کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار مهماندار: ظرفیت خودرو‌ها ۸ برابر معابر است

22 اسفند 1397 ساعت 8:55

وزیر ارتباطات پیش از ظهر امروز از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بازدید و با فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفتگو کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ در جریان بازدید وزیر ارتباطات از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران اظهار داشت: تردد خودروها در معابر شهر تهران 7 تا 8 برابر بیشتر از ظرفیت معابر شهر است که در پیک ترافیک صبحگاهی و شامگاهی و همچنین در معابر بزرگراهی تا 70درصد معابر پر از خودرو می شود و تلاش ما مدیریت ترافیک است.

سردار رحیمی تصریح کرد: تصادفات یکی از عوامل مهم در افزایش ترافیک در شهر تهران است که با ایجاد اتاق مانیتورینگ سعی کردیم به سرعت به تصادفات رسیدگی و از ترافیک ایجاد شده در معابر بکاهیم.

در ادامه جلسه سردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: شهر تهران را با بیش از 9 میلیون جمعیت ثابت و 12 میلیون جمعیت ثابت و متحرک و 4میلیون خودرو و 3 میلیون موتور سیکلت نمی توان با سیستم ها ی سنتی مدیریت کرد و باید به سمت سیستم های نوین برویم.

وی گفت :به همین دلیل اولین اپلیکیشن ارتباط مردم با پلیس به زودی رونمایی خواهد شد. مهماندار افزود: در این اپلیکیشن مردم می توانند گزارش های خود را به پلیس اطلاع دهند.در ادامه جلسه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات گفت: در پلیس راهور کارهای بزرگی انجام شده است.

وی افزود: تهران شهر بزرگ و ویترین کشور است و مسائلی دارد که دیگر شهرها ان را تجربه نمی کنند.وی گفت: شهر تهران را نمی توان با سیستم های سنتی مدیریت کرد و باید به سمت سیستم های انلاین رفت.

وزیر ارتباطات بیان کرد:ما در شهر تهران 60کیلومتر فیبر نوری و 2هزار و800دوربین کنترل ترافیک نصب شده داریم که مدیریت  و برق رسانی به انها مشکل است وباید بر روی  داده های نظارت شهر مطالعه کرد.

جهرمی ادامه داد:ما داده های الودگی هوا و ترافیکی شهر تهران را در سالهای گذشته به دست اوردیم و باید بر روی انها مطالعه کنیم تا ببینم که آیا کارهای که انجام داده ایم موفق بوده است یا نه.

وی گفت: پلیس چند بار ما را با دوربین ها جریمه کرده است که البته تمام این کارها برای نظم دادن به معابر است و پیشنهاد دارم که پلیس شاخص های رسیدگی به ترافیک را به صورت آنلاین به نمایش بگذارد.

جهرمی افزود: آزاد سازی اطلاعات باعث رونق بخشیدن به کسب و کارهای تجاری و انلاین می شود و اگر مسیریاب های ایرانی به اطلاعات دسترسی داشته باشد می تواند با نمونه های خارجی رقابت کند و این موضوع به  مدیریت شهری کمک می کند.
وی گفت: برای داشتن شهر هوشمند حمل و نقل و مدیریت حمل و نقل هوشمند نیازمند است.

وزیر ارتباطات افزود: اپراتورها تلفن همراه هم به پلیس کمک می کند و لازم است پلیس به دولت الکترونیک ملحق شود که باعث رفاه حال مردم و رونق کسب و کارها می‌شود.


کد مطلب: 677678

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/677678/سردار-مهماندار-ظرفیت-خودرو-ها-۸-برابر-معابر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com