پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گزارش تند و منفی رسانه مصری علیه اردوغان

يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 677117
یک رسانه دولتی مصر در ویژه نامه خود به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حمله کرد و وی را «حامی تروریسم» دانست.
گزارش تند و منفی رسانه مصری علیه اردوغان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مجله الاهرام العربی مصر طرح روی جلد خود را به کاریکاتوری از رجب طیب اردوغان اختصاص داد و در زیر آن از عبارت "شیطان" استفاده کرد.

این مجله همچنین از "سیاست های احمقانه اردوغان که برای ترکیه و کشورهای منطقه مشکل ساز شده است"، انتقاد کرد.مجله الاهرام العربی در مقاله ای به قلم جمال الکشکی سردبیر خود با عنوان "تناقض های اردوغانی" به ناراحتی رئیس جمهور ترکیه از حضور سران و روسای عرب و اروپا در اجلاس اخیر شرم الشیخ مصر پرداخت.

سردبیر این رسانه در این مقاله اجلاس شرم الشیخ را یک "حادثه تاریخی نادر" خواند و نوشت: این حادثه باعث شد که رجب طیب اردوغان چهره واقعی و قلب سیاه خود را نشان دهد و کینه ورزی و بدخواهی خود در قبال مصر را که توانست میزبان 28 کشور اروپایی باشد، اعلام کند. این درحالی است که اردوغان همه امتیازها را داده است تا کشورش به اتحادیه اروپا بپیوندد، اما ناکام مانده است.

وی افزود: اردوغان با اسرائیل ائتلاف کرد و قدس را به عنوان پایتخت آن به رسمیت شناخت و توافق افزایش همکاری اطلاعاتی و امنیتی با ارتش اشغالگر امضا کرد و بعد از رئیس جمهور شدن، وابسته تجاری به تل آویو اعزام کرد.. او مسئله فلسطین را فروخت و در بازاریابی دروغ پردازی حرفه ای شد و به مقاومت در برابر ثبات ادامه داد و همه امکانات خود را برای خرابکاری و گسست و حمایت از تروریسم و سازمان های مسلح به خدمت گرفت. او سابقه ای طولانی در جاسوسی و تحقیر مخالفانش دارد.

مجله دولتی الاهرام العربی در مقاله دیگری به قلم ایمن سمیر با عنوان "چگونه رئیس جمهور ترکیه شریک اول ارتش اسرائیل شد؟" نوشت: خصومت اردوغان درقبال اسرائیل فقط در سطح کلامی است و از آن فراتر نمی رود.این نویسنده افزود: روابط اقتصادی و راهبردی از تنش های سیاسی ظاهری بین دوطرف تاثیر نپذیرفته است.

وی در مقاله خود ابراز عقیده کرد که "هواپیماهای اسرائیلی از دو پایگاه انجرلیک و قونیه برای حمله به نوار غزه به پرواز درآمدند و تل آویو یک پایگاه نظامی هشدار سریع در منطقه کوارجیک در شهر مَلَطیه در مرکز ترکیه احداث کرده است."

این نویسنده از "وجود 60 توافقنامه نظامی بین ترکیه و اسرائیل برای تمرین های هوایی و بازسازی تانک ها و توافقنامه ای سری و راهبردی بین دوطرف به نام میثاق شبح " سخن گفت و نوشت: این میثاق در دهه پنجاه قرن گذشته امضا شد و چند دهه مخفیانه ماند و شامل همکاری نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک بود و ماموریت اصلی این میثاق، مقابله با اعراب بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *