جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۸

واکنش قاسمی به ادعا‌های تکراری پمپئو

پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 677935
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران و عراق تصمیم گرفته اند در شرایط سخت در کنار یکدیگر باشند، گفت: روابط ما بر پایه احترام، اعتماد و منافع متقابل شکل گرفته است.
واکنش قاسمی به ادعا‌های تکراری پمپئو
به گزارش جهان نيوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا در اجلاس سالانه انرژی موسوم به «سراویک» در خصوص روابط ایران با عراق و همچنین ادعا‌های تکراری و بی ارزش این مقام آمریکایی در دیدار با دبیرکل سازمان ملل گفت: روابط ایران و عراق کاملاً با اراده رهبران دو کشور و بر اساس خواست ملت‌های ایران و عراق و بر پایه احترام، اعتماد و منافع متقابل شکل گرفته است و بر خلاف سیاست‌های همیشگی و مداخله جویانه ایالات متحده آمریکا، هیچ یک به دنبال تحمیل کردن اراده و خواسته‌های خود به طرف مقابل نیستند.

قاسمی افزود: ایران و عراق برای صد‌ها سال همسایه بوده اند و برای صد‌ها سال آینده نیز همسایه خواهند ماند و دو کشور تصمیم گرفته اند در شرایط سخت در کنار یکدیگر باشند. اگر چنین تصمیم و انتخابی، مقامات آمریکایی را آزار می‌دهد، نباید بخاطر این عصبانیت بی معنی و از سر خشم و عادت خودخواهانه، به خود اجازه دهند در خصوص روابط ایران و عراق عبارات و تعابیر غیر دیپلماتیک و دور از نزاکت معمول و مرسوم در مراودات سیاسی بین دو کشور مستقل استفاده کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ادعا‌های تکراری و بی ارزش این مقام آمریکایی در دیدار با دبیرکل سازمان ملل نیز گفت: برخی از مقامات آمریکایی تحت تأثیر لابی صهیونیسم، تمام هم و غم خود را بر ضدیت و فضاسازی علیه ایران گذاشته اند و به جای تلاش برای توقف جنگ در خاورمیانه، ریشه کنی تروریسم تکفیری در برخی کشور‌های متحد آمریکا و در پیش گرفتن سیاست کمک به صلح و ثبات در غرب آسیا، می‌کوشند با طرح ادعا‌ها و اتهامات ساختگی و غیرواقعی، شرایط غرب آسیا را به صورت محیطی تنش زا با بحران‌های متعدد و پیچیده و در ظاهر غیر قابل حل، حفظ کنند که در نتیجه آن، و به قیمت جان هزاران انسان بی گناه، ویرانی زیرساخت‌های برخی از کشور‌های منطقه و تشدید منازعات و بحران‌های فرساینده و طولانی در میان کشور‌های این منطقه، صادرات تسلیحاتی خود و درآمد‌های ناشی از آن را افزایش دهند.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
روزنامه زنجیره‌ای سازندگی در اقدامی عجیب رهبر اغتشاشگران در ونزوئلا را هم در کنار رئیس‌جمهور قانونی این کشور به عنوان دو دولت در این کشور نام برده است در حالی که رئیس‌جمهور منتخب و قانونی ونزوئلا نیکلاس مادورو است و آن دیگری فرد فتنه‌گر مدعی ریاست آن کشور با تکیه بر آمریکاست....
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارشماره یک داعش را وارد موصل و دیگر شهرهای عراق کرده است.
سؤالی از روزنامه دنیای اقتصاد دارم
Iran, Islamic Republic of
سؤالی از روزنامه دنیای اقتصاد دارم: مگر به آمریکا وابسته‌اید که مرتب علیه دولت مادورو در ونزوئلا و به طرفداری از دخالت آمریکا در این کشور مقاله می‌نویسید؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
که وضعیت حقوق بشر در آمریکا ضعیف بوده و در بسیاری از موارد هم بدتر شده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
کودکان در آمریکا با مشکلات امنیتی نگران کننده ای رو به رو هستند

تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

چین در گزارشی اعلام کرد مشکلات امنیتی کودکان در آمریکا نگران کننده است.
طبق گزارشی که چین روز پنجشنبه با عنوان " آمار حقوق بشر در آمریکا در سال دوهزار و هجده " منتشر کرد افزایش شمار تیراندازی ها در مدارس، خشونت فزاینده در مدارس و نبود نظارت موثر از جانب دولت در زمینه بدرفتاری ، کودکان آمریکایی را از لحاظ فیزیکی و روانی تهدید می کند.
در این تحقیق که از سوی دفتر اطلاعات شورای دولتی چین منتشر شد آمده است که محیط زندگی کودکان آمریکایی نگران کننده است. در این گزارش تاکید شده است که باوجود آنکه خشونت در مدارس اهمیت ویژه ای دارد تیراندازی در مدارس آمریکا همواره تکرار می شود. همچنین کودکان آمریکایی با تهدید قابل توجه بدرفتاری مواجه هستند. بنابر آمار منتشر شده از سوی مرکز نظارت و پیشگیری بیماری ها در آمریکا ، یک چهارم کودکان آمریکایی در طول زندگی خود با بدرفتاری رو به رو می شوند.
در گزارش چین آمده است که دولت آمریکا حمایت از حقوق کودکان را نادیده می گیرد و کودکان زیادی از فقر رنج می برند.
بابائی
United Arab Emirates
مشکل آمریکا جنایتکار شماره یک با ایران ایستادگی ما دربرابر زورگویی های آن ها است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
هرموقع آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی وامارات، بحرین واسرائیل درمنطقه وبه ویژه سوریه، عراق ویمن احساس شکست می کنند علیه ایران مانند سگ وحشی پارس می کنند
بابائی
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ مدعیان حقوق بشرجنایتکار سگ دست نشانده رژیم جعلی صهیونیستی درجهان!
درپاسخ به سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا، عربستان سعودی و رژیم جعلی صهیونیستی درجهان!

داعش ازسال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی دست به اقدامات تروریستی می زند
داعش منتسب به آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این سه کشور دست به اقدامات تروریستی میزند.
آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حامی تروریست های داعش درسوریه، لبنان، عراق، یمن، منطقه وجهان ومسئول جنایت های آنان هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
غربی ها چگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی که ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟

غربی ها چگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی که ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟

کشورهای غربی طوطی وار دروغ های خود را درباره عملیات ارتش سوریه تکرار می کنند.

که غربی ها چگونه می توانند با تروریستها بجنگند در حالی که از آنها به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می کنند.

دولت های این کشورهای غربی با تروریست ها ارتباط دارند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
براساس منشور سازمان ملل هر کشوری این حق را دارد که در مقابل تجاوزات و تهدیدات بیگانگان از خود دفاع کند. سوریه نیز از این قانون مستثنی نیست در جریان اسارت تروریستها فعلا هویت اتباع 27 کشور خارجی در توطئههای آمریکا علیه سوریه آشکار شده است. متأسفانه هیچ نهاد و سازمان جهانی پاسخگوی این تروریسم بین المللی وسیع نیست تا بگوید شما چه غلطی در خاک سوریه میکنید؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تظاهرات علیه ترامپ در 300 شهر آمریکا
آقای ترامپ! دهانت را ببند و به مشکلات مردم آمریکا رسیدگی کن
صدها هزار نفر در بیش از 300 شهر آمریکا و بسیاری از شهرهای جهان به خیابانها آمدند و علیه ترامپ و سیاستهای نژادپرستانه و زنستیزی وی شعار دادند و خواستار استیضاح و برکناری او شدند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
کسی حق ندارد عربستان سعودی را جزء کشوراسلامی به رسمیت بشناسید.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی خواستار خروج اسرائیل از فلسطین اشغالی شد
سر زمین های اشغالی متعلق به مردم فلسطین است و از اسرائیل می خواهیم از فلسطین اشغالی خارج شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
زمنده ایرانی سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی را خطرناک ترین تهدید برای امنیت منطقه توصیف کرد.
برنامه تسلیحات هسته ای اسرائیل هم چنان منبع گسترش سلاح های کشتار جمعی در منطقه به شمار می آید.
سلاح های هسته ای اسرائیل خطرناک ترین تهدید برای امنیت منطقه است.
باید قوانین مربوط به منع گسترش سلاح های هسته ای در سطح جهان و بدون هیچ استثنائی اجرا شود اما اسرائیل به این معاهده نمی پیوندد و بدین ترتیب صلح و امنیت در منطقه محقق نمی شود.
تسلیحات هسته ای اسرائیل باعث میشود در منطقه شاهد یک رقابت هسته ای احتمالی باشیم.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
مذاکره، توافق هسته ای، برجام، روحانی، عراقچی و ظریف و... با آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار نتیجه اش این شده که آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار با دستور صهیونیست ها جنایتکار با کمک مالی عربستان سعودی، امارات و بحرین هر روز به ملت اهانت، توهین، تحریم، تهدید، دخالت، مداخله و خیانت کنند.
مدیران دولت روحانی و دولت روحانی ازسال 1357 تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند آمریکایی ها و کشورهای اروپایی ها و صهیونیست ها برخی کشورهای عربی جنایتکار ازسال 1357 تاکنون دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی ایران و دشمنان درجه یک ملت هستند با دشمنان نظام و ملت مذاکره هسته ای می کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و چند کشور همپیمان ضدسوری از اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلاف ضد داعش را تشکیل دادند.
آمریکا و چند کشور همپیمان ضدسوری از اوت 2014 از تروریست های داعش وگروه های تروریستی داعش درعراق وسوریه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیزادامه می دهند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آلمان ازسال 2001 تاکنون به همراه آمریکا ازتروریسم، طالبان و گروه های تروریستی درافغانستان حمایت می کند.
صهیونیست ها با حمایت آلمان جنایت می کنند
آلمان شریک جرم جنایات صهیونیست ها در فلسطین، غزه، سوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه است.
آلمان ازسال 2011 تاکنون یکی از حامیان اصلی تروریست ها در سوریه است.
آلمان و اسرائیل هر دو تروریست هستند.

وقتی مایک پمپئو نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر خارجه آمریکا جنایتکاراعلام می کند ایران حامی تروریسم است و رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه سکوت می کنند آیا باز هم آقایان باید منتقدان خوشبینی به غرب را ترسو و بزدل بنامند؟
واقعا خندهدار است آمریکایی که مرتب در منطقه جنایت میکند و دستان آلودهاش برای همگان آشکار شده تصمیم گرفته باشد با داعشی که خود به وجود آورده مبارزه جدی بکند. سادهاندیشی است آن کس که امروز این ادعای آمریکاییها را بپذیرد. حتی ساکنان دارالمجانین هم از ژست ضدتروریستی اخیر آمریکا خندهشان میگیرد!
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو مانند یگ سگ هار پارس می کند
نتانیاهو در نشست ضد ایرانی «ورشو» سخنرانی می‌کند
نتانیاهو در نشست ضد ایرانی «ورشو» سخنرانی می‌کند
سه شنبه 9 بهمن 1397 - 02:36
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در نشستی که این ماه در لهستان برگزار می‌شود، علیه ایران سخنرانی کند.