سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

آیا به فیس‌بوک و اینستاگرام حمله سایبری شد؟

پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب: 677984
از دسترس خارج شدن 10 ساعته فیس‌بوک و اینستاگرام با توجه به تعداد کاربران 2.3 میلیاردی نباید موضوعی کم‌اهمیت جلوه کند.
آیا به فیس‌بوک و اینستاگرام حمله سایبری شد؟
به گزارش جهان نيوز، از سال 2008 و قطعی معروف فیس‌بوک با 150 میلیون کاربر، از دسترس خارج شدن فیس‌بوک و اینستاگرام روز چهارشنبه عجیب‌ترین در نوع خود بود و به همین دلیل گمانه‌زنی به‌صورت حمله سایبری در صدر قرار گرفت.

اخیراً نشت دیتا و وجود قربانیان میلیونی هک روی فیس‌بوک ذهن‌ها را بدین سو برد و این سؤال مهم را مطرح کرد که آیا فیس‌بوک و اینستاگرام مورد حمله  DDOS  قرار  گرفته‌اند؟ 

زمانی که سرویس‌ها به حالت عادی بازگشتند، ترافیک بسیار سنگینی را نیز شاهد بودیم.

اما درنهایت مدیران فیس‌بوک حمله DDOS و هرنوع حمله سایبری را رد کردند.
سخنگوی فیس‌بوک درنهایت هرگونه حمله سایبری را رد کرد.

اما دکتر «مکس ایزا» مدرس کامپیوتر در دانشگاه مرکزی لانکاشایر معتقد است لبریز شدن دیتا روی سرور باعث قطعی گسترده شده است و البته نباید نقش بازیگر خرابکار را نادیده گرفت.

به گفته وی هفته‌ها طول می‌کشد تا کارشناسان فیس‌بوک متوجه شوند که حمله از نوع DDOS بوده است یا نه!

ادوارد ویتینگهام از The Defence Works می‌گوید قطعی مذکور تمام ویژگی‌های یک حمله DDOS را در خود داشته است. به گفته وی هدف از این نوع حملات کاهش تعداد کاربر است، هرچند فیس‌بوک باید تمهیداتی را برای ممانعت از چنین حملاتی تعریف کرده باشد.

به‌هرحال ازآنجایی‌که فیس‌بوک متهم به نشت دیتا و هک دیتا بوده، بهتر است با کاربران خود شفافیت سازی کرده و دلیل از دسترس خارج شدن را اعلام کند تا به شایعات نیز دامن نزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *