کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محاکمه ۱۴ داعشی فرانسوی در عراق

25 اسفند 1397 ساعت 9:25

منابع قضایی عراقی از آغاز مقدمات محاکمه ۱۴ داعشی فرانسوی در عراق خبر دادند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از وکیل دادگاه عراق و عضو هیئت قضائی این کشور اعلام کرد: این ۱۴ داعشی فرانسوی ششم مارس در مقابل قاضی تحقیقات در دادگاه مبارزه با تروریسم در بغداد با هدف آغاز مقدمات برای محاکمه حاضر شدند.

این منابع اعلام کردند: این ۱۴ داعشی اعتراف‌نامه‌هایی را امضا کردند مبنی بر اینکه آن‌ها در جریان سیطره داعش بر شهر موصل بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در این شهر بوده‌اند.
عضو هیئت قضائی عراق گفت: در صورتی که این تروریست‌ها به ارتکاب جنایت‌هایی علیه عراق محکوم شوند احتمالاً با مجازات اعدام مواجه می‌شوند.

برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق اخیراً اعلام کرد که افراد مسلح خارجی که در عراق بازداشت هستند احتمالاً با حکم اعدام مواجه شوند.به این ۱۴ داعشی فرانسوی که نیروهای سوریه دموکراتیک آن‌ها را در خاک سوریه بازداشت و به عراق تحویل دادند، اتهاماتی از جمله اقدامات تروریستی در موصل و اداره امور مالی داعش وارد شده است.

از سوی دیگر فرانسه پنج کودک را از اردوگاه‌های شمال سوریه به کشور بازگردانده است.وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که این کودکان یا یتیم بوده‌اند یا از والدینشان در اردوگاه جدا شده‌اند.

فرانسه تأکید کرد که شهروندان بالغی که به داعش در خارج پیوسته‌اند بهتر است همانجا بمانند و محاکمه شوند.دولت فرانسه مخالف بازگشت افراد مسلح فرانسوی عضو داعش به این کشور است اما مسئولان می‌گویند تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه این کشورها را مجبور به بازنگری در این مسئله کرده است.


کد مطلب: 678099

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678099/محاکمه-۱۴-داعشی-فرانسوی-عراق

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com