کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری:

بیانیه «گام دوم انقلاب» عالمانه نوشته شده است

23 اسفند 1397 ساعت 13:59

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بيان اينكه مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» جوانان را به فکر و اندیشه دعوت کردند گفت: «تفكر» گمشده امروز آموزش و پرورش است.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری ظهر امروز در مراسم اختتامیه «جشنواره مدرسه‌های انقلاب دختران» در استان همدان اظهار کرد: امیدوارم از استان همدان‌ نمونه‌های فراوانی در حوزه کار‌های هنری در توصیف ایران و انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و فضیلت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری پیش رویم، «بیانیه گام دوم انقلاب» را گزارشی حکیمانه، فیلسوفانه و متفکرانه از انقلاب اسلامی و یک نگاه ژرف به شرایط موجود و نگاه مملو از امید و عمیق به مسیر پیش رو دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه برای همدان و همدانی‌ها با آن تبار پرافتخار و پیشینه تمدنی این بیانیه پیام‌های متفاوتی دارد افزود: تلاش علمی در استان همدان خیلی خوب بوده و آنچه در سامانه منعکس شده حکایت از معدل خوب و اهتمام درسی و علمی دانش‌آموزان آن دارد.

وی با اشاره به اینکه بچه‌های انجمن‌های اسلامی درس‌خوان و پرتلاش هستند که سهم بچه‌های همدان قابل توجه بوده است تصریح کرد: باید متفکرانه به تاریخ نگاه کنیم و این دعوت قرآن کریم که مردم را به تفکر دعوت کرده است، مد نظر قرار گیرد.

حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه قرآن کریم سراسر دعوت به اندیشیدن، آگاهی و علم از طریق به کار انداختن قدرت عقل به وسیله فکر و تفکر است بیان کرد: در قرآن کریم دائماً به تفکر، تعقل و تدبر توصیه می‌شود و قرآن صریحا و با جدیت تمام کسانی که از ظرفیت عقلانی استفاده نمی‌کنند را شدید توبیخ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اندیشیدن و تفکر در نگاه خداوند خالق انسان و هستی جایگاه بسیار بالایی دارد و نقش تفکر در تامین سعادت و خوشبختی انسان بالا و درجه اول است تاکید کرد: سعادت ما به اندیشه ما گره خورده است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: اگر اهل فکر و اندیشه باشیم و فکر و ذکر ما با یاد حق گره بخورد، می‌تواند مثل دو بال فکر و ذکر انسان را به عالی‌ترین منازل پرواز دهد.

وی با اشاره به اینکه باید قدر اندیشه را دانست ادامه داد: کاری که مقام معظم رهبری استادانه و خوشفکرانه در بیانیه گام دوم انقلاب انجام دادند و صورت طبیعی از نقطه اول نگاشتند، دعوت به فکر و اندیشه است.

حاج علی‌اکبری بیان کرد: تلاش رهبری به عنوان یک معلم و استاد این بوده که جوانان را مخاطب قرار دهد و عاشقانه با آنها صحبت می‌کند و از نقطه اول فکر و اندیشه آنها را به حرکت در می‌آورد و پرواز می‌دهد.

بیانیه «گام دوم انقلاب» عالمانه نوشته شده و باید متفکرانه خوانده شود
وی با اشاره به اینکه بیانیه «گام دوم انقلاب» عالمانه نوشته شده و باید متفکرانه خوانده شود افزود: دعوت ضمنی و طبیعی از آغاز تا پایان بیانیه به اندیشیدن و تفکر است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی را باید با نگاه خِرَد ببینیم تاکید کرد: برای بررسی انقلاب به تاریخ طی شده بر انسان و آنچه بر رویش انقلاب بر بشریت گذشته باید توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید ارائه‌ استادانه‌ای از دستاورد‌های انقلاب در 40 سال گذشته انقلاب با ژرف‌کاوی انجام داد ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب ما را با ظرفیت‌های کشور و نهضت‌ها روبرو می‌کند و دعوت به مواجهه متفکرانه دارد.

حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب چالش‌ها، کم و کاستی‌ها، دشواری‌ها و غفلت‌ها را با نگاه متفکرانه مطرح می‌کند ادامه داد: دعوت قرآن به عبرت است و «دعوت» یعنی عبور از ظاهر به باطن.

وی با تاکید بر اینکه هنر پیش روی ملت این است که از مسیر گذشته خود درس و عبرت بگیرد یادآور شد: این مهم فقط با تفکر شکل می‌گیرد، اگر نسل آینده اهل تفکر باشند کشور بیمه می‌شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه خطر زمانی است که نسل ما اهل سطحی‌نگری و سطحی‌انگار باشد ادامه داد: اگر نسل جوان سطحی‌نگر باشد، دشمن می‌تواند با تاثیرگذاری در چشم آنها به دل آنها آسیب بزند و محاسبات را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: دشمن با هجمه تبلیغاتی، پروپاگاندا و آشفته‌سازی محیط با استفاده از ارائه مسائل رنگارنگ موسیقی، فیلم و تصویر مخاطب را در شرایط حیرتی قرار می‌دهد تا نتواند فکر کند، در چنین شرایطی تفکر و اندیشه نجات‌بخش است.

حاج علی‌اکبری گمشده امروز آموزش و پرورش را تفکر دانست و با بیان اینکه موضوعی که کمتر به آن توجه می‌‎شود تفکر است ادامه داد: کمتر در روش‌های تعلیمی ما اندیشه و تفکر فعال می‌شود و بیشتر حافظه سطحی است.

وی با بیان اینکه در چهل سال دوم انقلاب آموزش و پرورش باید براساس سند تحول بنیادین بتواند خرد نسل ما را پرورش دهد تاکید کرد: آموزش و پرورش راهی ندارد جز اینکه دانش آموزان را به اندیشیدن و تفکر دعوت کند و جسارت نقد و اندیشیدن به آنها بدهد و با نگاه عمیق مواجه شوند تا بتواند پدیده‌ها را به چالش بکشند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه امیدواریم جامعه فرهنگی کم و کاستی ساختار فرهنگی را اصلاح کنند افزود: امید به بچه‌های انجمن اسلامی و جامعه دانش آموزی داریم تا خود آنها به میدان فکر بیایند و با اصالت دادن به تفکر و کشف راه‌های درست اندیشه این اشکال را رفع کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن زمانی موفق می‌شود که نسل جوان از اندیشیدن فاصله بگیرد و سطحی بار بیاید افزود: به نظرم بیانیه گام دوم انقلاب یک دعوت است و کاری که مقام معظم رهبری انجام داده دعوت جدی به اندیشیدن است و رهبری در این بیانیه کار اندیشیدن را برای مخاطب خود آسان کرده است.

حاج علی‌اکبری در ادامه با اشاره به اینکه حضور در کنار ابن سینا حس عجیبی به انسان می‌دهد افزود: ابن سینا فخر ایران، و اسلام و بشریت و این آرامگاه نماد تفکر و دعوت به عقلانیت و خردمندی است.

وی خطاب به جمع گفت: نخستین کسانی که باید این دعوت الهی را پاسخ دهند شما همدانی‌ها هستید، گذشتگان شما به خوبی پاسخ دادند و اکنون نوبت شماست.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه همدان پر از مفاخر فکری و فلسفی و حکمی است تاکید کرد: همدان به افزایش فرآورده‌های فکری بشریت بسیار کمک کرده است.

وی گفت: امید داریم در دوره جدید هم شما جوانان همدانی مسیر پرافتخار را ادامه دهید و شاهد درخشش فکر و حکمت و خرمندی از استان و شهر شما باشیم.

حاج علی‌اکبری با اشاره به انتصاب آیت‌الله شعبانی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان افزود: به لطف خدا انتخاب خوبی انجام شده است چراکه آیت‌الله شعبانی طراوت، فضل و نورانیت و نیروی جوانی را با خود دارد.

وی گفت: ایشان جوان‌ترین نماینده ولی فقیه کشور است که امیدواریم این انتصاب منجر به رشد دارالمومنین همدان شود.

منبع:فارس


کد مطلب: 677950

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/677950/بیانیه-گام-دوم-انقلاب-عالمانه-نوشته-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com