جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سئول به دنبال بازگرداندن کیم به مذاکراه با ترامپ

سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 677409
وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد این کشور به دنبال مذاکره و گفت و گو با کره شمالی از جمله برگزاری یک نشست سران، با هدف تحکیم روابط و بازگرداندن پیونگ یانگ به میز مذاکره با آمریکا است.
سئول به دنبال بازگرداندن کیم به مذاکراه با ترامپ
به گزارش جهان نيوز، وزارت وحدت کره جنوبی روز سه شنبه در گزارش خط مشی سال 2019 خود آورده است: در همکاری نزدیک با آمریکا، در حال پیشبرد مذاکرات میان کره ای به منظور برگزاری نشست میان آمریکا و کره شمالی با هدف رسیدن به یک توافق خوب هستیم.

این گزارش می افزاید: این وزارتخانه همچنین به دنبال تحکیم روابط سران دو کره با هدف تحقق صلح و ثبات در شبه جزیره کره است.

از زمان شکست مذاکرات سران میان کیم و ترامپ در هانوی، سئول نقش واسطه ای را برگزار کرده و به دنبال بازگرداندن طرفین به میز مذاکرات است.

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای 8 و 9 اسفند 97 در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، شکست خورد و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.

رهبران دو کشور پیش از این در خرداد 97 در سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده بودند نتیجه این نشست، توافقی مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.

'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی سه بار در ماه های آوریل، می و سپتامبر سال گذشته با یکدیگر دیدار و ملاقات کرده اند، سران دو کشور در دیدارهای خود موافقت کردند که تنش ها را کاهش و همکاری های عمیق را در زمینه های مختلف ادامه دهند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز قرار است در سال جاری و در پاسخ به دعوت مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی به سئول سفر کند.

در تحولی دیگر در مساله هسته ای شبه جزیره کره، «استفان بیگن» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز گذشته تاکید کرد پیونگ‌یانگ باید نشان دهد همچنان متعهد به از بین‌بردن سلاح‌های هسته‌ای خود است.

او گفته است علیرغم شکست نشست سران در هانوی، انتظار داریم که تعاملاتمان با کره شمالی همچنان ادامه پیدا کند.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *