کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت تلویحی ترامپ از عامل حمله تروریستی نیوزیلند

25 اسفند 1397 ساعت 8:11

رئیس‌جمهور آمریکا با رد نظرها درباره افزایش تهدید سفیدبرتر انگاری، گفت که هیچ بیانیه نژادپرستانه از سوی عامل حمله تروریستی نیوزیلند مشاهده نکرده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از العالم، در حالی که اقدام جنایتکارانه و غیرانسانی یک تبعه استرالیایی در تیراندازی به سوی نمازگزاران جمعه در نیوزیلند احساسات عمومی در سراسر جهان را جریحه‌دار کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اما به حمایت تلویحی از وی برخاست.

ترامپ شامگاه جمعه (به وقت تهران) در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران، ضمن رد وجود بیانیه نژادپرستانه 73 صفحه‌ای از «برنتون تارانت» تروریست مهاجم به مسجد النور در نیوزیلند، گفت متنی که در آن از وی به عنوان «نماد هویت احیا شده سفیدپوستان» یاده شده باشد را ندیده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تهدید «ناسیونالیسم سفید(پوستان)» در حال افزایش است، مدعی شد: «نه حقیقتا. به نظرم آنها عده‌ای قلیل هستند که مشکلات بسیار جدی دارند».

بامداد گذشته به وقت تهران (ظهر جمعه به وقت محلی) بود که رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کریستچرچ» خبر دادند. درپی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند.


کد مطلب: 678051

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678051/حمایت-تلویحی-ترامپ-عامل-حمله-تروریستی-نیوزیلند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com