کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقوی حسینی: خیلی‌ها برای تجزیه عراق نقشه داشتند

22 اسفند 1397 ساعت 9:54

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پیام سفر رییس جمهور به عراق را ایجاد روابط مستحکم با همسایگان و رفع مناقشات بین ایران و همسایگان برای برقراری مراودات اقتصادی باثبات و مقابله با آثار و پیامد‌های تحریم دانست.


به گزارش جهان نیوز، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به سفر رییس جمهور به عراق، اظهار کرد: ایران و عراق دو همسایه با روابط راهبردی هستند که طی سال‌های گذشته به ویژه در ایام حمله تروریست‌های تکفیری به عراق، ایران در کنار ملت عراق ایستاد و به آن‌ها برای مبارزه با تروریست کمک کرد.


وی ادامه داد: در شرایطی پیروزی دولت و ملت عراق و حفظ وحدت سرزمینی این کشور رخ داد که خیلی‌ها برای از بین بردن وحدت و تجزیه عراق نقشه داشتند، اما ایران از سرزمین این کشور دفاع کرد و همکاری ایران و عراق مضاعف شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از طرف دیگر آمریکایی‌ها که به دنبال منزوی و محاصره کردن ایران با کمک کشور‌های حامی‌شان هستند، نه تنها موفق به محاصره ایران نشدند که امروز آمریکا بیش از پیش در منطقه منزوی است و نتوانست بین ایران و همسایگانش همچون عراق مناقشه ایجاد کند.

نقوی حسینی بیان کرد: رییس جمهور آمریکا با چراغ خاموش وارد عراق می‌شود آنقدر این موضوع برایش سنگین تمام شده که به زبان می‌آورد و می‌گوید بعد از هفت تریلیون دلار هزینه باید برای ورود در عراق چراغ‌های هواپیما را خاموش کنیم. این اتفاق در حالی رخ داد که رییس جمهور ایران با اعلام و استقبال رسمی وارد عراق شد این یعنی اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و داشتن مراودات راهبردی.

به گفته وی، پیام این سفر ایجاد روابط مستحکم با همسایگان و رفع مناقشات بین ایران و همسایگان برای برقراری مراودات اقتصادی باثبات و مقابله با آثار و پیامد‌های تحریم است که قطعا منجر به توسعه مناسبات اقتصادی می‌شود، چون بازار‌ها و مناطق آزاد مرزی وجود دارد که شامل تحریم نمی‌شود و خیلی راحت می‌توان از طریق آن با همسایگان کار کرد.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 677701

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/677701/نقوی-حسینی-خیلی-ها-تجزیه-عراق-نقشه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com