کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتحادیه اروپا در صدد طولانی کردن بحران سوریه

25 اسفند 1397 ساعت 9:42

یک مقام وزارت خارجه و امور مهاجران سوریه سیاسی‌ کاری عمدی و هدفمند در خصوص مسایل انسانی و تلاش ها برای طولانی کردن بحران این کشور با استفاده از برخی زمینه های انسانی(آوارگان) را محکوم کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از العالم، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه با اعلام این مطلب افزود که دمشق از برگزاری نشست بروکسل پیرامون سوریه، بدون حضور طرف اصلی و نماینده آن ابراز تعجب می کند.

این منبع سوری که به نامش اشاره ای نشده است، گفت: این رفتار اتحادیه اروپا نشانگر مشارکت و مسئولیت کامل آن در جنگ ظالمانه علیه سوریه و مشکلات ملت این کشور است.

برخی در ماه های اخیر تلاش دارند تا با توجه به در حال پایان بودن بحران سوریه با استفاده از برخی زمینه ها برای بازگشت آوارگان به کشورشان از عزیمت آنان به سوریه جلوگیری کرده و همچنان دمشق را با این حربه تحت فشار قرار دهند.
دمشق نیز در مقابل تلاش های زیادی را برای بازگشت آوارگان که برخی شمار آن را تا 5 میلیون نفر ذکر می کنند، به عمل می آورد.

بخشی از این آوارگان در کشورهای همسایه مانند ترکیه، اردن، لبنان و عراق هستند.
پیشتر گزارش هایی از ممانعت نیروهای امریکایی و تروریست ها از بازگشت آوارگان سوری در اردوگاه الرکبان در منطقه التنف منتشر شده بود.مقام وزارت خارجه سوریه در ادامه به تحمیل تحریم های یکجانبه غیر قانونی اتحادیه اروپا علیه ملت سوریه در طول بحران این کشور اشاره و تاکید کرد که این تحریم ها زندگی و سفره شهروندان سوریه را هدف قرار داده است.

وی افزود، این مسئله باعث شده است تا اظهارات اتحادیه اروپا در خصوص کمک به ملت سوریه و تلاش برای کاهش رنج این ملت اعتبار نداشته باشد.منبع وزارت خارجه سوریه اظهار کرد: نفاقی که در اظهارات مسئولان برخی از کشورهای شرکت کننده در نشست بروکسل وجود دارد و گریه دروغین آنان برای ملت سوریه موجب تمسخر و خشم است.

وی خاطر نشان کرد که اساسا این کشورها از طریق حمایت نامحدود از گروه های تروریستی و جنگ چند جانبه از جمله جنگ اقتصادی در مقطع کنونی، نخستین مسئول ریخته شدن خون ملت سوریه هستند.

این منبع در ادامه افزود: جمهوری عربی سوریه به شدت این سیاسی‌ کاری عمدی و هدفمند در خصوص مسائل انسانی و تلاش برای سوء استفاده از آن با برگزاری چنین نشست هایی را محکوم کرده و هدف از آن را تداوم فشار بر سوریه و پیچیده و طولانی تر کردن مدت زمان این بحران می داند.

سوریه از 24 اسفند ماه 1389 درگیر بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای عربی و غربی در کنار رژیم صهیونیستی از تروریست هایی است که سراسر این کشور را ناامن کرده اند.

اکنون سوریه با اشراف بر تروریست ها در 80 درصد از خاک خود تلاش دارد تا ضمن بازگشت آوارگان مابقی اراضی باقی مانده را نیز از دست تروریست ها در مناطق شمال شرقی و غربی خارج کند.امریکا و برخی کشورهای عربی و غربی در کنار ترکیه مانع اصلی برای تحقق این هدف سوریه هستند.


کد مطلب: 678105

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678105/اتحادیه-اروپا-صدد-طولانی-کردن-بحران-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com