جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۶

بازهم خون مسلمانان چشم اصلاح‌طلبان را نگرفت +تصاویر

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 678207
البته این نوع نگاه برخی جریانات داخلی در برابر انسان غربی «موبور» و «چشم‌آبی» و چشم بستن بر جنایات سیستماتیک علیه مسلمانان در گوشه و کنار دنیا، حکایت تازه‌ای نیست.
به گزارش جهان نيوز،  جمعه‌ی نمازگزاران مظلوم در شهر کرایست چرچ نیوزیلند، با رگبار مسلسل اتوماتیک «برینتوت ترانت»، یک نژادپرست تروریست بریتانیایی‌تبار، به خون کشیده شد و حدود ۵۰ نفر از حاضران در دو مسجد به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر زخمی شدند.

این حادثه تروریستی هولناک آن‌جا بیشتر اهمیت می‌یابد که تروریست بی‌رحم (که کل عملیات خود را به صورت زنده از اینستاگرام پخش کرد) قبل از انجام این جنایت، مانیفست ۸۰ صفحه‌ای منتشر کرد که نشان از آن داشت که او کاملاً با برنامه ریزی و فکرشده دست به این جنایت زد و افکار نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه محرک او برای دست زدن به این جنایت خونبار بود.

اما روز شنبه (۲۵ اسفند ۹۷)، نحوه پرداخت برخی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب به این جنایت تروریستی در نوع خود بسیار قابل تأمل بود. روزنامه «آفتاب یزد»، تنها یک تیتر فرعی با عنوان «روز سیاه در نیوزیلند» در گوشه سمت راست نیم‌صفحه اول را به این حادثه اختصاص داد:
روزنامه شرق هم در یک تیتر فرعی کوچک با عنوان «مرگبارترین روز نیوزیلند» در صفحه یک، به این ماجرا پرداخت:
از همه قابل‌تامل‌تر روزنامه اصلاح طلب همشهری بود که در صفحه یک خود، کوچک‌ترین اشاره‌ای به این جنایت هولناک علیه مسلمانان نیوزیلند نکرد!
ایضا روی صفحه یک روزنامه صدای اصلاحات هم، هیچ اثری از حتی یک اشاره کوچک به این خبر تکان‌دهنده نبود:

این مساله وقتی آزاردهنده‌تر و تلخ‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم روزنامه‌های اصلاحات مثلاً بر سر ماجرای تیراندازی در دفتر مجله هتاک «شارلی ابدو» فرانسه (که هیچ خط و مرزی در توهین به مقدسات مسلمین و حتی مسیحیت ندارد) در ۷ ژانویه ۲۰۱۵، چه طوفان رسانه‌ای به راه انداختند و چه سیل پوشش، تحلیل و تفسیری درباره این رویداد در این روزنامه‌ها به راه افتاد.

فردای تیراندازی در دفتر مجله «شارلی ابدو»، روزنامه‌های اصلاحات و حامی دولت ماجرا را چنین پوشش دادند:

روزنامه‌ی قانون با انتشار عکسی از حادثه‌ی پاریس و گزارشی با عنوان «شلیک داعش به عروس اروپا» در صفحه‌ی نخست به سراغ این خبر رفت و نوشت:

"دو مرد مسلح نقابدار روز گذشته به دفتر هفته نامه کاریکاتور «شارلی اِبدو» وارد شده و شروع به تیراندازی کردند. در اثر این اقدام تروریستی دست کم ۱۲ نفر ازکارکنان این هفته نامه کشته شدند. ساعتی پیش از این رویداد این نشریه در توییترِ خود کاریکاتوری از ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش، منتشر کرده بود."

روزنامه ی مردم سالاری هم در گزارشی با عنوان «عملیات واکنش سریع داعش در قلب پاریس» نوشت:

"تروریست‌های تکفیری داعش قدرت خود را در قلب پاریس به رخ فرانسه کشاندند و ظرف ۱۵ دقیقه به کاریکاتور ابوبکرالبغدادی واکنش نشان دادند که در این حمله ۱۲ تن کشته و شش تن زخمی شدند. دو نفر از کشته شدگان پلیس هستند. سردبیر و سه کارتونیست این هفته نامه هم در میان کشته‌ها هستند".

«زنگ خطر تروریسم در دل اروپا» نوشته ی «علی بیگدلی» تحلیلگر روابط بین الملل عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی شرق بود که نویسنده در این یادداشت آورده است:

" مسوولیت اتفاق هولناک تروریستی در پایتخت فرانسه و در دل اروپا، اگرچه تا لحظه تنظیم این نوشتار، توسط هیچ شخص یا گروهی به طور رسمی پذیرفته نشده اما شواهد و قرائن، از دخالت گروه تروریستی و تکفیری «داعش» در آن حکایت دارد. توجه به ابعاد این حادثه شوک آور، الزامی و راهگشاست."

«حسن هانی زاده» کارشناس بین الملل هم در یادداشتی با عنوان «داعش در شانزه لیزه» که در روزنامه‌ی آفتاب یزد منتشرشد نوشت:

"پدیده تروریسم اکنون نه تنها منحصر به خاورمیانه نیست بلکه به قلب اروپا نیز سرایت کرده و به نظر می‌رسد که پاریس نخستین و آخرین قربانی این پدیده شوم نخواهد بود. اتفاقی که برای مجله فرانسوی رخ داد به مثابه ورود نامبارک داعش به شانزه لیزه فرانسه است که به طور طبیعی این ورود شوم، امنیت فرانسه و اتحادیه اروپا را دچار مخاطره خواهد کرد. اکنون اتحادیه اروپا برای مقابله جدی با این پدیده شوم باید با کشورهای خاورمیانه در راستای ریشه کن ساختن تروریسم همکاری کند. "

روزنامه ایران نیز عکس یک خود را به حمله روز چهارشنبه در پاریس اختصاص داده و در گزارشی با تیتر «نمایش خونین تروریست‌ها در پاریس» نوشته است:

" «هجوم دو مرد سیاه‌پوش مسلح» به دفتر نشریه شارلی ابدو «۱۲ کشته و ۵ مجروح» برجا گذاشت. "
نحوه پوشش حملات تروریستی در پاریس (۲۴ آبان ۹۴) در روزنامه‌های اصلاح طلب
 
از همه تلخ‌تر، تیتر یک روزنامه صدای مردم، وابسته به جریان کارگزاران بود که با انتشار عکسی از «جرج کلونی» (بازیگر هالیوود)، تیتر «کلونی: من هم شارلی هستم» را به عنوان تیتر اصلی انتخاب کرد.
 

البته این نوع نگاه برخی جریانات سیاسی داخلی در برابر «انسان غربی» چشم‌آبی و موبور از یک سو، و چشم بستن بر جنایات گسترده‌ای که با حمایت آشکار و نهان همین چشم‌آبی‌ها بر زنان و کودکان و مردان مسلمان در گوشه و کنار دنیا می‌رود، مساله تازه‌ای نیست. همین روزنامه‌ها و رسانه‌های وابسته به جریان خاص، سال‌ها چشم بر کشتار سیستماتیک کودکان مسلمان یمنی، فلسطینی و میانماری بسته‌اند، لیکن نسبت به کوچک‌ترین حمله مسلحانه‌ای در خاک اروپا، «شرطی» شده‌اند و دیده‌ایم که همان‌ها حملات مسلحانه پاریس را با طول و تفصیل پوشش می‌دادند، به سادگی از کنار شهادت ده‌ها مسلمان لبنانی و عراقی که تقریباً مقارن با همان حملات پاریس بود، گذشتند.

یا نحوه پرداختن روزنامه‌های اصلاح طلب به حمله تروریستی در لاس وگاس آمریکا، با پرداختن با حادثه تروریستی نیوزلند، زمین تا آسمان متفاوت است.

نحوه پوشش حمله مسلحانه در لاس وگاس (۱۰ مهر ۹۶) در روزنامه‌های اصلاح طلب
روشن کردن شمع مقابل سفارت فرانسه به مناسبت حملات پاریس (آبان ۹۴)

اشک‌افشانی برای قربانیان پاریسی در همان تاریخ در مقابل سفارت فرانسه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
جالب اینجاست که دیروز تا ساعت ۱۰ صبح غرب امریکا از کلمه تروریستی برای این حادثه حداقل در رادیو استفاده نمی شد. ولی بعد از این ساعت به تروریستی تبدیل شد. حالا این روزنامه های وابسته چون ارباب بهشون اجازه را نداده بود معذور بودند. شاید فردا تیتر بزنند.
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
از اصلاح طلبان توقع بیشتر از این نیست !!!!
Canada
مگه شما وکیل وصی همه مسلمانان هستید؟
خب نخواستند چیزی بنویسند‌ . به شما چه. شما مسلمانان مملکت خودت را توی گرسنگی ول کردید و به مسلمانان بقیه جاها فکر می کنید؟
اصلا جرا دلتون برای مسلمانان چچن نمی سوزه؟ چون ارباب پوتین شاکی می شه؟
تروریسم در هر شکلی محکوم است.
Iran, Islamic Republic of
مگه تو وکیل وصی همه تروریست ها ،غرب زده ها و اصلاح طلبان هستی؟! نخواستن چیزی بنویسند ، حرفی نیست. اما این موضوع را بعنوان روشنگری میتوان خبر رسانی کرد یا نه؟ ضمنا حمایت از تمام مظلومین جهان وظیفه هر انسانی است ، فرق هم نمی کند مسلمان باشد یا مسیحی و... اما از تروریست های به ظاهر مسلمان و ضد بشری مثل داعش ، سران عربستان و حتی تندروهای چچنی که عواملشان در عراق و سوریه دست به جنایت زدند نمی شود حمایت کرد.
Iran, Islamic Republic of
مگر آمریکا و اروپا وکیل وصی تمام مردم دنیا هستند که در امور داخلی همه کشورها دخالت می کنند؟! چرا آنها در امور داخلی ونزوئلا فضولی می کنند؟ چرا آمریکا برخلاف میل مردم و حتی دولت ها در بعضی کشورها نیرو دارد؟ مثل عراق ، سوریه ، افغانستان ، ژاپن و... چرا آمریکا با زور سر نیزه دولتهای مردمی را سرنگون و افراد وابسته بخود را سر کار می آورد؟ مثل کودتا در ایران ، شیلی و... چرا رد پای آمریکا در تمام جنگهای دنیا دیده میشود؟!
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
همین ها کافی است گواه براینکه هرجادم از حقوق بشر زدند دروغگویان ناشی وفراموشکاری بیش نیستند
Iran, Islamic Republic of
والله آنچه ما از این اصلاح طلبان در این ۲۵ سال دیدیم تمام قد در اختیار غرب و آمریکا و اسرائیلن، بنابر این از اینها توقع عدالت خواهی را نداشته باشید من نامشان را بجای اصلاح‌طلبان می گذارم داعشی های وطنی اینها از داعش در سوریه و عراق هم تلویحا حمایت داشتن تا اینکه در حادثه مجلس و مزار امام دیدن نه جدی است ! حالا هرچه آمریکا حسن و قبح بداند اینها هم حسن و قبح می دانند
رضا
Iran, Islamic Republic of
نيست شما هم در برابر كشتار، بازداشت و تبعيد گسترده مسلمانان چين و چچن و … يكپارچه سياه پوش شديد و عكس العمل نشون داديد !
Reza
Iran, Islamic Republic of
اگه روزنامه های اون روز رو مطالعه میکردی موضعگیری ها رو می‌دیدی. یعنی خبر به این مهمی و غم باری رخ بده اما دریغ از یک اظهار تاسف خشک خالی! سیاه پوشی شون بخوره تو سرشون.
Iran, Islamic Republic of
این مسلمانان مورد ادعای شما هستند که ستون فقرات داعش را تشکیل می دهند وبیش از هفت سال است که مسلمین از این داعشیها امانشان بریده
Iran, Islamic Republic of
البته اینها (افسادطلبان)دست پرورده و نمک خوار موبورها هستند کار ایشان درست است نمکدان نمی شکنند این جهان نیوز است که انتظار بیهوده ای دارد
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
امیر
Iran, Islamic Republic of
آقا چه اشکالی داره دلشون نخاسته حرفی بزنن یا در موردش مطلب بنویسن یکی بگه چه عیبی داره من اصلا کار اینارو رد یا تایید نمیکنم به اندازه کافی صدا و سیما به این موضوع پرداخته و لعنت به آون گروه تروریست
روشن
Iran, Islamic Republic of
عیبش اینکه این جراید حضرات اصلاح طلب بدجوری هماهنگ با حامیان تروریست ها تیتر میزنند و شما هم مغالطه می کنید. خلاصه این نوع برخورد با اقدامات تروریستی رو در عرف خبری استاندار دوگانه می نامند یعنی تروریست خوب و بد داریم.! این اوضاع و احوال مملکت رو هم اعتدالیون اصلاح طلب برا ملت رقم زدنند.
و لعنت به همفکرانشان در ایران که حتی یک کلمه ننوشتند که این اقدام وحشیانه تروریستی بود
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
ی نگاهی هم به. واکنش خودتون به مسلمانان چین ایغور وچچن بندازین