پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

دستگیری ۱۵۱ معترض در پاریس؛ ماکرون: جلیقه‌زردها جنایتکارند

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 678241
منابع پلیس فرانسه از بازداشت بیش از ۱۵۰ نفر از تظاهرات‌کنندگان در جریان اعتراضات ضد دولتی این کشور در پاریس خبر دادند.
ماکرون: جلیقه‌زردها جنایتکارند
به گزارش جهان نيوز، پلیس فرانسه شنبه‌شب گزارش داد که «۱۵۱ نفر از معترضان فرانسوی که امروز در تظاهرات پاریس شرکت کرده بودند»، بازداشت شدند.

از سوی دیگر، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از تظاهرات امروز معترضان موسوم به «جلیقه‌زردها»، ابراز خشم کرد و گفت که از «خشونت غیرقابل قبول» جلیقه‌زردها در تظاهرات امروز خشمگین است.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه گفت: معترضانی که در تظاهرات روز شنبه شرکت کرده‌اند، «جنایتکار» هستند.

به دنبال گزارش‌های بی‌شمار از خشونت‌ها علیه معترضان، سازمان ملل متحد اخیرا از دولت فرانسه خواسته است در زمینه خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان در تظاهرات‌های جلیقه‌زردها تحقیق و تفحص کند. 

از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت  ماکرون تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ها نخست مسالمت‌آمیز بودند اما با دخالت پلیس درگیری‌های خیابانی را به دنبال داشته است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
مصر از شهادت 4 تبعه این کشور در حمله تروریستی نیوزیلند خبر داد
Iran, Islamic Republic of
مصر از شهادت 4 تبعه این کشور در حمله تروریستی نیوزیلند خبر داد

تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳

مصر روز شنبه اعلام کرد چهار تبعه این کشور در میان کشته شدگان (شهدای) حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند هستند.
وزارت مهاجرت مصر در صفحه فیس بوک این وزارتخانه اعلام کرد: مقامات نیوزیلند گفتند چهار تبعه مصر در میان کشته شدگان حمله (تروریستی) به دو مسجد شناسایی شدند. این (حمله تروریستی) موجی از محکومیت ها را در جهان در پی داشته است. شیخ احمد الطیب امام جماعت مسجد الازهر مصر روز جمعه حمله نیوزیلند را محکوم کرد و خواستار مبارزه با گروه های نژادپرست شد.
به گفته مقامات نیوزیلند, در حمله (تروریستی) به دو مسجد در شهر کرایست چرچ, 49 نفر کشته شدند. فرد مهاجم یک راست گرای افراطی استرالیایی اعلام شده است.
تظاهرات در داکا علیه حمله تروریستی به مسجدی در نیوزیلند
Iran, Islamic Republic of
در اعتراض به حمله تروریستی اخیر
تظاهرات در داکا علیه حمله تروریستی به مسجدی در نیوزیلند
صدها مسلمانان بنگلادشی در اعتراض به حمله تروریستی نیوزیلند در خیابان های داکا تظاهرات کردند.

تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

صدها نفر از مسلمانان بنگلادشی روز شنبه 25 اسفند (16 مارس) در اعتراض به حمله تروریستی نیوزیلند در خیابان های داکا تظاهرات کردند. معترضان بنگلادشی با حمل پلاکاردهایی حمله تروریستی به مسجد مسلمانان در نیوزلند را که منجر به کشته شدن 49 نفر شد، محکوم کردند.
نیوزلند روز جمعه 24 اسفند (15 مارس) هدف حملات تروریستی قرار گرفت. یکی از این حملات در شهر کرایست‌چرچ واقع در مرکز این کشور رخ داد. بنا بر گزارش های واصله، فردی مسلح همزمان با برگزاری نماز جمعه و در حالی که مسجد النور مملو از جمعیت بود، وارد این مسجد شد و نمازگزاران را با مسلسل به رگبار بست. در این حملات 49 نفر کشته و حدود 40 تن دیگر زخمی شدند.
{$sepehr_media_3292967_340_240}
Iran, Islamic Republic of
...