کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسلمان انگلیسی زیر کتک پلیس

19 اسفند 1397 ساعت 18:41

پلیس انگلیس می‌گوید در مورد فیلمی که نشان می‌دهد چند نیروی پلیس در حال کتک زدن یک فرد مسلمان هستند، تحقیق می‌کند


به گزارش جهان نیوز، انتشار فیلمی که نشان می‌دهد چند نیروی پلیس منطقه «هامبرساید» انگلیس در حال کتک زدن شدید یک فرد سیاه‌پوست مسلمان هستند، جنجالی به راه انداخته که به آغاز تحقیقات در مورد این حادثه منجر شده است.

به نوشته روزنامه «هال دیلی میل»، سازمان استانداردهای حرفه‌ای پلیس هامبرساید تحقیقی را جهت بررسی رفتار ۶ افسر پلیس به جریان انداخته است. تبعیض نژادی، عدم کنترل خشم و نداشتن انعطاف و بردباری و ایجاد بدنامی برای نیروهای پلیس از جمله مواردی هستند که می‌توانند استانداردهای پلیس را نقض کنند.

«مت بالدوین» سرپرست سازمان استانداردهای حرفه‌ای پلیس هامبرساید تعلیق این افسران از خدمت را تا زمان مشخص شدن نتایج تحقیقات، تأیید کرد و گفت: «در پی تحقیقات داخلی توسط سازمان استانداردهای حرفه‌ای پلیس هامبرساید پرونده را به دفتر مستقل تحقیقات پلیس تحویل دادیم که از ما خواسته بودند تحقیقات را تحت نظارت آن‌ها ادامه دهیم».

با این وجود، نشریه «هافینگتون پست» به نقل از یک منبع آگاه در پلیس منطقه تعلیق این افراد را تکذیب کرده، اما نوشته است که تحقیقات در این مورد آغاز شده است.

در فیلمی که توسط یک رهگذر از این حادثه ضبط و سپس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مشخص است که چند افسر پلیس فردی را دوره کرده و بارها به سر او ضربه می‌زنند. در مورد دلیل این درگیری هنوز خبری منتشر نشده است.

ارقام منتشر شده از سوی وزارت کشور انگلیس در سال ۲۰۱۸ نشانگر این است که رفتار خشونت‌آمیز در میان نیروهای بزرگترین نهاد پلیس انگلیس طی یک سال گذشته ۷۹ درصد افزایش یافته است. در ۳۹ درصد از این موارد، سیاه‌پوستان هدف رفتار خشونت‌آمیز متروپلیتن بوده‌اند در حالی که این قشر ۱۳ درصد از جمعیت پایتخت انگلیس را تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس


کد مطلب: 677177

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/677177/مسلمان-انگلیسی-زیر-کتک-پلیس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com