پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

«نظربایف»: خانواده قوی زیربنای دولت قوی است

پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 676639
رئیس جمهور قزاقستان در آستانه روز بین المللی زن با اشاره به نقش مادران در خانواده گفت: هر چه خانواده قوی تر باشد دولت هم قوی تر است.
«نظربایف»: خانواده قوی زیربنای دولت قوی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان در آستانه 8 مارس، روز بین المللی زن با نمایندگان جامعه زنان این کشور ملاقات کرد.

وی در این دیدار گفت: مادران ما به ویژه کسانی که دارای فرزند بسیار هستند باید از احترام زیادی برخوردار باشند، زیرا آنها مسئولیت پرورش را برعهده دارند.وی با اشاره به اهمیت نقش زن تصریح کرد: هر چه خانواده قوی تر باشد دولت هم قوی تر است.

نظربایف با اشاره از طلاق 20 درصدی زوجها در قزاقستان، گفت: تصمیمات شتابزده جوانان، دخالت خانواده‌ها و البته مشکلات اقتصادی عامل این پدیده است و ما باید این امور را اصلاح کنیم.

رئیس جمهور قزاقستان در ادامه در مورد حمایت اجتماعی در این کشور صحبت کرده و گفت: برای این امر از بودجه کشور بیش از 2 تریلیون تنگه هزینه شده است.وی با اشاره به فقدان حضور زنان در مسئولیت‌های دولتی گفت: مردان می‌دانند که اگر زنان بر کرسی مدیریت بنشینند بهتر از آنان می‌تواند کار انجام دهند، لذا تلاش می‌کنند که از این امر جلوگیری شود.

نظربایف در پایان گفت: دستیابی به کیفیت بالای زندگی که قزاقستان برای آن تلاش می‌کند بدون حضور زنان غیر ممکن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *