جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۴

هاشمی: روحانی برخلاف قبلی‌ها به مترو کمک نکرد

يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 678259
در مراسم افتتاح ایستگاه‌هایی از خط ۷ مترو، رئیس شورای شهر تهران گفت: «روحانی برخلاف سایر رؤسای جمهور به مترو کمک نکرده است» رئیس قرارگاه خاتم‌الانبیا هم خط ۷ مترو را مظلوم‌ترین خط مترو نامید
هاشمی: روحانی برخلاف قبلی‌ها به مترو کمک نکرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از جوان آنلاین، روز گذشته با حضور شهردار تهران خطوط و ایستگاه‌های احداث و مورد بهره‌برداری شده مترو در زمان شهردار سابق که با هجمه مجموعه جدید مدیریت شهری روبه‌رو شده بود، افتتاح شد. شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه مترو هلال‌احمر از بخش شمالی خط ۷ مترو گفت: خط ۷ مترو با استاندارد‌های قابل قبول به بهره‌برداری رسید و از تمام کسانی که این پروژه را هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کردند، تشکر می‌کنم.

پیروز حناچی با بیان اینکه هدف مشترکی را در شورا و شهرداری دنبال می‌کنیم، افزود: سرمایه‌گذاری‌های لازم ایجاد و زیرساخت‌ها فراهم شده است و باید تلاش کنیم تا بهره‌برداری صورت گیرد. وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۲ میلیون سفر در مترو داریم، گفت: براساس هدف‌گذاری صورت‌گرفته باید به روزی ۷ میلیون سفر برسیم و این امر با تکمیل خطوط و افزایش واگن‌ها امکان‌پذیر است. وی با اشاره به اینکه خطوط مترو ۲ هزار واگن کم دارد، گفت: برای اینکه سرفاصله را به دو دقیقه برسانیم باید واگن‌ها را افزایش دهیم. شهردار تهران به تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو اشاره و بیان کرد: با تکمیل این خطوط بسیاری از اتصال‌ها برقرار و همچنین تعدادی از سفر‌های روی زمین به زیرزمین منتقل می‌شود.

خط ۷ مظلوم‌ترین خط مترو
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز در این مراسم از آمادگی این مجموعه برای اتمام ۲۲کیلومتر از خط ۷ با ۲۰ ایستگاه تا پایان سال ۹۸ و بهره‌برداری از آن خبر داد. سعید محمد اظهار کرد: افتتاح پروژه در شرایط کنونی و تحریم‌ها افتخاری است که حاصل شده است و موجب دلگرمی و امید مردم و یأس دشمنان می‌شود. فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: خط ۷ با ۲۷ کیلومتر طول و ۲۲ ایستگاه و همچنین ایستگاه‌های تقاطعی از ایستگاه‌هایی است که بسیار ویژه بوده؛ ضمن اینکه استاندارد‌های پدافند غیرعامل نیز در خط ۷ پیش‌بینی شده است. کاهش آلودگی هوا و ترافیک از مواردی است که مورد توجه مسئولان پروژه مترو بوده و اجرای این پروژه نیز می‌تواند مسئولان را در رسیدن به اهداف مورد نظر کمک کند.

برنامه‌ریزی کردیم تا سال آینده ۲۲ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه را به بهره‌برداری برسانیم. محمد با اشاره به کم‌لطفی‌های صورت‌گرفته نسبت به خط ۷ مترو بیان کرد: این خط به خاطر کمبود منابع مالی مظلوم‌ترین خط ۷ مترو محسوب می‌شود و از ابتدای شروع این پروژه، مسئولان اولویت‌هایی را در سایر پروژه‌ها از جمله خط ۳، ۴، ۶ و همچنین تونل توحید و پل صدر در نظر داشتند و کم‌لطفی‌هایی نسبت به این پروژه در بحث منابع مالی شکل گرفته است. امیدواریم با همکاری قرارگاه خاتم و همچنین شهرداری تهران سایر پروژه‌های شهری نیز به سرانجام برسد.

وی همچنین از بومی‌سازی قطعات به کار گرفته شده در مترو گفت: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان و مهندسی، بومی‌سازی‌ها را در کشور افزایش دهیم.

هاشمی: روحانی برخلاف قبلی‌ها به مترو کمک نکرد
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کمک‌های اصلی دولت به مترو نرسیده است، گفت: هر تونل مترو معادل یک اتوبان ۵۰ بانده است و هر ایستگاه مترو، قابلیت ۴۰ هزار سفر را دارد. وی به دوران حضور قالیباف و سایر شهرداران در تهران اشاره کرد و گفت: محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران برای توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو وقت زیادی گذاشت.

از کسانی که در توسعه مترو مؤثر بودند تشکر می‌کنم. رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۲۰ ایستگاه مترو در تهران داریم، گفت: طول خطوط مترو از مرز ۲۰۰ کیلومتر عبور کرده است و این عدد را می‌توانیم به ۵۰۰ کیلومتر برسانیم. هاشمی به کمک رؤسای جمهور به توسعه مترو اشاره کرد و گفت: تمامی رؤسای جمهور این موضوع را در دستور کار داشتند و احمدی‌نژاد هم به توسعه مترو کمک کرد، لازم است روحانی به مترو کمک کند و تاکنون کمک اصلی به مترو صورت نگرفته است و هنوز مصوباتی که دولت روحانی داشته، انجام نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا حالا مونده تا قدر قالیباف و احمدی نژاد رو بفهمید جناب هاشمی...
Iran, Islamic Republic of
در عوض با اوباما تلفنی حرف زد .
Iran, Islamic Republic of
جناب مستطاب هاشمي! بفرمايند شيخ فريدون د رطول 6-5سال زمامداريش كدام بار و مشكلي را از دوش كشور و نظام و ملت برداشته كه مترو دوميش باشه؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
باش تا بشه.