جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴۱
صفارهرندی:

یکی از مسئولان به سفر خارجی رفته و گفته ۷۰ سال از ترکیه عقب هستیم/ پیشرفت نظام را باور ندارند

يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 677193
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیشرفت‌های 40 ساله انقلاب اسلامی گفت: نظام اسلامی در زمینه اقتصاد رتبه 18، قدرت نظامی رتبه 13 را دارد که نشان می‌دهد انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی در حال پیشرفت است.
یکی از مسئولان به سفر خارجی رفته و گفته ۷۰ سال از ترکیه عقب هستیم/ پیشرفت نظام را باور ندارند
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدحسین صفارهرندی در نشست تبیین گام دوم انقلاب اسلامی که با محوریت «رسالت اساتید در دهه پنجم» در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: موتور پیشران انقلاب در برخی موارد خاموش شده است، انحرافی که در اذهان وجود دارد تبعیت از مکاتب انحرافی پیش از انقلاب از جنس مجاهدین خلق و نهضت آزادی است.

به گزارش جهان نيوز، وی با اشاره به اهمیت بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: مقام معظم رهبری حداقل یک ماه روی این بیانیه فکر کردند و چهار روز برای تدوین و نگارش آن وقت گذاشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ قضاوت غیرمنصفانه برخی از داوران عجول نسبت به بیانیه را نامعقول خواند و افزود: این افراد خواستند بیانیه گام دوم انقلاب را معمولی و به عنوان حرف‌های تکراری نشان دهند در حالی که روی کلمه به کلمه این بیانیه تأمل شده است.

صفارهرندی با اشاره به اینکه پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب استقبال خوبی بین بزرگان و اساتید شده است، ابراز کرد: فصل نخست بیانیه نسبت به راه پیموده شده تاکید دارد آیا مسیری که طی کردیم متضرر و دچار خسران شدیم یا اینکه به فتوحاتی دست یافتیم.

وی انقلاب را مهمترین انتخاب این ملت دانست و گفت: برخلاف اینکه برخی تصور می‌کنند انقلاب پدیده ای برای به زیرکشیدن یک جریان فاسد بود که با جابه جایی حکومت ماموریت انقلاب پایان پذیرفت و برخی هم پا را فراتر گذاشتند و اعلام می‌کنند که انقلاب موجب توقف مسیر پیشرفت کشور شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح اینکه چرایی وقوع انقلاب و اینکه در چه شرایطی شکل گرفت باید مرور شود، افزود: کسانی هستند که یک دهه در مدح انقلاب حرف می‌زدند و حالا از این انقلاب پشیمان شدند.

صفار هرندی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک امر بدیهی است، گفت: برخی می‌خواهند سر نسل جوان که انقلاب را ندیده کلاه بگذارند، البته خداوند حجت‌های زیادی برای حقانیت این راه دارد.

وی با اشاره به سخنان اردشیر زاهدی در بیان ارزیابی‌اش پیرامون انقلاب اسلامی اظهار کرد: نظام اسلامی در این 40 سال سراسر افتخار بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب ما اگر از جنس انقلاب کبیر فرانسه یا کوبا یا برخی شبه انقلاب‌ها مانند الجزایر بود باید انتخاب‌هایمان در همان سطح باشد، اما وقتی منتهای آرمان تغییر وضعیت عمومی در آب و نان باشد، هدفگذاری بر همان روند خواهد بود.

صفار هرندی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی شرایط زیست بهتر برای مردم در نظر گرفته شده بود، گفت: آنهایی که انقلاب اسلامی را از نزدیک دیدند معتقد بودند این انقلاب را نمی‌توان از جنس اقتصاد یا بهبود وضعیت معیشتی بدانند.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از ناکامی‌های انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم اشاره شده است، افزود: اگر تمرکز را بر ناکامی بگذاریم این جفا به انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تیتر برخی روزنامه‌ها مبنی بر اینکه انقلاب حاضر به جبران اشتباهات خودش است، ادامه داد: این انقلاب ناکامی و کمبودهایی داشته و دارد که اگر علت آن را جستجو کنیم هر جا از دلیل اولیه انقلاب فاصله گرفتیم ناکامی به سراغمان آمده است.

صفار هرندی ادامه داد: در جایی که به متن آموزه‌های دینی خودمان عمل کردیم کامیابی مادی بیشتری به دست آوردیم، گرچه موتور پیشران انقلاب در برخی جاها را خاموش کردیم.

وی تبعیت کردن از مکاتب انحرافی پیش از انقلاب را عامل برخی انحرافات خواند و گفت: عده‌ای وارث این مکاتب انحرافی پس از انقلاب بودند و آن را القا کردند و داستان چپ و راست القای همین انحرافات بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ادبیات روحانی در دهه 60 و برهه کنونی ابراز کرد: سخنرانی مشهور پیش از انقلاب در مسجد ارگ سال 1356 منبر زیبایی رفتند اما در همه این دوره‌ها پیش و بعد از انقلاب هر وقت پای حرف هایش بنشینید برگرفته از فضای بیرون از انقلاب است.

صفار هرندی گفت: در دهه 60 که گفتمان کشور بر پایه مقاومت و ایستادگی بود ایشان سردسته تیمی به عنوان عقلا در مجلس بودند و هدفشان این بود که به رهبریت نظام بفهمانند هدفگذاری شما آرمانی است و باید کوتاه بیایید.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور اعتقادی به جهاد علمی ندارد، افزود: گزارش استنفورد از رشد شتابان علمی خبر می‌دهد و رتبه ایران در این زمینه 18 است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ اثبات حقانیت انقلاب را کلام نخست مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم دانست و تصریح کرد: باید فتوحات انقلاب اسلامی را لیست کنیم و ببینیم کدام محصول انقلاب و کدام محصول شرایط طبیعی است چنانکه در زمان فشارهای همه جانبه دشمن فضای علمی چنان رونقی دارد که موشک پرتابگر و ماهواره ساختیم.

صفار هرندی با انتقاد از ضعیف نشان دادن انقلاب در کلام برخی بزرگان گفت: یکی از مسؤولان نظام به سفر خارجی رفته و گفته 70 سال از ترکیه عقب هستیم و پیشرفت جمهوری اسلامی را باور ندارند.

 وی رتبه اقتصادی ایران را 18 عنوان کرد و افزود: در زمینه قدرت نظامی رتبه 13 و در زمینه قدرت دفاعی و نانوتکنولوژی رتبه هفتم را داریم در شاخص توسعه نیروی انسانی رتبه نخست کسب کردیم که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی با روحیه انقلابی در حال پیشرفت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Canada
برای اینکه ترکیه واردات ۱۵۰۰ قلم کالا را ممنوع نکرد تک صنعتش بشه مونتاژ و همه دنبال رانت و امضا طلایی باشن ، برای اینکه در ترکیه نیروی نظامیش کار اقتصادی نمی کنه ، برای اینکه در ترکیه باحجاب و بی حجاب در کنار هم و با احترام به هم زندگی می کنن ، برای اینکه ترکیه با هیچ کشوری دشمنی محض نمی کنه و منافع مردمش رابه منافع شخصیش ترجیح میده ، برای اینکه ترکیه از اسلام را سیاسی نکرده و اسلام دین صلح و دوستی را اجبار نکرده . برای اینکه تزکیه یک شبه تجار خودش زا ورشکست نمی کنه ، برای رقابت واردات را نمیبنده ، نمیگه خودم بسازم بلکه در کشورش را باز گذاشته و رقابت می کنه با دنیا ، بزرگترین تولید کننده پوشاک دنیا نمیگه از چین ، اسپانیا ، ایتالیا ، امریکا ، المان جنس نیاد چون خودم دارم ، برای اینکا اسلام واقعی را به دنیا معرفی میکنه و اجازه میره نوریستها از همه جا دمیا به کشورش بیان ، بلکه ترکیه ۱۰۰۰ سال از ما جل تر و دمش گرم که دین اسلام را بدرستی معرفی می کنه ، امیدوارم سانسور نشه چون این یک نظر هست و باید همه نظرات بالا بیاد .
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
لطفا دقیقا بگویید کجای این نظر تمسخر یا توهین بود؟
این که اسلام با مدرنیته و پیشرفت مخالف نیست؟
اینکه اردوغان دیکتاتوری است که در سر سودای شاهان عثمانی را دارد؟
اینکه در سوریه با کمک به النصره مردم را به خاک و خون می کشد؟
اینکه هرساله کردهای ترکیه را در نوروز قتل عام می می کند؟
اینکه اسلامی که میزبان داعش می شود اسلام ترکیه است؟
اینکه اسلام امریکایی در ترکیه اجازه افتتاح خانه فساد و قمارخانه-البته با خواندن دعای افتتاح که عکسهای آن هم در اینترنت موجود است- می دهد؟
یا اینکه مشکلات کشور ما اتفاقا از اسلام نیست بلکه از نوع مسلمانی ما است؟
یا مطلب را بگذارید یا کامل حذف کنید با گذاشتن .... به دیگران توهین نکنید و آنها را تمسخر نکنید.
رعایت امانت هم از مسلمانی است.موید باشید.
سیاست ماکیاولی ترکیه
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه اسلام آمریکایی در ترکیه برقرار است و توریستهایی که برای خوش گذرانی به آنجا می روند به وفور مشروبات الکلی ، کاباره ها و خانم های ترکیه ایی در دسترس شان است. برای اینکه سیاستمداران و مسئولین ترک سیاست ماکیاولی دارند و بجز پول و درآمد چیزی برایشان مهم نیست و برای بدست آوردنش هر کاری انجام می دهند. برای اینکه در سیاست خارجی مثل بوقلمون رنگ عوض می کنند و هر کجا برایشان منفعت داشته باشد به آن سمت می چرخند می خواهد آمریکا ، اسرائیل ، روسیه و...باشد یا ایران ، عربستان و قطر باشد.
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه ترکها برای منافع مادیشان حاضرند دست به هر جنایت و خیانتی بزنند نمونه اش کشتار ارامنه و کردها یا خیانت به سوریه و عراق یا حتی استفاده از گروه های تروریستی
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
این چیزهائیکه فرمودید چیزی شبیه ایران امروز ماست .
Iran, Islamic Republic of
برای خوشگذرونی دارن سرمایه ملی را میبرن توی تایلند و آنتالیا به هدر میدن چون اسلام ما امریکایی نیست...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
البته با مدیران آبگوشت بزباش نباید بیشتر از این هم انتظار داشته باشیم.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در جمهوری اسلامی اشباه بزرگی که مسئولین میکنند همین فهم مسئله پیشرفت است زیرا ساخت و ساز را مساوی با پیشرفت میدانند ولی باید به این سوال جواب بدهند چرا این به اصطلاح پیشرفتها منجر به حل مشکلات جامعه نمی شود و مشکلات به جاه مانده از زژیم ستم شاهی نه تنها هیچکدامشان حل نشده بلکه بیشتر هم شده
United States
والله اون مسول خوب گفته من فکر کنم ۱۰۰ سال از ما جلوترن.
...
Iran, Islamic Republic of
این جلو موندن همان دنده عقب توآیینه ست ...ولنگاری وفاحشه خونه هاش زبانزدهومثل ما قوانین اسلام وشیعه هم که اجرا نمی شه ...اسلام لائیک طبق قانون اساسیشونه . .اون ها دچار جنگ وانقلاب نشدند یه سیستم یه دست صد ساله دارند وتو زمان آتاتورک دین را به گوشه رینگ بوکس بردندوبیهوشش کردند...اما آقای هرندی لطفا زبان باز کنید بگوئید کدام مسئول این اراجیف را بلغور کرده ....
United States
...
United States
ساخت و ساز چیه مرد مومن
توی بازار خودمون هرچی میخوای خوبش را میگن کار ترکه. از تنقلات گرفته تا کفش و لباس و قطعات خودرو و طلا و جواهر و پارچه و میوه لاکچری و... ایران 50 سال قبل به واسطه شرکتهای پارس و پارس خزر محصولات بوش آلمان را تولید میکرد, ترکیه سه ساله بوش میزنه, بازار ایران را گرفته
این مسئول اگه 700 سال هم گفته بود تا حدی درست بود
Iran, Islamic Republic of
ایران از نظر علمی از ترکیه خیلی بهتر است اما در ایران کار را به کاردان نمی دهند ...
Iran, Islamic Republic of
منظورت مقاله دزدی که گندش دراومده که نیست؟!
علمی یعنی چی؟؟؟ یعنی تئوریهای بی مصرف؟؟
علمی یعنی رجب طیب که هواپیمای روسی را سرنگون میکنه بعدش به جای مرگ بر روسیه برای حمایت از تجار و صنایع ترکیه پامیشه میره مسکو و دوباره بازار روسیه را در اختیار میگیره. علمی که از توش منفعتی برای کشور در نیاد به درد لای جرز میخوره
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت.وقتی بحران کاهش ارزش لیر تو ترکیه در مقابل دلار راه افتاد مردم آن کشور نرفتند تو خیابون ...بلکه رفتند هرچی دلار داشتند فروختند وتبدیل به لیر کردند.
Iran, Islamic Republic of
...
آدمیزاد
Colombia
اگر همین نظام آن اندازه انرژی و زمان و بودجه بیهوده برای اجرای "شرع اسلامی" هدر نمیداد اکنون ما پیشرفت بهتری میداشتیم.
Iran, Islamic Republic of
مث رضاخان که دین رو عامل انحطاط میدونسته حرف نزن مدیریت‌ پر ادعا و ناکار آمد این بلا رو‌سر مملکت آورده
United States
...ه
Iran, Islamic Republic of
...
آدمیزاد
Colombia
...
Iran, Islamic Republic of
...
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
...
United States
...
باقریان
United States
اگر واقع بین باشیم و بدون حب و بغض نگاه کنیم قضیه همین است
چون همانجا که گفته ایران رتبه 13 را به لحاظ نظامی دارد رتبه ترکیه را 8 اعلام کرده
سال 2018 رتبه اقتصادی ایران هم طبق اعلام صندوق بین المللی پول از 18 به 30 تنزل پیدا کرده و در صورت تداوم تحریمها باز هم این سقوط ادامه خواهد داشت. رتبه عربستان اما 18 و ترکیه 19 است
United States
...
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار ! اين قدر تند و يه طرفه نرو ! اكثر مردم ايران انقلاب را از جون و دل قبول دارند و اغلب هم بپاى اهداف آن هزينه داده اند،، اما مديريت سى ساله شما مسؤلان را نه ! از نظر اقتصادى هم كه آقايون فاجعه آفريدند
Iran, Islamic Republic of
کلا هیچ چیشو قبول نداریم چون هیچی از حق خودمون بهمون نمیدن یه مشت اختاپوس بی هویت
Iran, Islamic Republic of
...
ali
Iran, Islamic Republic of
اقای هرندی با حلول حلوا کردن دهن شیرین نمی شه...
Iran, Islamic Republic of
تا امثال شما تصمیم گیر باشد ما مثل ونزویلا میشپیم
ننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدایا نسل وطن فروشان اصلاح طلب و اصلاح طلبان درراس قدرت را قطع کن تا این مملکت روی خوش ببیند و پیشرفت کند و به ایرانستان تبدیل نشود
بابائی
Iran, Islamic Republic of
...
Sweden
اینکه یک مطلب خارج از سیاست داخلی و حتی خارجی را نزدید نشان میدهد که مانند اصلاح طلبان تحمل کوچکترین انتقادی از جهان نیوز را ندارید ! و از طرف دیگر شما هم مثل برخی خوانندگان در تفکرات قرن نوزدهمی هستید و از انتقاد از لائیکهای ترکیه ناراحت شده اید ! و شما هم مانند اینها فکر می کنید !
Iran, Islamic Republic of
اقای صفار هرندی پیشرفت کشور چندین رکن اساسی بین المللی دارد مانند پیشرفت علمی و صنعتی و عدالت و ازادی بیان و رفاه مردم و... نمیدانم شما کدامیک را در نظر گرفته و اظهار نظر کرده اید.
احسان
Iran, Islamic Republic of
علت عقب افتادگی ایران اشغال پستهای مدیرتی و مهم توسط افراد بی سواد و نالایق وناتوان و پرو میباشد که هیچ چیز نمی دانند و فکر مکنند انها همه چیز را میدانند واگر شخص توانمندی را در محیط خود ببینند با همدستی دوستانشان با القاب شیطانی و عوام پسند چنان تیشه به ریشه ان میزنند که طرف شبانه فرار را بر قرار ترجیح میدهد ...وجا برای نالایق ها بازتر میشودو این قصه ادامه دارد واین حکایت تاریخ ایران است در ........ونتیجه میشود عقب افتادگی مردم ایران و ثروت مند شدن .......خدا ملت ایران را از شر شیاطین نجات دهد