کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فاطمه دانشور، از فعالین اصلاح‌طلب:

فقط درصدکمی از مردم نگاه عمیق دارند/ می‌خواهند دولت روحانی را برکنار کنند

16 اسفند 1397 ساعت 8:51

تاکنون شاهد بوده‌ایم که رفتارها و حرکات پوپولیستی در مواردی بسیار پاسخگو بوده، چراکه اینگونه افراد به خوبی می‌دانند باید چگونه در این راه گام برداشت و موفق شد. حرکات پوپولیستی در کشور بسیار موفق‌تر از رویکردهای علمی، منطقی و تخصصی بوده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: فاطمه دانشور از فعالین زن اصلاح طلب معتقد است: مردم متاسفانه نسبت به برخی موضوعات نگاهی عمیق ندارند و تنها درصدی از مردم نگاهی عمیق دارند.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات این عضو سابق شورای شهر تهران را می خوانید:

* عملکرد ضعیف دولت باعث شد که بخشی از پشتوانه مردمی خود را از دست بدهد. هنگامی که در جمع‌های مردمی سخنرانی می‌کنیم آنها با مطرح کردن دلایل بسیاری عدم رضایت خود را عنوان می‌کنند. دولت و گروه‌های در سایه که گاه قدرتشان از قدرت دولت بیشتر است، در بسیاری از مواقع اتفاقات را در کشور رقم زده‌اند. این موضوع دور از ذهن نیست که قدرت در سایه قصد کنار زدن دولت آقای روحانی را دارد و نمی‌خواهد دوران ریاست جمهوری آقای روحانی در موعد مقرر به اتمام برسد. نشانه‌هایی از جمله کنار رفتن وزرا بیانگر ضعیف شدن دولت نسبت به گذشته است و دولت به سمت ضعیف و ضعیف‌تر شدن حرکت می‌کند. با توجه به روشن نبودن منشأ مشکلات برای مردم، طبیعی است که بخش‌هایی از مردم با دولت در سایه برای کنار زدن دولت همدلی داشته باشند. بسیاری از اتفاقاتی که در بازار رخ می‌دهد مانند بالا رفتن قیمت دلار که نارضایتی مردم را درپی داشته و دولت در سایه کنترل این مورد را در دست دارد، باعث می‌شود که مشکلات بر گردن دولت قرار گیرد.

* دولت در سایه بازوان قدرت دولت کنونی را تخریب کرده و شرایط را به گونه‌ای علیه دولت برنامه‌ریزی کرد تا دولت نتواند عملکرد مثبتی ارائه دهد. از جمله این اقدامات آن است که برنامه‌های دولت در مسائل داخلی و خارجی براثر فشار همین اقلیت به انحراف کشیده یا متوقف شده و در مجموع برنامه‌های دولت به نتیجه نمی‌رسد. تمام مسائل و مشکلات روی هم رفته منجر به ناامیدی و نارضایتی در مردم می‌شود که علت اصلی آن فقط به دولت بازنمی‌گرد. اما دولت مجبور است تا این مسیر را با توجه به شرایطی که خود بهتر از مردم درک می‌کند پیش ببرد. همچنین باید تاکید که ضعف‌هایی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد قوه مجریه آنگونه که باید حرکت کند. حتی می‌توان گفت که قوه مجریه اختیار بسیار زیادی هم از خود ندارد. دولت در سایه قصد دارد پروژه تخریب و تضعیف دولت را ادامه داده و در اوج ضعف دولت را برکنار کند و فرد مورد نظر خود را روی کار بیاورد.

* تاکنون شاهد بوده‌ایم که رفتارها و حرکات پوپولیستی در مواردی بسیار پاسخگو بوده، چراکه اینگونه افراد به خوبی می‌دانند باید چگونه در این راه گام برداشت و موفق شد. حرکات پوپولیستی در کشور بسیار موفق‌تر از رویکردهای علمی، منطقی و تخصصی بوده است.

* آگاهی مردم در برخی موارد بسیار کم است و در حال حاضر که فضای مجازی گسترده شده، اما مردم متاسفانه نسبت به برخی موضوعات نگاهی عمیق ندارند و تنها درصدی از مردم نگاهی عمیق دارند هر چند این نگاه رو به توسعه است. در جامعه ما افرادی موفق می‌شوند که بتوانند حرکات پوپولیستی داشته و بر موج احساسات مردم سوار شوند و در نهایت قدرت را در دست بگیرند.

* نخبگان جامعه این کار را باید انجام دهند. در حال حاضر اتفاق بسیار بدی در جامعه رخ داده است که نخبگان ما کنار رفته‌اند. باید تاکید کرد که کنار رفتن نخبگان در جامعه هم به‌خاطر قدرت در سایه است. در مقاطعی شاهد بودیم که اساتید دانشگاه‌ها را از کار برکنار کردند و... بسیاری از نخبگان کشور به جهت شرایطی که کشور دارد، کشور را ترک کرده‌اند. یکی از علت‌های ترک کشور از سوی نخبگان عدم شایسته‌سالاری است. هرچه کشور از نخبگان بیشتر تهی شود، سلبریتی‌ها جریان‌سازتر می‌شوند، اما باید به یاد داشت که هیچ زمانی نمی‌توانند نقش نخبگان را برای کشور ایفا کنند.


کد مطلب: 676529

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/676529/فقط-درصدکمی-مردم-نگاه-عمیق-می-خواهند-دولت-روحانی-برکنار-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com