کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم از زندگی شهری خسته شدند

25 اسفند 1397 ساعت 9:02

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: طی سفرهایی که به استان‌ها و روستاها در کشور داشتیم، خوشبختانه روستاهای فعال روز به روز افزایش پیدا می‌کنند.


به گزارش جهان نیوز، محمد امید معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری همایش اخیر توسعه بوم‌گردی‌ها در کشور گفت: این همایش کار مشترکی بین معاونت توسعه روستایی و مجموعه میراث فرهنگی بود.  هدف ما این است که در سال های آتی این همایش را بخش خصوصی  انجام دهد؛  چنین برنامه هایی صرفاً نباید وابسته به دولت باشد.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی اقدامات مناسبی را در جهت پیشرفت  بوم‌گردی‌ها داشته است، افزود: سازمان میراث فرهنگی مجوز بوم‌گردی‌ها را صادر می‌کند و ما در معاونت توسعه روستایی نقش دستگاه هماهنگ‌کننده را ایفا می کنیم.  تاکنون نزدیک به۱۴۰۰ مجوز بوم‌گردی صادر شده است که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و مردم می‌توانند در ایام نوروز از آن‌ها استفاده کنند.

امید همچنین با اشاره به نگاه معاونت توسعه روستایی به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: خوشبختانه سیاست‌های مجموعه معاونت توسعه روستایی ریاست جمهور منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب است. ما یکی از رسالت‌های مهم انقلاب و دغدغه‌های امام خمینی (ره) را در این معاونت انجام می‌دهیم . تا زمانی که در مجموعه تحت نظرمان در همین راستا فعالیت داشته باشیم می‌توانیم بهترین لبیک را به این بیانیه بگوییم٬ ضمن اینکه با مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این رابطه جلسات مشترکی داشتیم تا حتما دغدغه‌های مقام معظم رهبری در برنامه‌های  ۵  ساله آینده معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری لحاظ شود.

وی با اشاره به توسعه روستایی انجام شده در  دهه پنجم انقلاب یادآور شد: فکر می‌کنم حرکت بازگشت به روستاها حاصل زحمات و فعالیت‌هایی است که طی چهار دهه پس از انقلاب در روستاها انجام شده است و با تسهیلاتی معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان،که در بخش اشتغال روستایی داده می‌شود؛ می‌توان انتظار داشت که توسعه روستایی در حال وقوع بوده و طبق آمارها مهاجرت روستاها به شهر کاهش پیدا کرده است و می‌توانیم شاهد مهاجرت‌های معکوس هم باشیم.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه می‌توان طلیعه بازگشت به روستاها را شاهد بود، تصریح کرد: ما طی سفرهایی که به روستاها و استان‌های متعدد در کشور داشتیم٬ خوشبختانه شاهد بودیم که روستاهای فعال روز به روز افزایش پیدا می‌کنند؛ از طرفی تا اندازه‌ای مردم از زندگی شهری خسته شدند و گرایش آنها به روستاها افزایش پیدا کرده است. البته مهاجرت به روستاها مشکلات خاصی هم در پی داشته است که یکی از آنها به موضوع اشتغال بازمی گردد.  فکر می‌کنم با منابعی که تا کنون به روستاها تزریق شده است؛ انگیزه فعالیت مردم در روستاها فراهم شود.

امید با اشاره به برگزاری تور رسانه‌ای برای بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی روستاها یادآور شد: تا کنون دو تور برای بازدید از طرح های رسانه‌ای برگزار شده و خوشبختانه بازتاب‌های خوبی داشته است، دوستان به دنبال فرصت دیگری هستند تا بتوانند تورهای رسانه‌ای دیگری را داشته باشیم؛ خوشبختانه در این زمینه رسانه ملی هم توجهات مناسبی به این موضوع داشته و انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد.
وی افزود: مردم اطلاعات مناسبی از تسهیلاتی که به روستاییان داده شده ندارند و رسانه‌ها می‌توانند تأثیر به‌سزایی در انعکاس این موضوع داشته باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 678083

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678083/مردم-زندگی-شهری-خسته-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com