کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پلیس در 30 کیلومتری شهرها مستقر می‌شود

22 اسفند 1397 ساعت 12:53

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بخش قابل توجهی از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد و امسال بنا داریم با هدف کاهش حوادث، نیروهای پلیس را به صورت ویژه در 30 کیلومتری شهرها متمرکز کنیم.


به گزارش ایرنا از پلیس، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروزی 98 با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم و حرم و نیز شهیدان عرصه نظم و امنیت، افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود بیش از 85 درصد تصادفات به واسطه سبقت و سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خواب آلودگی و خستگی رانندگان اتفاق می افتد و این آمار بیانگر سهم مهم و موثر رانندگان در کاهش تصادفات است.

وی با اشاره به بهره مندی پلیس از فناوری های به روز و سامانه های هوشمند، عنوان کرد: گشتی های پلیس به سامانه و دست افزارهای هوشمند متصل شده و این مهم می تواند به کاهش تصادفات و جان باختگان و افزایش ایمنی سفرها کمک شایانی کند.

سردار اشتری همچنین با اشاره به تجهیز گشتی ها و نیروهای پلیس به دست افزارهای هوشمند نیز خاطر نشان کرد: همکارانم با این امکانات می توانند به بانک های اطلاعاتی متصل و در راستای رصد و شناسایی متخلفان به موقع عمل کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ ترافیک و خدمات سفر نوروز 98 بیان کرد: یکی از دلایل برگزاری این رزمایش بزرگ، آمادگی همه دستگاه های خدمات رسان و امدادی برای خدمات دهی مطلوب به مردم و هموطنان عزیز است.

وی افزود: امروز در این میدان رزمایش شاهد هماهنگی، تعامل و عشق و علاقه همه نیروهای پلیس راهور، پلیس راه و نیروهای سایر دستگاه های امدادی و خدماتی هستیم.

سردار اشتری تأکید کرد: کلیه دستگاه های خدماتی و امدادی تلاش دارند در ایام نوروز، بهترین خدمات را به مسافران عزیز و مردم ارائه دهند و این رزمایش بزرگ برکات بسیاری برای مردم خواهد داشت.

وی با اشاره به راه اندازی و فعالیت قرارگاه نوروزی پلیس، عنوان کرد: قرارگاه نوروزی پلیس از 25 اسفندماه سال جاری تا پایان 17 فروردین 98 فعال خواهد بود.

رئیس پلیس کشور تأکید کرد: امیدواریم مردم با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و توصیه های همکاران و سایر دستگاه های خدمات رسان به کاهش تصادفات و جان باختگان کمک کنند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تلاش برای کاهش تصادفات با جان باختگان، عنوان کرد: همه ما موظفیم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای کاهش تصادفات و جان باختگان تلاش ویژه ای کنیم.

سردار اشتری با اشاره به آمادگی صد درصدی نیروهای پلیس برای خدمات دهی به مردم، عنوان کرد: در راستای خدمات دهی مطلوب، نقاط حادثه خیز احصاء شده و تعدادی از این نقاط، مشکل شان برطرف و الباقی نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به عوامل موثر در وقوع تصادفات، عنوان کرد: علاوه بر بحث ایمنی خودروها و زیرساخت ها، عامل انسانی مهم ترین مولفه در وقوع تصادفات به شمار می آید.

فرمانده ناجا تأکید کرد: در واقع سهم رانندگان بیش از سایر مولفه ها در وقوع تصادفات است بنابراین از همه رانندگان درخواست داریم حتما به قوانین راهنمایی و رانندگی و توصیه های پلیس توجه داشته باشند.


کد مطلب: 677750

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/677750/پلیس-30-کیلومتری-شهرها-مستقر-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com