شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۳

اردوغان: بی شرف، استانبول نیوزیلند نیست

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب: 678244
رئیس جمهوری ترکیه به مانیفست عامل حمله تروریستی نیوزیلند درباره حملات به استانبول و ویرانی گلدسته های مساجد، واکنش شدید اللحنی نشان داد.
اردوغان: بی شرف، استانبول نیوزیلند نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه در اظهاراتی اعلام کرد: پیامی که در حمله تروریستی در نیوزیلند به کشورمان داده شده است، نخستین پیامی نیست که دریافت می‌کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه در این خصوص گفت: این تروریست سلاح مورد استفاده در این قتل عام را با تاریخ محاصره دوم وین و اسامی ظالمان جنگ‌های صلیبی و دشمنان مسلمانان و تُرک‌ها تزئین کرده است.

رجب طیب اردوغان در ادامه افزود: هر روز اخباری مبنی بر حمله به شهروندان خود در اروپا یا انجمن و مساجد آنها را دریافت می‌کنیم.

وی افزود: از نیوزیلند می‌خواهیم که این جنایتکاری که مرتکب جنایتی شد که جان ۴۹ انسان را گرفت را به اشد مجازات محکوم کند. نباید این جنایتکار مدتی در زندان بماند و سپس آزاد شود.

اما در واکنش به مانیفست برنتون تارانت عامل اصلی این عملیات تروریستی -که پیش از این اقدام به انتشار آن کرده و در بخشی از این مانیفست با خطاب قرار دادن مردم ترکیه اعلام کرده بود: «می‌توانید در خاک خود با آرامش زندگی کنید، به شما آسیبی نخواهد رسید. در سمت شرق. اما در سمت غرب (بخش اروپایی استانبول) جایی را برای زندگی امتحان نکنید و نه در اروپا، زیرا شما را خواهیم کشت. ما به کنستانتینو پولیس (قسطنطنیه سابق و استانبول فعلی) آمده و همه مساجد و مناره‌های شما را ویران می‌کنیم. ایاصوفیه از مناره‌ها پاکسازی خواهد شد و کنستانتینوپولیس (استانبول) مجدداً مسیحی خواهد شد»؛ اردوغان خطاب به وی گفت: این تروریست گزافه گویی کرده است مبنی بر اینکه به استانبول خواهند آمد تا مساجد و گلدسته‌ها را ویران کنند؛ بی شرف استانبول نیوزیلند نیست.

این در حالیست که در حمله دیروز به ۲ مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند، دست‌کم ۴۹ نفر جان باختند. این ۲ حمله همزمان با اقامه نماز جمعه، در دو مسجد نور و لینوود اتفاق افتاده بود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
....
Iran, Islamic Republic of
دنیا دار مکافات ه رجب جان . وقتی تروریست ها رو تجهیز میکردی و به جان زن و بچه های بیگناه همسایه هات مینداختی فکر امروزت نبودی . مرگ خوبه ولی برای همسایه !!
فرانک
United States
لازم باشد ایران هم برای استانبول میجنگد که به دست صلیبیون نیفتد.
Iran, Islamic Republic of
صليبون كيليوي چند عمو اردوغ دلاريه هرجا باد بياد ايشون يوروبرداشت ميكند
Iran, Islamic Republic of
ديگه جاي امني براي غارتگران اسلام نما در دنيا وجود ندارد عمو اردوغ
Iran, Islamic Republic of
بهرحال تمام تروريست ها را نميشود مهندسي كرد
Iran, Islamic Republic of
این اردوغانم همش گنده تر از دهنش حرف میزنه.
انشالله بلایی رو که به سر مردم سوریه آووردی به سرخودتم بیارن ببینم بازم اینجوری رجز میخونی یا نه.
Iran, Islamic Republic of
دشمن بازي اردوغان تمامي نداره نون توشه
Turkey
از کامنتها اینجور استنباط میشه همه طرفدار تروریست نیوزلندی هستند
آدمیزاد
Colombia
مردم ایران و سوریه و عراق ، یادشان نرفته که اردوغان از تکفیری ها و داعش جنایتکار حمایت میکرد، سوریه صدها هزار قربانی داده است بخاطر اینکه اردوغان و یاران سعودی و اماراتی و آمریکایی اش میخواستند حکومت وهابی در سوریه و عراق برقرار کنند.
Iran, Islamic Republic of
پرورذش تروريست يكي از كاسبي هاي پر سوده
Iran, Islamic Republic of
الان نون تو تروريست پروري است
محمد ب
Iran, Islamic Republic of
ویرانی عراق و شام به دست هم دستان ترکیه انجام شد این آقا همیشه به فکر کشور گشایی بوده و خطرش کمتر از داعش نیست