جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تهران رتبه چندم در وقوع جرم را دارد؟

سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 677533
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه استان تهران در وقوع جرائم سی‌امین رتبه در کل کشور را دارد، گفت: در رابطه با کشف جرم و دستگیری مجرمان در تهران افزایش ۱۲ درصدی را داشته‌ایم.
تهران رتبه چندم در وقوع جرم را دارد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، بیست و سومین مرحله از طرح رعد توسط پلیس پیشگیری پایتخت به اجرا درآمد. در این طرح کلانتری‌ها مکلف شدند حوزه خود را از مجرمان، قانون‌شکنان، متخلفان و خرده‌فروشان مواد مخدر پاکسازی کنند.

سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس پایتخت  پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای این مرحله از طرح رعد در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای 289 حکم قضایی در این مرحله از طرح اظهار کرد: 770 نفر از سارقان طی این طرح بازداشت شده و 36 باند سارقان منهدم شدند.

وی با اشاره به کشف 214 خودرو و موتورسیکلت، 9 هزار و 767 اقلام سرقتی و شناسایی 87 درصد از مالباختگان، گفت: ارزش اموال مکشوفه بالغ بر 9 میلیارد تومان است، 310 نفر از سارقان بازداشت شده سابقه‌‌دار هستند و 340 نفر از آنها نیز برای نخستین بار بازداشت شده‌اند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این مرحله از طرح 80 پرونده نیز در رابطه با کالای قاچاق به اجرا درآمد، 63 قاچاقچی بازداشت شده، یک میلیون و 468 هزار کالای قاچاق کشف شد که ارزش اموال کالای قاچاق کشف شده حدود 5 میلیارد تومان است. طی این طرح 8 قبضه سلاح گرم، 197 سلاح سرد، 901 هزار مواد معترقه خطرساز و آسیب‌زا و 460 کیلو اکلیل و سرنج کشف شد. همچنین 18 نفر در رابطه با مواد محترقه غیرمجاز بازداشت شدند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: تا این لحظه 58 نفر از توزیع کنندگان مواد محترقه خطرساز در شهر تهران بازداشت شده و تعداد زیادی از مراکز توزیع این اقلام نیز پلمپ شده ا ست.

رحیمی با اشاره به کشف حدود 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این مرحله از طرح رعد از جمع‌آوری 1200 معتاد متجاهر خبر داد  و متذکر شد: جمع‌آوری معتادان متجاهر و بازداشت خرده‌فروشان با جدیت در تهران بزرگ دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره تمهیدات پلیس برای پنجشنبه و جمعه آخر سال در بهشت‌زهرا(س) خاطرنشان کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال بهشت‌زهرا به صورت 24 ساعته باز خواهد بود و از ساعت 4 صبح روز پنجشنبه انواع پلیس‌های تخصصی مانند راهور، پیشگیری و امداد در مبادی ورودی، خروجی و داخل بهشت‌زهرا مستقر شده و آماده پذیرایی از مردم خواهند بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تهران در وقوع جرائم رتبه سی‌ام را در بین استانهای کشور دارد، گفت: در رابطه با دستگیری مجرمان و کشف جرائم در تهران بزرگ افزایش 12 درصدی را شاهد بودیم و طرح رعد در سال 98 با جدیت و حساسیت و رفع معایب ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *