پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۳

خون‌بارترین تهاجم تروریستی در نیوزلند/ ۸۰ کشته و زخمی در حمله تروریستی به دو مسجد +تصاویر و جزئیات

جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 678004
درپی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند.
خون‌بارترین تهاجم تروریستی در نیوزلند/ ۸۰ کشته و زخمی در حمله تروریستی به دو مسجد +تصاویر و جزئیات
به گزارش جهان نيوز، ظهر امروز جمعه به وقت محلی (بامداد به وقت تهران) رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کریستچرچ» خبر دادند.
حدود دویست نفر در حال ادای نماز جمعه در این دو مسجد بودند که تروریست‌ها به سمت آنها آتش گشودند. بعد از اعلام وضعیت منع آمد و شد در شهر کریستچرچ، ساختمان‌های نزدیک به محل‌های حادثه تخلیه شد. 

پلیس شرایط را بحرانی توصیف کرده، اما جزئیات بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. گفته می‌شود مهاجم هنوز بازداشت نشده و تیراندازی ادامه دارد.

رسانه‌های محلی از کشته شدن حداقل 28 نفر در تیراندازی به نمازگزاران جمعه در شهر کریستچرچ خبر می‌دهند. تعداد دقیق مهاجمان هنوز مشخص نیست ولی به دو مسجد به صورت همزمان حمله شده است.

نخست‌وزیر نیوزلند طی بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله تروریستی به مسلمانان، گفت این یکی از سیاه‌ترین روزهای این کشور بود.


چهره یکی از تروریست‌ها در پخش زنده
 
یکی از مهاجمان به نمازگزاران روز جمعه در نیوزلند، به‌صورت زنده از این حمله فیلمبرداری کرده و در رسانه‌های جمعی از جمله توئیتر و فیسبوک به اشتراک گذاشته است.
این ضارب که گفته می‌شود «برنتون تارانت» نام دارد با انتشار بیانیه‌ای 74 صفحه‌ای، در لحظات پیش از حمله به مسلمانان در مسجد می‌گوید این کار را برای کاهش نرخ مهاجرت به اروپا انجام می‌دهد.

پلیس نیوزلند از بازداشت 4 مظنون مرتبط با این حمله تروریستی خبر داد که 3 نفر از آنها مرد و یک نفر زن است. پلیس می‌گوید که چندین خودروی بمب‌گذاری‌شده را در نزدیک دو مسجد یافته که مشغول خنثی‌سازی آنهاست.

 پلیس این کشور همچنین دستور داد که تمام مساجد این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

نخست‌وزیر استرالیا نیز اعلام کرد یکی از ضاربان این حمله تررویستی، استرالیایی بوده است. وی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «تروریست(های) افراطی، راست‌گرا و خشن در حمله‌ای شرورانه و جنایتکارانه، جان تعداد زیادی از نیوزلندی‌ها را گرفتند».


 
وزیر خارجه اندونزی با محکوم کردن این حمله تروریستی، اعلام کرد که سه نفر از اتباع آنها در این حمله جان باختند.

«جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزلند دقایقی بعد در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شده با اعلام کشته شدن حداقل 40 نفر و مجروح شدن 20 نفر، گفت: « این حادثه را فقط می‌توان یک حمله تروریستی توصیف کرد... کسی که این خشونت را مرتکب شده، از ما نیست و جایی در نیوزلند ندارد».

«مایک بوش» کمیسر پلیس نیوزلند با حضور در مقابل دوربین خبرنگاران، با بیان اینکه این حمله با دقت از پیش برنامه‌ریزی شده بود، آمار جدید تلفات را 49 کشته و 39 مجروح اعلام کرد.

 این حمله، خون‌بارترین تهاجم تروریستی در نیوزلند از سال 1990 است.
 

نخست‌وزیر نیوزلند در کنفرانس خبری:
حمله در نیوزلند تروریستی بود/سیاه‌ترین روز این کشور رقم خورد
«جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزلند در پی تیراندازی مرگ‌بار در مسجدی در این کشور، در کنفرانسی خبری گفت که این کشور که افراط‌گرایی را رد می‌کند و همچنان هم باید اینچنین باشد، نیوزلند درگیر یکی از تاریک‌ترین روزهای تاریخ بود که پیش از این تجربه نکرده بود.

آردرن با محکوم کردن این حمله گفت که ۴۰ نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر به صورت جدی آسیب دیده‌اند. پلیس این کشور شمار کشته‌ها و زخمی‌ها را تائید کرده است.۳۰ نفر از این افراد در یک محل هدف قرار گرفته‌اند.

نخست‌وزیر نیوزلند این حمله را تروریستی توصیف کرد و گفت: «ما باید همواره درباره دیدگاه‌های افراط‌گرایانه  و خشونت‌های شدید هوشیار باشیم.» سطح هشدار برای تهدید‌های تروریستی در این کشور به بالاترین تیتر افزایش یافته است. وی همچنین گفت: «اینجا کشوری است که مردم حس امنیت دارند و باید چنین حسی داشته باشند.»

اولین فیلم از داخل مسجد النور نیوزیلند پس از تیراندازی مرگبار یک سفیدپوست نژادپرست (۱۸+)
در ارتباط با این حمله چهار نفر دستگیر شده‌اند که سه نفر از آنان مرد و یک نفر زن است .وی افزود: «پلیس در حال بازرپرسی از افراد دستگیر شده است و در حال حاضر من نمی‌توانم اطلاعات بیشتر در اختیار بگذارم.» قرار است پلیس اطلاعات جامع‌تری را در ساعات آتی منتشر کند.آردرن  از مردم کشورش خواست تا به توصیه‌های پلیس توجه داشته باشند.

وی همچنین گفت: «نیروهای پلیس و سرویس‌های امنیتی بر افراط‌گرایی صرف نظر از اینکه چه منشایی دارند، تمرکز دارند... ما باید تمرکز کامل را بر تهدید، ایدئولوژی و افراط‌گرایی قرار دهیم.چرا که این دقیقا همان چیزی است که ما امروز تجربه کردیم.»

ظهر امروز جمعه به وقت محلی (بامداد به وقت تهران) رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به دو مسجد در شهر «کریستچرچ» خبر دادند.

فیلم دردناکی که مهاجم استرالیایی از تیراندازی مرگبار خود به سمت نمازگزاران مسلمان در مسجد النور نیوزیلند منتشر کرده است (۱۸+)
 
حدود دویست نفر در حال ادای نماز جمعه در این دو مسجد بودند که تروریست‌ها به سمت آنها آتش گشودند. بعد از اعلام وضعیت منع آمد و شد در شهر کریستچرچ، ساختمان‌های نزدیک به محل‌های حادثه تخلیه شد.

خشاب‌های مهاجم به مسجد النور در نیوزلند با نام‌های چند فرمانده اروپایی که در زمان‌های گذشته با مسلمانان جنگیده‌اند.
 
بیانیه 73 صفحه‌ای عامل حمله نیوزیلند
فردی که گفته می‌شود در حمله تروریستی مرگبار امروز در نیوزلند دست داشته است، خود را یک استرالیایی سفیدپوست عادی توصیف کرده است و گفته است که از طبقه کم درآمد جامعه است.

بنابر گزارش شبکه خبری راشاتودی، وی طی بیانیه ای 73 صفحه ای که قبلا آن را نوشته است وعده داده تا به گفته خود با «مهاجمان مسلمان» مبارزه کند. اندکی پیش از این حملات، در این بیانیه او به وعده خود در اقدام علیه مسلمانان اشاره کرده است.

گزارش‌ها حاکی از این است که این فرد تحت تاثیر «آندرس برویک» تروریست  مشهور نروژی قرار داشته است که  ۷۷ نفر را در سال ۲۰۱۱ ، در نروژ کشت و به حبس ابد محکوم شد.
براساس گزارش راشا تودی، وی عمدا مسجدی را برای اقدام خود انتخاب کرده است که یک کلیسا هم در همان نزدیکی وجود داشته است.

وی در بیانیه خود به حمله تروریستی سال ۲۰۱۷ در استکهلم هم اشاره کرده است که مرگ پنج نفر را به دنبال داشت. در جریان این حمله یک دختر ۱۱ ساله هم جان باخت و مهاجم گفته که انتقام او را خواهد گرفت.

ظهر امروز جمعه به وقت محلی (بامداد به وقت تهران) رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به دو مسجد در شهر «کریستچرچ» خبر دادند.


حدود دویست نفر در حال ادای نماز جمعه در این دو مسجد بودند که تروریست‌ها به سمت آنها آتش گشودند. بعد از اعلام وضعیت منع آمد و شد در شهر کریستچرچ، ساختمان‌های نزدیک به محل‌های حادثه تخلیه شد. 

«جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزلند این حمله را تروریستی توصیف و آن را محکوم کرد.
 
علاقه قاتل مسلمانان مسجد نیوزیلند به ترامپ
"برنتون تارانت" که با حمله به مسجد نور نیوزیلند ده‌ها مسلمان را به قتل رساند مانیفستی در توئیتر منتشر کرده که نشان می‌دهد از آندرس برویک نروژی که در سال 2011 میلادی 77 نفر را در اسلو قتل عام کرد الهام گرفته و در ضمن علاقه شدیدی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دارد.
 
وی که عقایدی نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه دارد تاکید کرده از مسلمانان و کسانی که به دین اسلام گرویده‌اند بیزار است.

تارانت افزوده پس از دیدن چند مسجد در کرایست‌چرچ و لینوود و همچنین مشاهده تبدیل یک کلیسا در آن منطقه به یک مسجد در آشبرتون، طرح حمله اش را تغییر داده است.
به گفته این قاتل استرالیایی وی این حمله را از دو سال قبل طراحی کرده بود و تصمیم به حمله به مسجد نور را سه ماه قبل گرفت.

تارانت همچنین تاکید کرده از حامیان دونالد ترامپ به عنوان "نماد بازیابی هویت سفیدپوستان" است.
 
سه نفر از مهاجمان مرد و یکی از آنها زن است
«مایک بوش» کمیسیونر پلیس نیوزیلند بدون اعلام رقم کشته شدگان و مجروحان حمله به مسجد نور و مسجد لینوود، از بازداشت چهار مظنون خبر داد. سه نفر از مهاجمان مرد و یکی از آنها زن است.
 
بوش تاکید کرده است تصاویر خونین از قربانیان در مساجد در شبکه های مجازی منتشر نشود. پلیس نیوزیلند سطح هشدار در مورد تهدید تروریستی را در بالاترین مرحله افزایش داده است
 
مقام‌های نیوزیلند هویت افراد بازداشت شده را اعلام نکرده‌اند اما یکی از این افراد که ادعا می‌شود مسئول این تیراندازی‌ها باشد، یک مانیفست ۷۴ صفحه‌ای ضد مهاجرت از خود برجای گذاشته که در آن توضیح داده که چه کسی است و دلیلش از این تیراندازی‌های چه بوده است. وی همچنین گفته که این اقدامش «مصداق یک حمله تروریستی» است.
 
واکنش ها کشورها و مقامات سیاسی
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به مسلمانان در نیوزیلند، این نوع حملات را حمله به بشریت توصیف کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان این حمله اظهار داشت: حمله به عبادتگاه حمله به تمام بشریت است.
 
- همچنین رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین حملات تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند را شوکی بزرگ توصیف کرد. وی نیز علاوه بر ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان ابراز امیدواری کرد عاملان حادثه تروریستی مجازات شوند.
 
- «عمران خان» نخست وزیر پاکستان هم علاوه بر محکومیت شدید این حادثه خونین تروریستی اذعان داشت تروریست‌های متعلق به هیچ مذهبی نیستند.
 
- «ترزا می‌» نخست وزیر انگلیس و جرمی کوربین رئیس حزب کارگر هر دو پیام تسلیت در خصوص این حادثه تروریستی مرگبار را به کشور نیوزیلند اعلام کردند و با خانواده‌های جان باختگان اظهار همدردی کردند.
 
- رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان این حملات تروریستی را محکوم کرد و همچنین این اقدام را آخرین نمونه از افزایش نژادپرستی و اسلام هراسی نامید. مقامات سفارت ترکیه اعلام کردند که در میان جان باختگان این حادثه تروریستی هیچ یک از شهروندان ترکیه‌ای وجود نداشته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Mohamad
Iran, Islamic Republic of
من فیلمشو دیدم ، طرف مدل بازیهای کامپیوتری دوربینو گذاشته بود و مدل اونا تیراندازی میکرد و خشاب عوض میکرد
m
Iran, Islamic Republic of
با این جنایتی که صورت گرفته اکثر کشور های حقوق بشری !!!! خفه خون گرفتن !!! بی بی سی فارسی بی شرف (با اون مجریان خائن وطن فروش) !!!! میگه حمله مسلحانه !!!! تلفات زیاد !!!!
United States
آقای زیباکلام به دموکراسی و حقوق بشر در نیوزلندو استرالیا چه نمره ای میدی؟
Iran, Islamic Republic of
تروریسم و کشتار مردم بیگناه از هر دین و نژاد محکوم و حامیان آنها از حیوانات وحشی تر هستند.
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
آیا سلبریتی ها واکنشی نشان می دهند
انها که برای قاتل و جاسوس دلسوزی می کنند؟شمع روشن می کنند...حتما یک روز باید تاوان بدهند...
Canada
وقتی تصویر وحشی و بربر از اسلام نشون میدید نتیجه اش میشه همین
Iran, Islamic Republic of
پس شما هم با این کار موافقی!
سرور
Iran, Islamic Republic of
ای پرفسور کانادایی.ببخشید که ما مسلمانیم!
Iran, Islamic Republic of
سلبریتی های دهن گشاد خفه خون گرفتند !! اون مهنازو پرستویی کجایند!!!
United Arab Emirates
و باز سکوت و خفگی سبلریتی های خاموش فکر!
این قشر اینقدر جانب جانوران و حیوانات رو دارن گویا گونه و طبقه زیستی خودشون رو گم کردن!!
بابائی
United Arab Emirates
آمریکا جنایتکارشماره یک، عامل آوارگی مردم دنیاست.
بسیاری ازآوارگان درمنطقه خاورمیانه و جهان، قربانی جنایت ها، و خیانت های، و تجاوزهای و مداخله جویی هایی آمریکا هستند.
سازمان های بین المللی هم کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکارشماره یک درکاراست.
آمریکا جنایتکارشماره یک حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
آمریکا جنایتکارشماره یک صلاحیت مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان، داعش و گروه های تروریستی را ندارد.
حامیان تروریسم، گرفتار تروریست های خود ساخته شده اند.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشورجنایتکارشماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار بیش از999 هزارنفر مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه افغانستان، پاکستان، عراق، لیبی و... قتل عام کرده است وهمچنان نیزدرسوریه و یمن آدم می کشد.
بابائی
United Arab Emirates
انگلیس جنایتکارشماره یک ازسال 2001 تاکنون به همراه آمریکا جنایتکار شماره یک یکی از حامیان اصلی تروریست ها درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است.
سرتیپ غلام حیدر سرپناه
Netherlands
پشت این چنین حملاتی دولت استرالیا و kkk حملات صلیبی نقش داره از ضد مهاجرتیهاش معلومه ٫ ولی حیف حیف که الان داخل ویلا نشسته لذت دنیا رو میبره قوم یهود و kkk پشتیبانیشو میکنه و قانون دیگه هیچ زوری نداره چون خودشون قانون رو درست کردن و شاملشون نمیشه.