پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۶

محکومیت نماینده مجلس به ارتباط با یک زن

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 678153
سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: قاضی اشاره کردند که علت حکم تجاوز نبوده است و مصاحبه قاضی مبتنی بر ارتباط بوده است نه تجاوز.
محکومیت نماینده مجلس به ارتباط با یک زن
به گزارش جهانن یوز، محمد جواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا و سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره اخبار منتشرشده در خصوص صدور حکم سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار داشت:‌ هنوز این حکم قطعی نیست.

وی افزود: عرف بر این است که زمانی حکمی برای نماینده‌ای صادر می‌شود، حتماً به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ابلاغ می‌کنند. هیأت رئیسه هم معمولا رونوشتی از این حکم به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ارائه می‌کنند.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: شایان ذکر است حکم سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی قطعی نیست؛ چراکه حکمی که اعلام شده دارای چند موضوع است.

جمالی نوبندگانی بر همین اساس اضافه کرد: حکم اعلام‌شده هنوز قطعی نیست و آقای خدادادی می‌تواند اعتراض کند همچنین طی حکم آقای خدادادی، ایشان از تجاوز مبرا شده است، یعنی موضوع تجاوز هم مورد تأیید قاضی قرار نگرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس موضوعات مذکور است که هنوز این حکم قطعی نشده است و زمانی قطعی می‌شود که خدادادی اعتراضی بکند و مجدد دادگاه تجدیدنظر اعلام نظر و حکم کند.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که مجلس در این چند روز تعطیل بود، احتمالا امروز یا فردا ما باید از این حکم مطلع شده و به دستمان برسد.

جمالی نوبندگانی در پاسخ به این سوال که تا این لحظه هنوز رونوشتی مبنی بر حکم سلمان خدادادی به دستتان نرسیده است،‌ گفت: خیر تا این لحظه چنین موضوعی به دست ما نرسیده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت تأیید نهایی حکم، روال قانونی آن به چه صورت خواهد بود، عنوان کرد:‌ معمولا هیأت رئیسه حکم را ابلاغ می‌کند اما ما فردا با هیأت رئیسه در این خصوص رایزنی کرده و به اطلاع خواهیم رساند.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین در پاسخ به این سوال که بر اساس قانون اگر این حکم تأیید شود، چقدر زمان برای اجرای آن لازم است، گفت: این موضوع با قوه قضائیه است. قوه قضائیه یک سیستم به نام اجرائیات قوه قضائیه دارد که احکام این قوه را اجرا می‌کند.

جمالی نوبندگانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا زمان خاصی برای اجرای این حکم وجود دارد، گفت: اطلاعی ندارم این موضوع در اختیار قاضی و قوه قضائیه است و در اختیار ما نیست.

وی در پاسخ به این موضوع که با توجه به‌ این‌که گفتید طی حکم صادرشده موضوع تجاوز تأیید نشده، پس علت اصلی این حکم چه بوده است، گفت: بله قاضی اشاره کردند که علت حکم تجاوز نبوده است و مصاحبه قاضی مبتنی بر ارتباط بوده است نه تجاوز.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
غيبت آن است كه در غياب كسي سخني گويند، منتهي سخني كه عيبي از عيوب او را فاش سازد. خواه اين عيب جسماني باشد، يا اخلاقي، در اعمال او باشد يا در سخنش. بنابراين، اگر كسي صفات ظاهر و آشكار ديگري را بيان كند، غيبت نخواهد بود، مگر اين‌كه قصد مذمّت و عيبجويي داشته باشد. اگر صفتي در شخصي وجود نداشته باشد و گفته شود داخل در عنوان "تهمت" خواهد بود كه گناه آن به مراتب شديدتر و سنگين‌تر است. امام صادق ـ عليه‌السّلام ـ مي فرمايد: "الغيبة أن تقول في أخيك ما ستره الله عليه و امّا الامر الظاهر فيه، مثل الحدة و العجلة، فلا، و البهتان أن تقول ما ليس فيه؛ غيبت آن است كه دربارة برادر مسلمانت چيزي را بگويي كه خداوند پنهان داشته، و امّا چيزي كه ظاهر است مانند تندخوئي و عجله داخل در غيبت نيست بهتان اين است كه چيزي را بگويي كه در او وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
آية "و لا يغتب بعضكم بعضاً أيحب أحدكم أنْ يأكل لحم اخيه ميتاً فكرهتموه، و اتقوا الله، إن الله توّابٌ رحيمٌ...؛ و هيچ يك از شما ديگري را غيبت نكند، آيا كسي از شما دوست دارد كه گوشت برادر مردة خود را بخورد؟ (به يقين) همة شما از اين امر كراهت داريد. تقواي الهي پيشه كنيد كه خداوند توبه‌پذير و مهربان است.
Iran, Islamic Republic of
فرد غائب همچون مرده است كه قدرت بر دفاع از خويش ندارد و هجوم بردن بر كسي كه قادر بر دفاع از خويش نيست، بدترين نوع ناجوان‌مردي است.


بي‌شك خوردن گوشت مرده سبب سلامت جسم و جان نمي‌شود، بلكه سرچشمة انواع بيماري‌ها است، بنابراين، غيبت‌كننده اگر آتش كينه و حسد خود را با غيبت به طور موقت فرو نشاند، به يقين چيزي نمي‌گذرد كه همان بذرهاي نهفتة مفاسد اخلاقي در درون جان او سر مي‌كشد و همچون خارهاي مغيلان او را آزار مي‌دهد.


. غيبت‌كننده انسان ضعيف و ناتواني است كه شهامت رويارويي با مسائل را ندارد و به همين دليل به مردة برادر خويش هجوم مي‌برد
Iran, Islamic Republic of
غيبت به تدريج به صورت يك بيماري رواني در مي‌آيد، به گونه‌اي كه غيبت‌كننده از كار خود لذت مي‌برد، و از اين‌كه پيوسته آبروي اين و آن را بريزد احساس رضا و خشنودي مي‌كند، و اين يكي از مراحل بسيار خطرناك اخلاقي است.


اينجا است كه غيبت‌كننده بايد قبل از هر چيز به درمان انگيزه‌هاي دروني غيبت كه در اعماق روح او است و به اين گناه دامن مي‌زند بپردازد، انگيزه‌هايي مانند "بخل" و "حسد" و "كينه‌توزي" و "عداوت" و "خودبرتربيني" و مي توانند زمينه ساز غيبت و تهمت باشد.


بايد از طريق خودسازي و تفكر در عواقب سوء اين صفات زشت و نتايج شومي كه ببار مي‌آورد و همچنين از طريق رياضت نفس اين آلودگي‌ها را از جان و دل شست، تا بتوان زبان را از آلودگي به غيبت باز داشت، سپس در مقام توبه برآمد و از آنجا كه غيبت جنبة حق الناس دارد اگر دسترسي به صاحب غيبت دارد و مشكل تازه‌اي ايجاد نمي‌كند از او عذرخواهي كرد، هرچند بصورت سربسته باشد، و اگر دسترسي به وي نيست براي او استغفار نمود و عمل نيك انجام داد، شايد به بركت آن خداوند متعال غيبت کننده را ببخشد و طرف مقابل را راضي سازد. [13] اميد است كه خداوند به ما توفيق ترك گناهان و انجام اعمال صالح را عنايت فرمايد.
ارتباط که مشکلی ندارد
United States
تجاوز محکوم است ولی ارتباط (یعنی با رضایت) مشکلی ندارد و مثل ازدواج موقت میماند که خودشان خطبه ی ازدواج موقت را جاری کرده باشند.
Iran, Islamic Republic of
مسئولان یه مملکت باید از دستپاکترین و چشم پاکترین ها باشن تو از کی تا حالا مرجع تقلید شدی که حکم صیغه الکی صادر میکنی صیغه با رضایت دو طرف خودشون بخونن!
United States
میتوانند خودشان بخوانند.... برو توضیح المسائل بخوان.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
تو رساله کدوم مرجع نوشته ارتباط غیر شرعی ولی با رضایت طرفین مشکل نداره توهینه ؟ شما با .... حرف اینو تأیید کردید و تو گناهش شریکید
Iran, Islamic Republic of
من 35 سالمه نمی تونم ازدواج کنم اونوقت این آقا که متاهل هم هست....
اونوقت این آقا رئیس کمیسیون اجتماعی مجلسه...
رضا
Iran, Islamic Republic of
اى آقا مملكت رو آب برده !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مجلس محل عشق و حال شده چند وام ازدواج براي خود تصويب نماييد شما نيازمند تر هستيد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه قضات اینقدر پرونده طولانی می کنند تا یکی از طرفین فوت می کنند وبعد حکمی صادر می کنند که ارزش قضایی ندارد