چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۸

واکنش سران کشور‌ها به حمله تروریستی نیوزیلند

جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 678027
پس از حمله تروریستی خونین به نمازگزاران در مساجد در نیوزیلند مقامات چندین کشور این حادثه تروریستی را به شدت محکوم کردند.
واکنش سران کشور‌ها به حمله تروریستی نیوزیلند
به گزارش جهان نيوز، به دنبال حادثه مرگبار تروریستی که شمار بسیاری از نمازگزاران در ۲ مسجد نیوزیلند به خاک و خون کشیده شدند، رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان این حملات تروریستی را محکوم کرد و همچنین این اقدام را آخرین نمونه از افزایش نژادپرستی و اسلام هراسی نامید.

مقامات سفارت ترکیه اعلام کردند که در میان جان باختگان این حادثه تروریستی هیچ یک از شهروندان ترکیه‌ای وجود نداشته اند.
 
واکنش سران کشور‌ها به حادثه تروریستی نیوزلند

«ترزا می‌» نخست وزیر انگلیس و جرمی کوربین رئیس حزب کارگر هر دو پیام تسلیت در خصوص این حادثه تروریستی مرگبار را به کشور نیوزیلند اعلام کردند و با خانواده‌های جان باختگان اظهار همدردی کردند.
 
واکنش سران کشور‌ها به حادثه تروریستی نیوزلند
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله به دو مسجد مسلمانان در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند را که منجر به شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از مسلمانان از ملیت‌های مختلف شد را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی غیرانسانی و کاملا سبعانه دانست.
 
واکنش سران کشور‌ها به حادثه تروریستی نیوزلند
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هر اقدام تروریستی در هر جا و توسط هر کس و به هر بهانه و انگیزه‌ای صورت بگیرد باید از سوی تمامی کشور‌ها محکوم شود و دولت‌ها اجازه ندهند جریان‌ها و افکار نژادپرستانه و اسلام ستیزانه امنیت و آرامش شهروندان کشور‌ها را به مخاطره بیاندازند.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان هم علاوه بر محکومیت شدید این حادثه خونین تروریستی اذعان داشت تروریست‌های متعلق به هیچ مذهبی نیستند.
 
واکنش سران کشور‌ها به حادثه تروریستی نیوزیلند
رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین حملات تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند را شوکی بزرگ توصیف کرد. وی نیز علاوه بر ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان ابراز امیدواری کرد عاملان حادثه تروریستی مجازات شوند.
 
واکنش سران کشور‌ها به حادثه تروریستی نیوزلند
وزارت خارجه امارات اعلام کرد: امارات همبستگی کامل خود را با کشور دوست نیوزیلند ضد افراط گرایی و تروریسم اعلام می‌دارد و حامی آن در همه اقدامات برای حفظ امنیت و سلامت شهروندانش و افراد مقیم این کشور است.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به مسلمانان در نیوزیلند، این نوع حملات را حمله به بشریت توصیف کرد.
 
واکنش سران کشور‌ها به حادثه تروریستی نیوزیلند
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان این حمله اظهار داشت: حمله به عبادتگاه حمله به تمام بشریت است.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا عامل ناامنی سراسر جهان است.
تل آویو عامل ناامنی سراسر جهان است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارشماره یک، عامل آوارگی مردم دنیاست.
بسیاری ازآوارگان درمنطقه خاورمیانه و جهان، قربانی جنایت ها، و خیانت های، و تجاوزهای و مداخله جویی هایی آمریکا هستند.
سازمان های بین المللی هم کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکارشماره یک درکاراست.
آمریکا جنایتکارشماره یک حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
آمریکا جنایتکارشماره یک صلاحیت مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان، داعش و گروه های تروریستی را ندارد.
حامیان تروریسم، گرفتار تروریست های خود ساخته شده اند.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشورجنایتکارشماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار بیش از999 هزارنفر مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه افغانستان، پاکستان، عراق، لیبی و... قتل عام کرده است وهمچنان نیزدرسوریه و یمن آدم می کشد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

حزب‌الله لبنان جنایت علیه نمازگزاران در نیوزیلند را محکوم کرد
حزب‌الله لبنان جنایت علیه نمازگزاران در نیوزیلند را محکوم کرد

حزب‌الله لبنان جنایت هولناک ضد نمازگزاران در نیوزیلند که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی منجر شد را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، حزب‌الله لبنان جنایت هولناک ضد نمازگزاران در نیوزیلند که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نمازگزاران منجر شد را محکوم کرد.

حزب‌الله از مقامات نیوزیلند خواست که طراحان و عاملان این اقدام تروریستی را تحت تعقیب قرار دهند و اقدام لازم را برای عدم تکرار آن انجام دهند.

در بیانیه حزب‌الله لبنان درباره گرایش‌های افراطی ضد مسلمانان و خارجی‌ها و سیاست تنفرپراکنی که آمریکا در دنیا به جای ارزشهای دینی مبتنی بر مسامحه وگفتگو پذیرش دیگری، تزریق و تغذیه می‌کند، هشدار داده شده است.

حزب‌الله لبنان مراتب همبستگی و تسلیت خود را به خانواده قربانیان ابزار داشت و برای زخمی شدگان شفای کامل آرزو کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷


انتقاد عفو بین‌الملل از اتهامات آل سعود به زنان زندانی در عربستان
انتقاد عفو بین‌الملل از اتهامات آل سعود به زنان زندانی در عربستان

عفو بین‌الملل از اتهامات آل سعود به زنان بازداشت شده در عربستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، سازمان عفو بین الملل به بازداشت و زندانی کردن زنان در عربستان واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین الملل بیان کرد: زنان بازداشت شده عربستانی که در زندان به سر می‌برند با اتهامات پوچی روبرو هستند که شامل ارتباط با رسانه‌های خارجی و فعالان حقوق بشری و سازمان بین المللی است.

عفو بین الملل اعلام کرد: این زنان را متهم به ارتباط با سازمان عفو بین الملل کرده اند که اتهاماتی پوچ است.

شایان ذکر است که مقامات سعودی شماری از زنان عربستانی در ماه می گذشته به اتهام اقدام علیه امنیت ملی این کشور بازداشت کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
از سوی سخنگوی وزارت‌ خارجه؛
ایران اقدام تروریستی در نیوزیلند را محکوم کرد
ایران اقدام تروریستی در نیوزیلند را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام تروریستی در نیوزیلند را شدیدا محکوم و آن را سبوعانه خواند و خواستار شناسایی و برخورد دولت نیوزیلند با عاملان این اقدام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله به دو مسجد مسلمانان در شهر «کریست چرچ» در نیوزیلند را که منجر به شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از مسلمانان از ملیت‌های مختلف شد را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی غیرانسانی و کاملاً سبوعانه خواند.

سخنگوی وزارت خارجه موکدا از دولت نیوزیلند خواست با شناسایی سریع‌تر عاملین این اقدام نژادپرستانه، با اجرای عدالت و فارغ از هرگونه ملاحظه‌ای، با آنان برخورد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هر اقدام تروریستی در هر جا و توسط هر کس و به هر بهانه و انگیزه‌ای صورت بگیرد باید از سوی تمامی کشورها محکوم شود و دولت‌ها اجازه ندهند جریان‌ها و افکار نژادپرستانه و اسلام ستیزانه امنیت و آرامش شهروندان کشورها را به مخاطره بیندازند.

گفتنی است در پی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزیلند، تا کنون دست کم ۴۹ نفر شهید و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.
ترامپ هم محکوم کرده....
Canada
ولی تروریستها اعلام کرده اند که تحت تاثیر ترامپ و آن تروریست نژاد پرست نروژی بوده اند.
بابائی
United Arab Emirates
که سعودی ها جنایتکارهمراه با چند کشورجنایتکاردیگر بیش از999 میلیارد دلار به سرکردگی آمریکا جنایتکاردرسوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه هزینه کردند اما درقبال این هزینه ها چه چیزی به دست آوردند؟ عربستان جنایتکارعامل ناامنی درمنطقه و یمن است. حمایت ازیمنی ها واجب شرعی است. عربستان درمنطقه و یمن حامی حامی القاعده و داعش است. آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات به شکل مستقیم درمنطقه، سوریه، عراق، لبنان و یمن مداخله می کنند.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
سران عرب کلا مردن !!