کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بطحایی خبر داد

اجرای طرح رصد ایمنی مدارس

21 اسفند 1397 ساعت 12:47

وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح رصد ایمنی مدارس خبر داد و گفت: بر اساس طرح ایمنی مدارس به سه دسته ایمن، تا حدودی ایمن و غیر ایمن تقسیم بندی می‌‌شوند و به تدریج از مدارس غیر ایمن شروع می‌کنیم تا تجهیزات آن را سامان دهیم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مانور مقابله با مخاطرات حریق و پیشگیری از حوادث چهار شنبه آخر سال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیچیده شدن شرایط اجتماعی و مسائل ما در جامعه با شهرهای پرجمعیت حتما مدارس به عنوان یک واحد اجتماعی در معرض خطرات قرار دارند، البته تجربه خوبی را در مانور زلزله داشتیم که همچنان هم ادامه دارد، اما در سایر زمینه‌ها از جمله آتش‌سوزی در مدارس که همواره شاهد هستیم بچه‌ها و همکاران ما به دلیل آشنایی کم با خطراتی مواجه می‌شوند، حتما باید همکاران آتش‌نشانی این کار پسندیده‌ای که امروز با همکاری آموزش و پرورش انجام شد ادامه دهند.

وی ادامه داد: این کارها در کاهش مخاطراتی که سلامتی دانش‌آموزان ما را تهدید می‌کند مؤثر است.

بطحایی تصریح کرد: نگرانی ما این است که این مانور در چند مدرسه در سراسر کشور انجام می‌شود اما مهم این است که در همه 100 هزار مدرسه و برای تمام دانش‌آموزان و یک میلیون همکار این آموزش‌ها را بدانند و این آموزش‌ها به روز شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش‌ها فقط از عهده آموزش و پرورش یا آتش‌نشانی برنمی‌آید، گفت: باید همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها به ما کمک کنند تا این آموزش‌ها ارائه شود، این آموزش‌ها بسیار مؤثر است و فقط در زمینه زلزله‌ و آتش‌سوزی نیست، زمینه‌های دیگری را هم داریم که خانواده‌ها و همکاران باید به‌ آن آشنا شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح ایمنی مدارس به سه دسته ایمن، تا حدودی ایمن و غیر ایمن تقسیم بندی می‌‌شوند و به تدریج از مدارس غیر ایمن شروع می‌کنیم تا تجهیزات آن را سامان دهیم و در مواردی که نیاز به روز آوری داریم این کار انجام شود.


کد مطلب: 677540

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/677540/اجرای-طرح-رصد-ایمنی-مدارس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com