جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۹

عارف: این فراکسیون امید به هیچ دردی نمی‌خورد

چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب: 677633
رئیس‌ فراکسیون امید گفت این فراکسیون به هیچ دردی نمی‌خورد. عارف همچنین گفته است اصلاح‌طلبان سرمایه اجتماعی خود را از دست داده‌اند.
عارف: این فراکسیون امید به هیچ دردی نمی‌خورد
به گزارش جهان نيوز، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

محمدرضا عارف در نشست با فعالان نشریات دانشجویی و در پاسخ به این سؤال که فراکسیون امید به چه دردی می‌خورد، تصریح کرد: به هیچ دردی نمی‌خورد. کاش من وقت بیشتری داشته باشم تا عملکرد این فراکسیون را تشریح کنم؛ چون در پنج دقیقه نمی‌شود این عملکرد را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی با بیان اینکه فراکسیون امید، فراکسیون اکثریت در مجلس نیست و ما در این فراکسیون می‌توانیم روی رای بخشی از نمایندگان حساب کنیم، افزود: در جلسه‌ای که با تشکل‌های دانشجویی داشتیم، آنها مخالف حضور غلامی در وزارت علوم بودند؛ اما اساتیدی که شما هم می‌شناسید همچون فرجی دانا، خانیکی، ظریفیان و توفیقی هم مُصر به این بودند که غلامی تایید شود؛ با این وجود ما در کمیسیون تصمیم گرفتیم که در فراکسیون آتش به اختیار عمل کنیم؛ چون دو جریان تاثیرگذار دانشجویی و اساتید را پیش روی خود داشتیم.

عارف در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد جبهه اصلاحات و به‌ویژه عملکرد آن در زمینه جوانگرایی افزود: در پرونده محیط زیستی‌ها شخصاً دو جلسه با خانواده آنها برگزار کردم و یک جلسه هم در دفتر خود با خانواده‌های آنها داشتم. در هر حال اختلاف نظر جدی در رابطه با فعالیت محیط زیستی‌ها وجود دارد و جریانی می‌گوید این افراد جاسوس هستند و جریانی می‌گوید فعالیت آنها در راستای فعالیت تشکل‌های زیست محیطی است در هر حال هر دو جریان می‌گویند ما با رای دادگاه مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه ما از کسانی که برای جبهه اصلاحات هزینه داده‌اند، تشکر می‌کنیم، تصریح کرد: راهبرد ما در جبهه اصلاحات آرامش است؛ با این وجود معتقدم اگر آرامش نبود در انتخابات ۹۲ و ۹۶ پیروز نمی‌شدیم. در هر حال ما از اصول خود کوتاه نمی‌آییم و محافظه‌کاری نمی‌کنیم.

عارف گفت: این تعبیر که فراکسیون امید در ماجرای انتخاب غلامی به عنوان وزیر علوم به دانشجویان خیانت کرد، نباید از زبان فعالان نشریات دانشجویی جاری شود، معتقدم هیچ نهاد بیرون از دانشگاه نباید در امور دانشگاه دخالت کند.

رئیس فراکسیون امید همچنین با بیان اینکه بنابر نظرسنجی‌ها جبهه اصلاحات به‌دلیل ضعف عملکرد، بخشی از سرمایه اجتماعی خود را از دست داده است، افزود: حذف قانون اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر و یا عفو عمومی از جمله مواردی هستند که نام بنده را پای آن دیدید؛ اما در مواردی ما اینگونه عمل نمی‌کنیم که کار به اسم فراکسیون امید تمام شود.

عارف در پاسخ به این سؤال که برای رفع حصر چه کرده‌اید، تصریح کرد: در گذشته نیروهای امنیتی در خانه کروبی بودند اما الان او می‌تواند بیرون برود و جلساتی را هم برگزار کند. در هر حال ما پیگیری رفع حصر را مطرح کردیم نه رفع حصر را.
متاسفانه از دیدار عارف با طیف دانشجویی مذکور، خبری مبنی بر گفت‌وگو درباره مشکلات اقتصادی مردم، و وعده‌های برعکس شده ائتلاف مدعیان اصلاحات و اعتدال منتشر نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلطانی
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
تازه مثل شماها شدند.
Iran, Islamic Republic of
خودزني نفرماييد شما خوبيد بيد بيدي
وزوزخان
Iran, Islamic Republic of
اختیار دارید استاد پس لای جرز دیوار رو واسه چی گذاشتن؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درد بزرگ جامعه اینه که امثال شما تو این مملکت مسئولیت دارید....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نوش دارو بعداز مرگ سهراب
Iran, Islamic Republic of
دلیلش این است که فراکسیون ژن خوب ندارد
Iran, Islamic Republic of
بقيه هم دستكمي از فراكسيون شما ندارن فقط تو فكر جيب خود هستند
Iran, Islamic Republic of
تو خودت هم جز همینها هستی .
Iran, Islamic Republic of
فراکسیون امید مگر قبلا چیزی بود؟
Iran, Islamic Republic of
از اول هم مالی نبود ولی ایشون تازه متوجه شده از بس ژن شون مرغوبه ماشاء الله
Iran, Islamic Republic of
چقدر دلواپسان فریاد کردند اما مردم تهران حداقل در گوششون پنبه گذاشته بودند و گوش نکردند و حالا تاوان آن لج بازی را با سفره های خالی باید بدهند
Iran, Islamic Republic of
=حامیان نمایندگان تهران کجا هستید بیایید و چیزی بگید/از دست شما ما هم باید بسوزیم تو هم هی بگب بریز اونجات باشه ولی یادتون باشه شما هم دارید می سوزید
خسته نشدین؟
Iran, Islamic Republic of
اینا کی خسته میشن و دست از بچه بازی و حزب بازی و لابی گری و بازی هایی از این قبیل دست برمی دارن ؟...معه می زنید
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم موفق بوده دو تا دغدغه از اول داشته اول رفع حصر بوده که موفق نشده و دوم راه انداختن کنسرت بوده که خیلی هم موفق بوده پس پنجاه در صد کارش موفق بوده. برید خدا را شکر کنید.
United Arab Emirates
...
United States
فراکسیون امید که هیچ، ژن خوب هم به هیچ کار نمیخوره مگر برای رانت گرفتن.