کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی به رئیس حشدالشعبی چه گفت؟

21 اسفند 1397 ساعت 15:33

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز اراده دو ملت و دو دولت ایران و عراق بر توسعه همه جانبه روابط ایران و عراق است بر ضرورت تلاش همه مسئولان در این راستا تأکید کرد.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار با فالح الفیاض رئیس حشدالشعبی و مشاور امنیت ملی عراق با تجلیل از مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و افتخارآفرینی‌های حشدالشعبی در مسیر مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت در عراق، گفت: مبارزه با تروریست‌ها در عراق با مجاهدت‌های مردم عراق به دست آمد و افتخاری برای مسلمانان و جهان اسلام بود.

 
رئیس‌جمهور حضور و فتاوای علمای بزرگ در ایران و عراق در مسیر مبارزه با تروریسم و علیه استعمار به نفع ملت های منطقه را مغتنم و ارزشمند دانست و گفت: حشدالشعبی، جایگاه بسیار مهمی در فرهنگ و تقویت همبستگی ملی عراق داشته و دارد.

روحانی اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در عراق را بهترین نماد از عشق دو ملت به اهل بیت (ع) دانست و اظهار امیدواری کرد تا اهداف دو ملت در راستای صلح و توسعه منطقه محقق شود.

فالح الفیاض رئیس حشدالشعبی و مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به عراق را مهم و در راستای منافع دو ملت دانست و گفت: توسعه روابط و همکاری‌ها میان ایران و عراق زمینه‌ساز تحولات بزرگ در منطقه خواهد بود.

رئیس حشد الشعبی، اظهار داشت: گسترش همکاری‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی دو کشور پشتوانه مهم و بزرگی برای نزدیکی بیش از پیش دو ملت و توسعه دو کشور خواهد بود.

فالح الفیاض تأکید کرد که عراق همواره خود را مدافع جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون می‌داند و به دستاوردها و پیشرفت‌های سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی همسایه برادر خود ایران افتخار می‌کند.
 
منبع: تسنیم


کد مطلب: 677585

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/677585/روحانی-رئیس-حشدالشعبی-گفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com