کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر سفر روحانی به عراق از نگاه بروجردی

21 اسفند 1397 ساعت 11:15

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:رابطه با عراق یک رابطه راهبردی درازمدت است که باتوجه به ویژگی های متعدد مشترک فرهنگی، تاریخی، دینی میان دو کشور رابطه منحصر به فردی را رقم می زند.


به گزارش جهان نیوز، علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق، ضمن موثر خواندن این سفر، اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که فعالیت دشمنان جمهوری اسلامی ایران و عراق در تخریب روابط دو کشور بسیار بیشتر از اقداماتی است که ما انجام می دهیم.

وی اولین تاثیر سفر روحانی به عراق را خنثی سازی توطئه دشمنان انقلاب اسلامی و فعال نگه داشتن روابط دو کشور برشمرد و افزود: هر میزان که توانمندی به خرج دهیم می توانیم گام های بلندی در جهت منافع ملی کشورمان و عراق برداریم.

بروجردی با تاکیدبر اینکه باید حجم عظیمی از داد و ستد بازرگانی با همسایه غربی خود داشته باشیم، تصریح کرد: گسترش همکاری های اقتصادی و بازرگانی میان ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه به خصوص در شرایط تحریم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است هرچند ما رابطه با عراق در زمان تحریم نمی خواهیم رابطه با عراق یک رابطه راهبردی درازمدت است که باتوجه به ویژگی های متعدد مشترک فرهنگی، تاریخی، دینی میان دو کشور و ارادتی که ملت ما نسبت به ساحت مقدس معصومین علیه السلام دارند رابطه منحصر به فردی را رقم می زند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه باید بسیاری از گره های موجود در عرصه های مختلف را باز کنیم، یادآورشد: همچنین امیدواریم روزی اخذ ویزا برای دو ملت ایرانی و عراقی برداشته شود  و  گام های بلندی برای تقویت رابطه دو کشور برداشته شود. 

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 677511

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/677511/تاثیر-سفر-روحانی-عراق-نگاه-بروجردی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com