جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

پامپئو: در مذاکرات صلح با طالبان پیشرفت داشتیم

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب: 678211
وزیرخارجه آمریکا گفت: در مذاکرات میان این کشور و طالبان پیشرفت حاصل شده و زمان آن فرا رسیده که دولت افغانستان و طالبان با یکدیگر مذاکره کنند.
پامپئو: مذاکرات صلح با طالبان پیشرفت داشته
به گزارش جهان نيوز، «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا گفت: در مذاکرات میان این کشور و طالبان پیشرفت حاصل شده و زمان آن فرا رسیده که دولت افغانستان و طالبان با یکدیگر مذاکره کنند.

پامپئو اظهار داشت: با وجود انجام 5 دور مذاکره میان طالبان و آمریکا تاکنون توافقی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: ما به توافق نهایی در این مذاکره نرسیدیم، اما تلاش خود را برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ترامپ به دنبال پایان دادن به جنگ افغانستان است، تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا به دنبال این نیست که افغانستان مجددا به مکانی برای حملات تروریستی تبدیل شود.

پامپئو تصریح کرد: آمریکا از نقطه ضعف با طالبان مذاکره نمی‌کند و دقیقا می‌دانیم که طرفی که با آن در حال مذاکره هستیم چه کسی است و هدف ما تضمین امنیت آمریکاست.

وی همچنین در پاسخ به حمایت پاکستان از حمایت طالبان گفت: نیاز است که اسلام آباد اقدامات بیشتری را برای مبارزه با تروریسم و عدم تبدیل شدن این کشور به مکانی برای تروریست انجام دهد. 

به نوشته فاکس نیوز، پنجمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان در حالی پایان یافته که خلیلزاد اعلام کرد است که به سند پیش نویس در مورد خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان دست یافته است. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
کشورهای اروپایی جنایتکار ازسال 2001 تاکنون با کمک مالی برخی کشورهای عربی به سرکردگی آمریکا جنایتکار حامی تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان هستند.
کمیسیون حقوق بشر افغانستان بر تحقیقات دادگاه لاهه درمورد جنایت جنگی در این کشور تاکید کرد
Iran, Islamic Republic of
کمیسیون حقوق بشر افغانستان بر تحقیقات دادگاه لاهه درمورد جنایت جنگی در این کشور تاکید کرد

تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰

کمیسیون حقوق بشر افغانستان بر ادامه تحقیقات دادگاه بین المللی کیفری درمورد جنایات جنگی در این کشور تاکید کرد.
درپی ممانعت آمریکا از سفر بازرسان دادگاه بین المللی کیفری به آمریکا برای پیگیری جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان ، «بلال صدیقی» سخنگوی کمیسیون حقوق بشر افغانستان از دادگاه بین المللی کیفری خواست به تحقیقات همه جانبه خود درباره جنایات جنگی در این کشور ادامه دهد.
وی افزود: در پانزده سال گذشته نظامیان خارجی ، نیروهای افغان و مخالفان مسلح دولت افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده اند که این جنایات نیازمند پیگیری و تحقیق است.
صدیقی خاطرنشان کرد: تامین عدالت و رسیدگی به جنایات جنگی در افغانستان مستلزم تحقیقات همه جانبه دادگاه بین المللی کیفری است و دولت افغانستان نیز باید به قربانیان جنایات جنگی در این کشور احترام بگذارد.
این درحالی است که رسانه های جمعی افغانستان به نقل از «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کردند: آمریکا به بازرسان دادگاه لاهه (دادگاه بین المللی کیفری) اجازه نمی دهد برای تحقیق درباره اتهامات جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان به آمریکا سفر کنند.
نظامیان آمریکایی که از سال 2001 تاکنون در افغانستان حضور دارند به کشتار غیرنظامیان ، بازداشت های خودسرانه و هتاکی به ارزش های دینی و فرهنگی مردم این کشور متهم هستند و هزاران غیرنظامی افغان در حملات هوایی این نیروها جان خود را از دست دادند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا به همراه ناتو تسلیحات طالبان را تامین می کند.
داعش پیاده نظام آمریکا درسراسرجهان است.