پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نخستین "پارک هوشمند" تهران افتتاح می‌شود

دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 677327
شهردار منطقه ۶ گفت: با دانشگاه امیرکبیر و سازمان فنی و عمرانی تفاهم‌نامه‌ای داشتیم تا نخستین مرکز تمام هوشمند به بهره‌برداری برسد همچنین نخستین "پارک تمام هوشمند" نیز به بهره برداری خواهد رسید تا خدمات خوبی به شهروندان برساند.
نخستین "پارک هوشمند" تهران افتتاح می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمدرضا دهداری‌پور با اشاره به مختصات منطقه 6 تهران اظهار کرد: محدوده این منطقه از جنوب به خیابان انقلاب، از سمت شمال به بزرگراه همت و از دو طرف به مدرس و چمران منتهی می‌شود. این منطقه حدود 260 هزار نفر جمعیت شب و 1 و نیم میلیون نفر جمعیت در روز را در خود جای می‌دهد.

شهردار منطقه 6 گفت: جمعیت روز این منطقه 4 تا 5 برابر جمعیت ساکن است چرا که ادارات، وزارتخانه‌ها، دانشگاه تهران، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه تربیت مدرس، سازمان انرژی اتمی و... در این منطقه قرار دارند؛ در این منطقه همچنین میزبان هموطنان توحیدی هستیم  که همه این اوامل سبب شده اهمیت آن دو چندان شود.

دهداری‌پور خاطر‌نشان کرد: از مرداد ماه 97 توفیق داشتم تا به مجموعه مدیریت شهری در منطقه 6 بیایم؛ هنگامی که شهرداری را تحویل گرفتم 50 درصد درآمدهای نقدی محقق شده بود و در حال حاضر 95 درصد این درآمد‌ها به وقوع پیوسته است.
وی گفت: در حوزه ابنیه و فنی عمران، پروژه‌هایی مانند مرکز مدیریت پسماند و اسکان کارگری، مجموعه مدیریت بحران کردستان، مجموعه ورزشی کردستان، مسجد حضرت زهرا، سرای محله گلها انجام شده است. نکته قابل توجه این است که سرای محله به مسجد ارتباط دارد.

شهردار منطقه 6 در ادامه به افتتاح پروژه‌های عمرانی پایتخت  اشاره کرد و افزود: تا‌کنون هیچ یک از مراکز افتتاح نشده است بلکه آماده افتتاح است و با هماهنگی حوزه دفتر شهردار در ابتدای سال 98 به عنوان عیدی شهرداری به مردم، افتتاح خواهد شد.
دهداری‌پور تصریح کرد: سوله مدیریت بحران در شهرک والفجر در حدود 90 درصد آماده است و تا اردیبهشت ماه به بهره برداری می‌رسد همچنین مخزن آب 1500 متر مکعبی تا اردیبهشت ماه نیز افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه 6 درباره ساخت ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 6 اظهار کرد: ساختمانی در منطقه وجود داشت که تنها حدود 20 درصد در طی 10 سال پیشرفت داشت و در حال حاضر 40 درصد پیشرفت دارد و انشالله در سال آینده ساختمان مرکزی شهرداری افتتاح می‌شود تا همه مجموعه شهرداری منطقه 6در این مجموعه متمرکز شود.

دهداری‌پور با اشاره به تعامل این منطقه با شهرداری‌ها گفت: تفاهم‌نامه‌های خوبی با دانشگاه‌ها مخصوصا پردیس هنرهای زیبا منعقد شده است و بدین ترتیب از دانشجوهای حوزه‌های مختلف کمک می‌گیریم تا در حوزه خدمات شهری به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: با دانشگاه امیرکبیر و سازمان فنی و عمرانی تفاهم‌نامه‌ای داشتیم تا نخستین مرکز تمام هوشمند به بهره‌برداری برسد همچنین نخستین پارک تمام هوشمند نیز به بهره برداری خواهد رسید تا خدمات خوبی به شهروندان برساند.
شهردار منطقه 6 با اشاره به فعالیت‌هایی که این منطقه برای توسعه دوچرخه داشته است، اظهار کرد: دوچرخه‌های بی‌دود در منطقه 6 با حدود 15 ایستگاه با 400 دوچرخه فعال شده است. بدین ترتیب حدود 8 کیلومتر مسیر دوچرخه آماده داریم و سعی می‌کنیم منطقه 6 را به مناطق جنوبی متصل کنیم؛ امیدواریم 10 کلیومتر دیگر به آن مسیر اضافه کنیم. از این رو مسیر دوچرخه سواری کوی دانشگاه تا پردیس تا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

دهداری‌پور در رابطه با برنامه‌های نوروزی این منطقه گفت: در ایام نوروز با توجه به شرایط منطقه 6 و برنامه‌ریزی شهرداری،  تهران به عنوان مقصد گردشگری است؛ از این‌رو برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای خیابان ولیعصر و مناطقی که در مسیر ولیعصر هستند، داریم.  از میدان راه آهن تا توانیر پلازاهای زیادی وجود دارد. پلازاهایی مانند راه آهن، میدان ولیعصر، خیابان برادران مظفر، توانیر و باغ فردوس در ایام عید ایجاد خواهد شد. مهم ترین پلازاری ما، پلازای توانیر است.

شهردار منطقه 6 افزود: بولوار کشاورز هم مانند سال قبل برنامه ویژه‌ای دارد؛ از این رو استقبال از نوروز به روال سال‌های قبل انجام می‌شود و امسال نیز رنگ‌آمیزی جداول و یکسری برنامه‌های دیگری خواهیم داشت همچنین محتوای قوی برای خیابان ولیعصر ترتیب داده‌ایم.

دهداری‌پور در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر سرنوشت میدان هفت تیر در ایام نوروز خاطر‌نشان شد: شهردار از روز اول دستور داد تا کارگاه‌های نیمه‌فعال و غیر‌فعال جمع‌آوری شود؛ از این رو در عرض یک هفته 700 سرویس نخاله از میدان هفت‌تیر جمع‌آوری شد.

وی اضافه کرد: سازمان زیباسازی طرحی برای پلازاهای شهری دارد؛ جلسات زیادی با معاونت‌های مختلف داشتیم که منجر به اصلاح هندسی میدان هفت تیر شد و بعد از اینکه به تائید معاونت حمل و نقل رسید و پلیس راهور همکاری خوبی انجام داد و سبب شد مسیر تغییر کند و بحث ترافیکی به خوبی صورت بگیرد همچنین بنا داریم تا پلازای 8000 متری در آن جا شکل بگیرد و به نظر می‌رسد با توجه به زمان‌بندی تا انتهای اردیبهشت ماه به بهره‌برداری برسد.

دهداری‌پور ادامه داد: بنا است تا برای شب عید به طور شبانه‌روز در آن جا فعالیت کنیم تا به لحاظ منظری شرایط هفت تیر تغییر داشته باشد.شهردار منطقه 6 در رابطه با مطالبات این منطقه از ادارات دولتی گفت: با ادارات دولتی منطقه تعامل خوبی داریم و بخش عمده‌ای از مطالبات خود را از ادارات گرفته ایم؛ 170-180 میلیارد تومان از این مجموعه‌ها دریافت شده است؛ برخی مطالبات مربوط به پسماند و عوارض پایدار است و برخی دیگر به جرایم کمیسیون‌ها مرتبط می‌شود. همچنین با بانک‌ها و ادارات بر اساس مطالبات تعامل می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی عدم استقبال شهرداری از نوروز تا کنون بیان کرد: دو سه روز گذشته شیوه‌نامه رنگ تصویب و به مناطق ابلاغ شد؛ جداول، دیواره‌ها، پله‌ها بنا است رنگ‌آمیزی شود همچنین بحث نور و رنگ جداول در هفته آخر اسفند ماه انجام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *