جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توافق تازه "ترزا می" با اتحادیه اروپا درباره برگزیت

سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 677406
نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با مقامات اتحادیه اروپا درباره برگزیت به توافق تازه‌ای رسیده است.
توافق تازه "ترزا می" با اتحادیه اروپا درباره برگزیت
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در حالی که کمتر از 24 ساعت به رأی‌گیری تاریخی پارلمان انگلیس درباره توافقنامه خروج این کشور از اتحادیه اروپا باقی مانده "ترزا می" نخست‌وزیر انگلیس گفت که در گفت‌وگو با رهبران اتحادیه اروپا به توافقی رسیده که نگرانی اصلی قانون‌گذاران انگلیسی برای حمایت از توافق برگزیت را برطرف می‌کند.

وی که برای دیدار با مقام‌های اروپایی به استراسبورگ سفرکرده با صدور بیانیه‌ای گفت: نوامبر گذشته پس از دو سال مذاکرات طاقت‌فرسا با اتحادیه اروپا به توافقی دست‌یافتم که معتقدم به تصمیم مردم برای خروج از اتحادیه اروپا احترام می‌گذارد.

نخست وزیر انگلیس با مروری بر آثار مثبت این توافق اشاره کرد که نمایندگان مجلس در رأی‌گیری دو ماه پیش نسبت به آینده مرزی ایرلند شمالی ابراز نگرانی کردند.

می توضیح داد که وجود یک سازوکار ضمانتی درباره ایرلند شمالی اقدامی کاملاً درست بوده اما نباید به یک فرآیند دائمی تبدیل شود.

وی اذعان داشت که توافق قبلی به‌روشنی این مساله را مورد اشاره قرار نمی‌داد و به‌این‌ترتیب ضروری بود که تغییرات الزام‌آوری در این زمینه صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *