پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
کواکبیان:

احمدی نژاد به نام خوش استقلال فکر کند

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 678161
ماجرای خصوصی‌سازی دو باشگاه پرطرفدار امسال در بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی نیز وجود داشت و حالا این سوال هست که این دو باشگاه امسال خصوصی می شوند؟
احمدی نژاد به نام خوش استقلال فکر کند
به گزارش جهان نيوز، آنچه به عنوان بزرگترین راهکار برون رفت ورزش و به خصوص فوتبال از این بن بست اقتصادی و مصرف گرایی افراطی همواره مطرح بوده خصوصی سازی و خصوصی شدن فوتبال است. در این بین خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همیشه به عنوان اصلی ترین چالش بر سر راه این خصوصی سازی مطرح شده است.

در این رابطه با دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صحبت کردیم. کواکبیان در این رابطه گفت:« در قانون بودجه سال 98 ما دولت را مکلف کردیم که در شش ماه اول سال، موضوع خصوصی سازی این دو باشگاه را فیصله داده و تمام کند. البته دولت قبلا هم اختیار کامل داشت اما حکم های صادر شده شاید مثل این بار نبوده است. اما این بار شرایط طوری فراهم شده که دولت به طور جدی پیگیر ماجرا باشد.» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت:« شرایط خصوصی سازی هم باید به شکلی باشد که هم سهام عمده وجود داشته باشد و هم سهام خرد و من نظرم این است که وزارت ورزش و جوانان بتواند بخشی از سهام خود را به طرفداران و بازیکنان دوتیم واگذار کند. مثل همان اتفاقی که در تمام دنیا رخ داده و جواب مثبت هم داده است.»
 
اما آنچه همیشه به عنوان مانع اصلی خصوصی سازی مطرح شده ماجرای استراتژیک بودن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به واسطه قدمت و میزان طرفدارانی است که در سراسر ایران دارند. مصطفی کواکبیان اما در این باره گفت:« نه اینگونه نیست. اگر دلشان بخواهد و اراده ای وجود داشته باشد حتما می توانند این دو باشگاه را خصوصی کنند. به عنوان نماینده مردم تهران می دانم که این دو باشگاه به نوعی ملی هستند اما اگر بخواهیم ورزش قهرمانی رشد کند این باشگاه ها باید از پستان بیت المال کنده شوند. این باشگاه ها وقتی بدانند که برای خودشان تلاش می کنند قطعا موفق تر خواهند بود.»

او همچنین در رابطه با شرایط و بحران اقتصادی در فوتبال گفت:« در کدام صنف نیست؟ الان همه صنوف همین شرایط را دارند. مگر شرایط مطبوعات خوب است؟ اصلی ترین بحث فعالان سیاسی و اقتصادی در حال حاضر همین وضعیت اقتصادی است و چنین چیزی در فوتبال خودش را نشان داده است. با این حال برخلاف آنچه می گویند که بودجه سال 98 انقباضی است و شاید فروش نفت به اندازه قبل نباشد اما من خوش بین هستم که شرایط اقتصادی دست کم بدتر نشده و انشالله بهتر هم می شود. در فوتبال هم امیدواریم وضع بهبود پیدا کرده و شرایط رابطه مند شود.»
 

 
نماینده مجلس درباره پول هایی که در این سال ها وارد فوتبال شده و آخرین نمونه اش حسین هدایتی است که اینروزها دادگاهش درباره مسایل اقتصادی برگزار می شود افزود:« بله و این هم جالب است که می گویند هرکسی از هدایتی پول گرفته است بیاید ما در خدمتش باشیم!

این کار را باید زمانی که پول را می دادند و می گرفتند انجام می دادند. اینکه حالا احضارشان کنیم و بگوییم باید پول را پس بدهند به نظر من راهکار درستی نیست. به نظرم مهم این است که وقتی این پول ها وارد فوتبال می شود از کدام منبع می آید. بالاخره پشت پرده اقتصاد فوتبال هم ممکن است اتفاقاتی بیفتد که انشالله بعد از این کمتر شاهدش باشیم.»

کواکبیان در پایان درباره حضور محموداحمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران دربازی تیم های استقلال و العین در ورزشگاه آزادی گفت:« به نظرم بهتر است به نام خوش استقلال توجه شده و این نام خوش را با این رفتار خراب نکنیم(می خندد)»

منبع: ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *