شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
برای بررسی بحران کشمیر؛

پمپئو با مشاور امنیت ملی انگلیس دیدار کرد

يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 677004
وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی انگلیس در دیدار با یکدیگر، به موضوع تنش‎های اخیرِ هند و پاکستان پرداختند که ریشه در اختلاف ارضی بر سر مالکیت منطقه کشمیر دارد.
پمپئو با مشاور امنیت ملی انگلیس دیدار کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «مارک سدویل» مشاور امنیت ملی انگلیس، به بحث و بررسی پیرامون بحران فعلی هند و پاکستان پرداخت.

به گفته رابرت پالادینو سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این دیدار، طرفین بر تعهد خود در قبال تحکیم رابطه ویژه واشنگتن- لندن و همکاری در مواجهه با چالش‌های جهانی تاکید کردند.

وی همچنین مدعی شد که حین این دیدار، پمپئو بر تداوم استفاده از منابع آمریکایی در راستای کاهش تنش میان هند و پاکستان به عنوان ۲ قدرت هسته‎ای تاکید کرده است.
به ادعای پالادینو، اوضاع سوریه و مقابله با نفوذ به زعم آنها مخرب ایران در منطقه نیز از دیگر موضوعات گفتگوی طرفین بوده است.

گفتنی است تنش میان هند و پاکستان از اواسط ماه میلادی گذشته به دنبال سلسله رویدادهایی که آغازگر آن وقوع انفجار انتحاری در کشمیر تحت کنترل هند بود بالا گرفت. به دنبال این حادثه، هند و پاکستان وارد درگیری در حریم هوایی کشمیر شدند که این ماجرا به اسارت خلبان هندی و در نهایت آزادی وی از سوی اسلام‎آباد منجر شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *