.» دیروز همچنین در برخی کشورها مثل انگلیس، کانادا و پاکستان در محکومیت این جنایت تظاهراتی برپا شد.

واکنش گروه‌های مقاومت

گروه‌های مقاومت نیز به حمله تروریستی «نیوزیلند» واکنش نشان دادند. بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای این حمله به نمازگزاران را به‌شدت محکوم کرد. حزب‌الله از سران نیوزیلند خواست طراحان و مجریان این اقدامات تروریستی را تحت پیگرد قرار دهد تا اینگونه حوادث دیگر اتفاق نیفتد. بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، جنبش فلسطینی حماس نیز اعلام کرد، «این حمله جنایتکارانه بار دیگر تأکید کرد تروریسم، ‌ دین و کشور ندارد بلکه عقیده‌ای است که تمام حامیان افراط‌گرایی و کینه میان انسان‌ها از آن حمایت می‌کنند، کاری که اکنون آمریکا انجام می‌دهد.» جهاد اسلامی نیز اعلام کرد، مسئولیت این اقدامات تروریستی بر عهده سیاستمداران، سران و گروه‌های شر متحد با شیطان است که بر علیه اسلام دست به تحریک می‌زنند و کینه علیه مسلمانان ایجاد می‌کنند.

حمله تروریستی به یک مسجد دیگر در لندن

ساعاتی بعد از حمله تروریستی نیوزیلند، مسجدی در لندن هدف حمله قرار گرفت. سه مرد که چکش و باتوم به دست داشتند در حالی که مسلمانان نمازگزار را در مسجدی در محله وایت چپل واقع در شرق لندن، «تروریست» خطاب می‌کردند، به آنها حمله کردند. در حمله لندن یکی از نمازگزاران از ناحیه سر مجروح شد. این حمله که به دست سه مهاجم صورت گرفت با واکنش نمازگزاران مواجه شد و تروریست‌های چشم آبی مجبور به فرار شدند.

مظنونان پیش از ورود پلیس به محل، صحنه را ترک کرده بودند. مجروح این حمله جوانی ۲۷ ساله است که فوراً به بیمارستان منتقل شد و جراحت او جدی نیست. هنوز عاملان حمله به مسجد محله وایت چپل لندن شناسایی نشده‌اند اما فیلم‌های گرفته شده به وسیله یکی از حاضران نشان می‌دهد که هر سه آنها سفیدپوست و جوان هستند. ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس قرار است با مسئولان دایره مقابله با اقدامات تروریستی انگلیس و مقامات امنیتی درخصوص تشدید تدابیر امنیتی برای محافظت از مساجد و نمازگزاران در این کشور، گفت‌وگو کند.

حملاتی از این دست به مسلمان‌ها در کشورهای غربی کاملاً طبیعی است چرا که اسلام‌هراسی و مسلمان‌هراسی تبدیل به کار روزانه رسانه‌ها و برخی مقامات این کشورها شده است.

سکوت سلبریتی‌ها

سکوت برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب و سلبریتی‌ها در برابر این جنایت هولناک تروریستی، از دیگر مواردی است که می‌توان برای آن فقط ابراز تاسف کرد. جریان واداده غربی که درست مثل ترامپ و بی‌بی‌سی، حاضر نشدند واکنش مناسبی به مسلمان‌کشی تروریست‌های غربی نشان دهند.

منبع: کیهان  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *