جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۴۴
حجت الاسلام رئیسی در مراسم تکریم و معارفه رئیس قوه قضائیه:

مردم درباره اجرای عدالت همچنان نگران هستند/ امیدوارم موجب شرمندگی نیروهای دل‌داده به انقلاب نشوم/ حتما استفاده از جوانان انقلابی را در دستور کار می‌گذاریم

دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 677299
مردم درباره اجرای عدالت همچنان نگران هستند و خواست و مطالبه مردم آن است که در سطوح مختلف اجرای عدالت را بیش از گذشته ببینند.
مردم درباره اجرای عدالت همچنان نگران هستند/ امیدوارم موجب شرمندگی نیروهای دل‌داده به انقلاب نشوم/ حتما استفاده از جوانان انقلابی را در دستور کار می‌گذاریم
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم معارفه رئیس جدید دستگاه قضا اظهار کرد: امیدوارم اعتماد مقام معظم رهبری به حقیر در قوه قضاییه موجب شرمندگی بنده محضر ایشان و قضات و نیروی‌های انقلابی نشود.

وی افزود: صمیمانه از تلاشهای خالصانه روسای قبلی قوه قضاییه تقدیر و تشکر می‌کنم و به روح بلند آیت الله شاهرودی استاد بزرگوارمان درود می‌فرستم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه بدون تردید خدمات ارزنده‌ای در این ۴ دهه انجام شده است، گفت: در فاصله ۳ ساله‌ای که در قوه قضاییه نبودم و در آستان قدس رضوی و انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتم فرصتی یافتم و بیش از گذشته با مشکلات مردم در سطوح مختلف آشنا شدم.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: همه عزیزان در قوه قضاییه تلاش خواهند کرد آنچه در سند بالادستی ما وجود دارد و توصیه‌های مقام معظم رهبری که به عقیده من منشور ۸ ماده‌ای است، اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه خواست همه مردم اجرای عدالت در سطوح بالاتر است، اظهار کرد: مردم درباره اجرای عدالت همچنان نگران هستند و خواست و مطالبه مردم آن است که در سطوح مختلف اجرای عدالت را بیش از گذشته ببینند. برنامه تحول قضایی باید در بستر گام دوم با کمک همه دستگاه‌ها به ویژه در حوزه اجرای عدالت به خوبی برداشته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد: در منشور گام دوم که بر بحث عدالت تاکید بسیاری شده است، می‌طلبد که امروز به یک نقطه قابل قبول در اجرای عدالت به تفاهم برسیم.

وی با اشاره به اینکه سخن در عدالت اثباتی و اجرایی است، چه کنیم مردم احساس اجرای عدالت کنند؟ گفت: اگر بخواهیم بر اصلی که نزدیکترین مورد اجرای عدالت و قانون است؛ بگوییم هیچ کس حق حرکت خلاف قانون و دور زدن آن را ندارد، عدالت اجرایی می‌شود؟

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی  با بیان اینکه مسئله اجرای قانون را باید جدی گرفت، تاکید کرد: ما باید بر اجرای قانون تکیه و اجرا کنیم. در کشور هر روز یک گروه سیاسی روی کار است؛ اما تکیه بر قانون می‌تواند راهگشا باشد.
 
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه امروز تعداد پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه زیبنده جمهوری اسلامی نیست، گفت: باید سرچشمه‌ها را بست؛ تمام دستگاه‌های کشور وظیفه پیشگیری از وقوع جرم دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه هیچ دستگاهی را نمی‌شناسم که وظیفه پیشگیری از جرم نداشته باشد، اظهار کرد: این نگاه می‌تواند مانند وقوع جرم و موجب پیشگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است از قوانین جرم زدایی و حبس زدایی شود؛ وقتی می‌گوییم حبس زدایی شود، مجلس اگر قانون گذاری کرده باشد، قضات ملزم به اجرا است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه امیدوارم با کمک مجلس بحث قضا زدایی و حبس زدایی اجرایی شود، افزود: اخیرا رهبر انقلاب عفو گسترده‌ای را اعلام کردند، اما با روند فعلی مدتی طول نمی‌کشد که مجددا زندان‌های ما پر می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد: موضوع بعدی در تحول، نیاز به نیروی انسانی ماهر است. امروز آموزش قاضی داریم، اما باید مهارت‌های لازم را هم به آن‌ها بیاموزیم. حتماً استفاده از نیروی جوان انقلابی را در دستور کار قرار می‌دهیم تا این تحول به‌طور کامل انجام شود.

وی با بیان اینکه از قضات پاک باید صیانت شود، اظهار کرد:  امروز مدعی مبارزه با فساد در قوه قضاییه خود قضات هستند که می‌خواهند با چند نفری از کامندان که می‌خواهند این دستگاه را فاسد کنند، بایستند.

رئیس قوه قضاییه  با اشاره به اینکه ما ملزم به این هستیم که مقابل آن‌ها بایستیم و خواهیم ایستاد، گفت: ما نمی‌توانیم مقابل تجاوز به آب، خاک و محیط زیست ساکت بنشینیم؛ درقبال تجاوز به حقوق عامه با قاطعیت می‌ایستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه انشاالله  کاری خواهیم کرد که مردم از قضات با دو صفت حامی مطمئن و خادم عادل یاد کنند، اظهار کرد: انشاالله کاری می‌کنیم که تکریم ارباب رجوع در صدر اقدامات باشد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی بیشتر دستگاه قضایی شناخته می‌شود تا نظارتی، اما نظارت را باید افزایش دهیم، افزود: دستگاه ها‌ی مختلف بدانند که نظارت به معنای مچ گیری نیست.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: نظارت تضمین اجرای قانون و تداوم اعتماد به مدیران و سلامت در ادارات کشور است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه از هرگونه سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: از مدیران در مقابل تحریم‌ها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بدانند مدیر شجاع قاطع و قانونمند مورد حمایت ما قرار دارد، گفت: در موضوع مبارزه با فساد که خواست مردم است، بهترین سخن پیام ۸ ماده‌ای رهبر انقلاب است که بعد از گذشت چند سال همچنان زنده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در این پیام تکلیف همه دستگاه‌ها از دولت و مجلس تا قوه قضاییه مشخص است، اظهار کرد: پرونده‌های ۱۲۳ میلیاردی، ۳ هزار میلیاردی و پرونده‌های دیگر که متهمان و رقم‌های متفاوت دارند، همه‌شان جنسشان یکی است، این‌ها نشان می‌دهند که ساختار‌های ما اشکال دارد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: آن‌ها که در سازمان‌های مختلف حقوق بشری غربی فعال هستند خود متهمند و لیست بلندی از نقض حقوق بشر در کارنامه خود دارند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز باید با مردم و دنیا بیشتر سخن بگوییم، اظهار کرد: نکته بعدی مسئله امنیت است. امروز با رهبری مثال زدنی ایشان و همت نیرو‌های امنیتی و نظامی ایران یکی از امن‌ترین کشور‌ها است.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز یکی از اولویت‌ها است، بیان کرد: در مقابل جرایم سازمان یافته و اقداماتی که امنیت را خدشه دار کند، کوچکترین اغماضی نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه اجرای عدالت در گرو وجود امنیت است، اظهار کرد: از رسانه‌ها و نخبگان کمک می‌خواهیم و با آن‌ها نشست خواهیم داشت تا هم مساعدت کنند و هم در جریان امور قرار گیرند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مخاطب اول پیام رهبری بنده هستم، اما در درجه بعد مخاطب همه مردم هستند، تاکید کرد: برای پیشنهاد، ارائه ایده و نقد منصفانه باید ظرفیت خود را بالا برد و استقبال کرد.

وی ادامه داد: اگر امکان اجرا هم نیست باید از آن استقبال کنیم. این نگاه‌ها فرصت است که در جهت ارتقا دستگاه قضا موثر خواهد بود. اما در نهایت شرط اجرای تمام این موضوعات اخلاص است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: اگر روسای قبلی و قضات توانستند امور را پیش ببرند بحث اخلاص بوده است که امروز نیز می‌توانیم با اخلاص و توسل به ائمه اطهار گره‌ها را باز کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
خدا شما و ما را در این راه یاری کند ان شاء الله. فقط باید از خودش یاری بخواهیم که به هر کس بخواهد بی حساب می بخشد.
راد
Iran, Islamic Republic of
بعد از افت دلار با انتصاب رییسی
امروز با تشر او بر سر مفسدان دوباره ارز کاهشی شد
قطعا اگر اقدامات عملی اش شروع شود موج ترس رانت سازان و رانت خواران و کاهش قیمتها را شاهد خواهیم بود
به شرط عمل!
منتظریم
یاعلی
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
علي رغم تلاش بسيار گسترده اصلاح طلبان در جمع كردن دلار و يورو بازار بخاطر افزايش قيمت ان و منفي جلو دادن حضور جناب ريئسي بعنوان رئيس قوقضايه در بازار دلار روند كاهشي داشته و با مصادره و حراج كردن خانه هاي احتكاري بازار مسكن و كالاها هم قيمت ها كاهش خواهد يافت
Iran, Islamic Republic of
انشاالله منتظریم سید بت شکن
Iran, Islamic Republic of
زور گيران خودرو ساز در اولويت محاكمه هستند
Iran, Islamic Republic of
مردم اگر نخرند و آنقدر ثبت نام نکنند که سایت خودرو سازان هنگ کند، همه مسائل درست میشود. البته مسائل مربوط به خودروسازان
Iran, Islamic Republic of
...
محاکمه انقلابی متخلفان
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رئیسی با اجرای عدالت و محاکمه علنی متخلفان اقتصادی خصوصا کسانی که مسئولیت دارند یا از اقوام مسئولین هستند، دل مردم را که از اختلاس ، رانت و قاچاق به درد آمده ،شاد کنید. سپاسگزارم
Iran, Islamic Republic of
رییسی باید احمدی نژاد را همراه خود کند
رر
Switzerland
...
رر
Switzerland
بي انصاف چرا سانسور مي كني! خجالت هم خوب چيزي است!؟
رر
Switzerland
سايتي كه حرف حق را سانسور مي كند باطل و همراه با مفسدين است و وقت مردم را تلف مي كند!؟
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد بهتر است سایت ، مسئولیت حرفا و نوشته ها را به عهده نویسنده و ارسال کننده بداند و حرفی را سانسور و حذف نکند
Iran, Islamic Republic of
این همه نظر که نمایش داده میشه ناحقه و حرف تو و هادی و مازندرانی و دوسه تای دیگه حق
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا راه اندازي دادگاه مجازي كه مردم قاضي باشند بسيار موثر و كارامد است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت
United States
این دقیقا یعنی پوپولیسم اصلاحطلبانه
این پیشنهاد رو به وزارت بهداشت هم بده
تا مردم در مورد بیماری ها نظر بدن و دارو تجویز کنند
Iran, Islamic Republic of
مبارزه با غارتگران و مفسدان بسيار دشوار است حمايتت ميكنيم فقط با ما رودر بايستي نكن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عدالت 1400 سال پیش در وادی السلام نجف برای همیشه تاریخ به خواب ابدی فرو رفت. لطفا با این واژه مقدس کاری نداشته باشید ...!!!
Iran, Islamic Republic of
ضمن تبريك خدمت حاج آقا رييسي عزيز و ارزوي توفيق الهي در انجام اين وظيفه خطير لازم مي دانم كه بگويم واقعا مردم منتظر اقدام عملي شما در زمينه مبارزه با فساد هستند....
جواد
Iran, Islamic Republic of
انتظار ملت از قوه قضائیه بویژه از جناب آقای رئیسی این است که به داد ملت ستمدیده برسد که در بعض بخش ها حتی ستم از رژیم طاغوت هم بیشتر است
به داد قشر آسیب پذیر برسد و حقوق ملت را از زالو صفتان خونخوار بگیرد که در هر دستگاهی نفوذ کرده و مشغول غارت اموال مردم هستند
برایتان ارزوی توفیق روز افزون داریم
موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
از اين به بعد اب خوش از گلوي دزدان و غارتگران دانه درشت پايين نخواهد رفت روياي شيرين انها به كابوس تبديل ميشود
Iran, Islamic Republic of
جناب آملي لاريجاني

اکنون که دوران رياست شمابرقوه قضاييه به اتمام رسيده است، سوالي دارم:

در ابتداي رياست تان 2 نوجوان زورگير را با فوريت بالاي چوبه دار کشيديد،

آيا اين مجازات براي تمام زورگيران مشابه اجرا شده و ميشود؟

ويا آيا براي زهر چشم گيري ميتوان جان انساني را گرفت؟

آيا عدالت را اجرا کرديد و آيا ميتوانيد بدون نگراني کشتن آن دونفر را بعهده بگيريد؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
خودرو سازان دست كمي از زور گيران ندارند
United States
...
Iran, Islamic Republic of
اگر طرفی که ازش زورگیری شده، از اعضای خانواده ات بود باز هم چنین قضاوتی داشتی؟
اگر روشنفکری به مواد 279 و 281 قانون مجازات اسلامی مراجعه کن تا کیفر چنین افرادی را بدانی و اگر متشرعی، باید بدانی همه فقها گفته اند سرقت مسلحانه کیفرش قتل است؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اما برخی جوانانی که آیت الله رئیسی میخواهد با آنان اجرای عدالت کند، پست داشته را ارث پدر دانسته و اطراف خود را پر از خویشان و دوستان کرده اند و هر گونه اعتراضی را با انتقال و گاه با اخراج پاسخ میدهند و اینان در بدنه قضا وجود دارند؟
Iran, Islamic Republic of
دقت بفرمایید همه کسانی که بدترین توهین ها و اتهام های دروغ رو به آقای رئیسی زدند حالا نامه نوشتند و ریاست ایشون رو تبریک گفتن ....
....
United States
...
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
کلاغ‌های برج لندن معنای نمادین خاصی برای بریتانیا دارند. به همین دلیل افرادی مسئول غذا دادن و حفاظت از آن‌ها هستند. درآمد این افراد ۳۱۹۰۰ دلار در سال است...
این مطلب را الان توی جهان نیوز خوندم. عدالت یعنی این. یعنی به خاطر غذا دادن به کلاغ ها باید سالانه 31900 دلار معادل هر ماه 35 میلیون تومان به یک نفر پرداخت شود. نه مثل پدر من که در معدن سنگ تمام دست و پایش زخمی و پینه بسته شده برای ماهی یک و نیم میلیون! و خودم هم بیکارم
United States
با تبریک به آقای رییسی طبق فرمایش خودتون که فرمودید همه باید قانون را اجرا کنیم و کسی حق دور زدن قانون را ندارد حا ل جا دارد که از زیر مجموعه های خوتان شروع کنید که مر قانون را اجرا کنند و نیاز به مراجعه مکر ارباب رجوع و تلف شدن عمر و هدر رفت زمان در آن ها نباشد. بنده یک فرهنگی هستم پس از شکایت به دیوان و حدود سه سال دوندگی برای اجرای قانون رای بدوی و تحدید نظر گرفتم حال برای اجرای حکم آن حدود یکسال است دوندگی کردم متاسفانه بدون نتیجه بود و چهار روز پیش که مراجعه کردم به اجرای احکام می گویند سیستم برای اجرای حکم به صورت سیستماتیک وقت نظارت را برای یک سال دیگر و اواخر سال ۹۸ تعیین نموده و تازه معلوم نیست بعد از آن چه اتفاقی می افتد آیا این عدالت است؟ آیا این دور زدن قانون و سلب اعتماد مردم به دستگاه قضا نیست؟ به امید اجرای قانون و بر پایی عدالت گر چه بعید می دونم ولی در نا امیدی بسی امید است پایان شب سیه سپید است حالا ممکن است عمر حقیر کفاف رسیدن به حق ندهد مگر عمر بشر چند تا چهار سال دارد که در انتظار دریافت حق بنشیند ولی امیدوارم روزی برسد که حق به حق دار برسد. و کسانی که قانون را دور زدن، اهمال و کم کاری کردن رسوای دو عالم شوند و ما هم حق مسلم خود را در پیشگاه حق مطلق و سر پل صراط ازشون بگیریم ان شاءالله
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو سيد انتظار دارم ازت علي وار برخورد كني
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مراسم تودیع و معارفه شنیده بودیم، تکریم و معارفه دیگه از کجا دراومد؟؟؟!!!
Greece
...
حسین حسین زاده فومنی
Iran, Islamic Republic of
انتصاب به جای حضرت آیة الله رئیسی را به عنوان ریاست محترم قوه قضائیه ایران اسلامی تبریک گفته و برای این خادم راستین نظام و شخصیت مورد وثوق مقام منیع رهبری آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون ایشان را در دستگاه قضائی از درگاه خدای منان خواستارم . امید وارم در گام دوم انقلاب در بخش گوهر عدالت و اجرای عینی و عملی آن کوشا و شاهد شکوفائی میوه شیرین عدالت قضائی در جامعه باشیم و در برخورد با مفسدان اقتصادی و اختلاس و احتکار کنندگان و اخلال گران امنیتی و اجتماعی و علی الخصوص مبحث اقتصادی لحظه ای اغماض نداشته و کوتاه نیامده و چون کوه استوار و سرو راست قامت و عزمی پر جزم ، بدون هر گونه اشکال و ارعاب به احسن انجام وظیفه به پردازید . خدا یارتان ، همیشه نگه دارتان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من یه نظر متفاوتی نوشتم درمورد مجازات تعریض ولی درج نکردیداگه ایرادی داره شما صاحب اختیارید ایرادشو حذف ویا اصلاح بفرمایید حیفه منتشر نکنین
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
اگر حرف از عدالت میزنید پس وقایع دهه شصت و هفتاد ایا ناعدالتی نبود؟!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
یکی شما اقای رییسی عدالت را اجرا کردید و یکی هم صادق خلخالی و محسنی اژه ای
Iran, Islamic Republic of
معجزات همراهته یا نه این کشور معجزه نیاز داره چون شماها همتان خودتان را امتحان کرده اید وکاری از دستتان ساخته نیست والا آثار آن در جامعه مشهود بود