کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش سران کشور‌ها به حمله تروریستی نیوزیلند

24 اسفند 1397 ساعت 16:42

پس از حمله تروریستی خونین به نمازگزاران در مساجد در نیوزیلند مقامات چندین کشور این حادثه تروریستی را به شدت محکوم کردند.


به گزارش جهان نیوز، به دنبال حادثه مرگبار تروریستی که شمار بسیاری از نمازگزاران در ۲ مسجد نیوزیلند به خاک و خون کشیده شدند، رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان این حملات تروریستی را محکوم کرد و همچنین این اقدام را آخرین نمونه از افزایش نژادپرستی و اسلام هراسی نامید.


مقامات سفارت ترکیه اعلام کردند که در میان جان باختگان این حادثه تروریستی هیچ یک از شهروندان ترکیه‌ای وجود نداشته اند.
 
واکنش سران کشور‌ها به حادثه تروریستی نیوزلند

«ترزا می‌» نخست وزیر انگلیس و جرمی کوربین رئیس حزب کارگر هر دو پیام تسلیت در خصوص این حادثه تروریستی مرگبار را به کشور نیوزیلند اعلام کردند و با خانواده‌های جان باختگان اظهار همدردی کردند.
 
واکنش سران کشور‌ها به حادثه تروریستی نیوزلند
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله به دو مسجد مسلمانان در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند را که منجر به شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از مسلمانان از ملیت‌های مختلف شد را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی غیرانسانی و کاملا سبعانه دانست.
 
واکنش سران کشور‌ها به حادثه تروریستی نیوزلند
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هر اقدام تروریستی در هر جا و توسط هر کس و به هر بهانه و انگیزه‌ای صورت بگیرد باید از سوی تمامی کشور‌ها محکوم شود و دولت‌ها اجازه ندهند جریان‌ها و افکار نژادپرستانه و اسلام ستیزانه امنیت و آرامش شهروندان کشور‌ها را به مخاطره بیاندازند.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان هم علاوه بر محکومیت شدید این حادثه خونین تروریستی اذعان داشت تروریست‌های متعلق به هیچ مذهبی نیستند.
 
واکنش سران کشور‌ها به حادثه تروریستی نیوزیلند
رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین حملات تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند را شوکی بزرگ توصیف کرد. وی نیز علاوه بر ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان ابراز امیدواری کرد عاملان حادثه تروریستی مجازات شوند.
 
واکنش سران کشور‌ها به حادثه تروریستی نیوزلند
وزارت خارجه امارات اعلام کرد: امارات همبستگی کامل خود را با کشور دوست نیوزیلند ضد افراط گرایی و تروریسم اعلام می‌دارد و حامی آن در همه اقدامات برای حفظ امنیت و سلامت شهروندانش و افراد مقیم این کشور است.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به مسلمانان در نیوزیلند، این نوع حملات را حمله به بشریت توصیف کرد.
 
واکنش سران کشور‌ها به حادثه تروریستی نیوزیلند
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان این حمله اظهار داشت: حمله به عبادتگاه حمله به تمام بشریت است.

منبع:میزان


کد مطلب: 678027

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/678027/واکنش-سران-کشور-ها-حمله-تروریستی-نیوزیلند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com