پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
نایب رئیس انجمن گفتاردرمانی ایران:

بیماری‌هایی که سبب اختلال در گفتار فرد می‌شود

سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 677463
نایب رئیس انجمن گفتاردرمانی ایران با اشاره به علل اختلال در گفتار، زبان و بلع گفت: درمان این مشکل بر اساس نوع و منشأ بیماری متفاوت است.
بیماری‌هایی که سبب اختلال در گفتار فرد می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، اکبر دارویی، در آستانه برگزاری هفدهمین همایش گفتاردرمانی ایران اظهار داشت: بر اساس آمارهای جهانی ۷ تا۱۰ درصد جمعیت دچار مشکل گفتار، زبان و یا بلع هستند و این مشکلات در کودکان شایع‌تر است.

وی افزود: علل مختلف پزشکی، روانشناختی، محیطی و آناتومیک می‌تواند سبب بروز مشکلات ارتباطی و بلع شود که از میان آنها می توان به کم شنوایی، شکاف لب و کام، سکته های مغزی و مشکلات حنجره از جمله سرطان حنجره اشاره کرد.

نایب رئیس انجمن گفتاردرمانی ایران با بیان اینکه درمان مشکل گفتار، زبان و بلع بر اساس اختلال ایجاد شده متفاوت است، افزود: برخی از افراد به صورت کامل بهبود می‌یابند و برخی نیاز به اقدامات توانبخشی طی سال‌های طولانی دارند. 

عضو هیئت علمی گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار کرد: گفتار درمان‌گران تلاش می‌کنند که فرد مبتلا به این نوع اختلالات بتواند توانایی گفتاری خود را به دست آورد و از قابلیت‌های خود برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: هفدهمین همایش گفتاردرمانی ایران یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۹۸ در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران با حضوراساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردها و مباحث علمی در حوزه گفتار درمانی مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *