چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

دولت به سراغ گزینه کارت ارزاق برود

پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب: 677982
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امکان توزیع مناسب کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد، باید به سرعت کارت ارزاق برویم، چون برخی از مردم امکان دسترسی به کالاهای اساسی ندارند.
دولت به سراغ گزینه کارت ارزاق برود
به گزارش جهان نيوز، احمد امیرآبادی عصر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه ایران اظهار کرد: با وجودی اینکه علیه کشورمان تحریم اعمال شده است، اما امکان دور زدن تحریم‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کنجاله سویا در انبارهای بنادر کشور است، اما این نهاده‌های دامی به دست تولیدکننده نمی‌رسد، با وجود این که چند برابر سال گذشته گوشت وارد کشورمان شد، در زمینه گوشت در ایران مشکل وجود دارد، دلیل این مسائل توزیع نامناسب است و برای توزیع مناسب کالاهای اساسی باید تدبیری اندیشیده شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امکان توزیع مناسب کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد، باید به سرعت کارت ارزاق برویم، چون برخی از مردم دسترسی به کالاهای اساسی ندارند و افرادی ماه‌ها گوشت نخوردند، اما برخی از افراد دیگر به آسانی به این کالاها دسترسی دارند.  

امیرآبادی کمک به دولت را وظیفه مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: در هر جایی در مجلس که بتوانیم، به دولت و بخش خصوصی کمک می‌کنیم تا دولت بتواند مشکلات کشور را رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: به وزیر صنعت توصیه می‌کنم همان مسائلی که او در زمان عضویت در مجلس به عنوان دغدغه‌های تولیدکنندگان مطرح می‌کرد، در پست وزارت پیگیرشان باشد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
افزایش کشفیات مواد مخدر در گمرک دوغارون
کشفیات مواد مخدر در گمرک دوغارون 16 برابر افزایش یافت.

تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

مرکز خراسان رضوی، مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 176 کیلوگرمافزایش کشفیات مواد مخدر در گمرک دوغارون انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در این معبر رسمی کشف و ضبط شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال افزایش 16 برابری دارد.

محمد کوه گرد افزود: در همین زمینه 15 متهم ایرانی و افغانستانی دستگیر شده اند.

وی با اشاره به کشف انواع داروهای قاچاق در حوزه این گمرک گفت: از ابتدای امسال در این معبر رسمی بیش از 202 هزار و 342قلم انواع دارو بیشتر از نوع داروهای کمیاب، بدنسازی و دندانپزشکی به ارزش یک میلیارد و 114 میلیون و 188 هزار و 617 ریال کشف و ضبط شده است که در این زمینه نیز 56 متهم از دو کشور ایران و افغانستان دستگیر شده اند.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد افزود: میزان داروی کشف شده پارسال 2250 هزار و 527 قلم بود که بیش از 103 میلیون و 130 هزار و 434 ریال ارزش داشت.

گمرک دوغارون با قدمتی 100 ساله در فاصله 18 کیلومتری مرز دوغارون یکی از پنج گمرک فعال کشور به شمار می رود.

این گمرک مرزی هم اکنون با استفاده از تجهیزات کنترلی همچون دستگاه ایکس ری کامیونی، دستگاه ایکس ری پالتی مسافری و دو قلاده سگ مواد یاب از مجهزترین گمرکات کشور دارای دستگاه های امنیتی محسوب می شود.

شهرستان 120 هزار نفری تایباد در منطقه مرزی شرق کشور قرار دارد و با افغانستان هم مرز است.