پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

یک هیئت «اسرائیلی» با محمود عباس دیدار کرد

يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 677174
رئیس تشکیلات خودگردان در نشست با رئیس یکی از احزاب صهیونیست اعلام کرد،‌ مسئولیت بحران اقتصادی کنونی تشکیلات بر عهده رژیم صهیونیستی است.
یک هیئت «اسرائیلی» با محمود عباس دیدار کرد
به گزارش جهان نيوز، «تمار زاندبرگ» رئیس حزب «مِرِتص» امروز (یکشنبه) با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، عباس در این دیدار به کاهش بودجه تشکیلات خودگردان توسط رژیم صهیونیستی پرداخت و اعلام کرد،‌ این رژیم مسئول بحران اقتصادی کنونی تشکیلات خودگردان است.


 
در مردادماه امسال (1397) کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)  طرح کسر مستمری خانواده‌های اسرا و شهدا از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان را با ۸۷ رای موافق و ۱۵ رای مخالف تصویب کرد. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است که تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۲۰۱۷، مبلغ ۱۹۸ میلیون دلار به خانواده‌های شهدا و ۱۶۰ میلیون دلار به زندانیان فلسطینی پرداخت کرده است.

در همان زمان، استرالیا نیز کمک‌های نقدی مستقیم به مقامات فلسطینی را قطع کرد. به نوشته سایت ای.بی.سی نیوز، استرالیا دلیل این اقدام را افزایش امکان دادن این کمک‌ها به افرادی در فلسطین دانست که انگیزه خشونت دارند.

در واکنش، «صائب عریقات» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اعلام کرد، کسر حقوق خانواده‌های شهدا و اسرا از بودجه تشکیلات خودگردان بخشی از توطئه آمریکا برای نابودی تشکیلات، همزمان با جداسازی نوار غزه از کرانه باختری است و همه اینها به «معامله قرن» ارتباط دارد.

عضو کمیته اجرایی ساف تأکید کرد: همه این اقدامات انجام شده زیرا پروژه آمریکایی-اسرائیلی مطرح شده (معامله قرن) نمی‌خواهد موضوع قدس، آوارگان و شهرک‌سازی روی میز مذاکره باشد.  

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *