چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

هجمه فرستاده آمریکا به عضو ارشد حماس

سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 677535
فرستاده آمریکا در روند صلح منطقه، نائب‌رئیس حماس و یکی از اسرای زن آزاد شده را مورد حمله قرار داد و درخواست کرد که هر کسی اطلاعاتی از آنها دارد، ارائه دهد.
هجمه فرستاده آمریکا به عضو ارشد حماس
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،‌ وزارت خارجه آمریکا آبان‌ماه امسال (1397) اعلام کرد به هر کسی که اطلاعاتی درباره «صالح العاروری» نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس یا دو تن از اعضای حزب‌الله به نام‌های «خلیل یوسف حرب» و «هیثم علی طبطبائی» بدهد، پنج میلیون دلار جایزه می‌دهد.

در ادامه این اقدامات، «جیسون گرینبلت» فرستاده آمریکا در امور روند صلح منطقه، در صفحه توئیتر خود به العاروری و «احلام التمیمی» اسیر زن آزاد شده فلسطینی تاخت.

 وی در توئیتی مدعی شد: العاروری تحت تعقیب  و متهم به ارتکاب جنایات است، (شما) باید کمک کنید و با دادن اطلاعات سری از وی و مکان، جهان امن‌تر شود.

گرینبلت درباره التمیمی هم ادعا کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند احلام احمد التمیمی،‌ تروریست وابسته به حماس که محکوم به کشتن پانزده نفر از جمله هفت کودک است، امروز آزادانه زندگی می‌کند.  

الاحلام التمیمی اولین زنی  است که به شاخه نظامی حماس گردان‌های «عزالدین القسام» پیوسته است؛ وی متهم به دست داشتن در حمله به یک رستوران در قدس (در سال 2001) است که طی آن چندین نفر از جمله دو آمریکایی کشته شده‌اند. التمیمی 10 سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرد. در نهایت در سال 2011 در توافق تبادل اسرا معروف به «شالیت» آزاد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *