شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۳۷
فاطمه دانشور، از فعالین اصلاح‌طلب:

فقط درصدکمی از مردم نگاه عمیق دارند/ می‌خواهند دولت روحانی را برکنار کنند

پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 676529
تاکنون شاهد بوده‌ایم که رفتارها و حرکات پوپولیستی در مواردی بسیار پاسخگو بوده، چراکه اینگونه افراد به خوبی می‌دانند باید چگونه در این راه گام برداشت و موفق شد. حرکات پوپولیستی در کشور بسیار موفق‌تر از رویکردهای علمی، منطقی و تخصصی بوده است.
فقط درصدکمی از مردم نگاه عمیق دارند/ می‌خواهند دولت روحانی را برکنار کنند
گروه سیاسی جهان نيوز: فاطمه دانشور از فعالین زن اصلاح طلب معتقد است: مردم متاسفانه نسبت به برخی موضوعات نگاهی عمیق ندارند و تنها درصدی از مردم نگاهی عمیق دارند.

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات این عضو سابق شورای شهر تهران را می خوانید:

* عملکرد ضعیف دولت باعث شد که بخشی از پشتوانه مردمی خود را از دست بدهد. هنگامی که در جمع‌های مردمی سخنرانی می‌کنیم آنها با مطرح کردن دلایل بسیاری عدم رضایت خود را عنوان می‌کنند. دولت و گروه‌های در سایه که گاه قدرتشان از قدرت دولت بیشتر است، در بسیاری از مواقع اتفاقات را در کشور رقم زده‌اند. این موضوع دور از ذهن نیست که قدرت در سایه قصد کنار زدن دولت آقای روحانی را دارد و نمی‌خواهد دوران ریاست جمهوری آقای روحانی در موعد مقرر به اتمام برسد. نشانه‌هایی از جمله کنار رفتن وزرا بیانگر ضعیف شدن دولت نسبت به گذشته است و دولت به سمت ضعیف و ضعیف‌تر شدن حرکت می‌کند. با توجه به روشن نبودن منشأ مشکلات برای مردم، طبیعی است که بخش‌هایی از مردم با دولت در سایه برای کنار زدن دولت همدلی داشته باشند. بسیاری از اتفاقاتی که در بازار رخ می‌دهد مانند بالا رفتن قیمت دلار که نارضایتی مردم را درپی داشته و دولت در سایه کنترل این مورد را در دست دارد، باعث می‌شود که مشکلات بر گردن دولت قرار گیرد.

* دولت در سایه بازوان قدرت دولت کنونی را تخریب کرده و شرایط را به گونه‌ای علیه دولت برنامه‌ریزی کرد تا دولت نتواند عملکرد مثبتی ارائه دهد. از جمله این اقدامات آن است که برنامه‌های دولت در مسائل داخلی و خارجی براثر فشار همین اقلیت به انحراف کشیده یا متوقف شده و در مجموع برنامه‌های دولت به نتیجه نمی‌رسد. تمام مسائل و مشکلات روی هم رفته منجر به ناامیدی و نارضایتی در مردم می‌شود که علت اصلی آن فقط به دولت بازنمی‌گرد. اما دولت مجبور است تا این مسیر را با توجه به شرایطی که خود بهتر از مردم درک می‌کند پیش ببرد. همچنین باید تاکید که ضعف‌هایی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد قوه مجریه آنگونه که باید حرکت کند. حتی می‌توان گفت که قوه مجریه اختیار بسیار زیادی هم از خود ندارد. دولت در سایه قصد دارد پروژه تخریب و تضعیف دولت را ادامه داده و در اوج ضعف دولت را برکنار کند و فرد مورد نظر خود را روی کار بیاورد.

* تاکنون شاهد بوده‌ایم که رفتارها و حرکات پوپولیستی در مواردی بسیار پاسخگو بوده، چراکه اینگونه افراد به خوبی می‌دانند باید چگونه در این راه گام برداشت و موفق شد. حرکات پوپولیستی در کشور بسیار موفق‌تر از رویکردهای علمی، منطقی و تخصصی بوده است.

* آگاهی مردم در برخی موارد بسیار کم است و در حال حاضر که فضای مجازی گسترده شده، اما مردم متاسفانه نسبت به برخی موضوعات نگاهی عمیق ندارند و تنها درصدی از مردم نگاهی عمیق دارند هر چند این نگاه رو به توسعه است. در جامعه ما افرادی موفق می‌شوند که بتوانند حرکات پوپولیستی داشته و بر موج احساسات مردم سوار شوند و در نهایت قدرت را در دست بگیرند.

* نخبگان جامعه این کار را باید انجام دهند. در حال حاضر اتفاق بسیار بدی در جامعه رخ داده است که نخبگان ما کنار رفته‌اند. باید تاکید کرد که کنار رفتن نخبگان در جامعه هم به‌خاطر قدرت در سایه است. در مقاطعی شاهد بودیم که اساتید دانشگاه‌ها را از کار برکنار کردند و... بسیاری از نخبگان کشور به جهت شرایطی که کشور دارد، کشور را ترک کرده‌اند. یکی از علت‌های ترک کشور از سوی نخبگان عدم شایسته‌سالاری است. هرچه کشور از نخبگان بیشتر تهی شود، سلبریتی‌ها جریان‌سازتر می‌شوند، اما باید به یاد داشت که هیچ زمانی نمی‌توانند نقش نخبگان را برای کشور ایفا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نخبگان کناررفته اندکه قمپزهایی مثل شماصاحب نظرشده اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مردم اگر نگاه عمیقی داشتند که به شماها رای نمی دادند.
Iran, Islamic Republic of
...
حسابگر
Iran, Islamic Republic of
این خانوم گفته زمان دانشجویی با کار دانشجویی کسب درامد میکرده .که محتاج کمک خانواده نباشه، بسیار خوب ..(منبع مصاحبه های ایشون) بعدآ رفته وزارت صنعت کارمند شده ....ماموریت های چین .... حالا هم شدن سرمایه دار (مولتی میلیاردر) یک نفر نیست بپرسه چطوری ... !!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
United Arab Emirates
مگه روحانی دولتی هم غیر از واعظی داره که بخوان برکنارش کنن؟!!!!!!!!!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
سرکارخانم
الحمدالله دم خروس زده بیرون دولت روحانی به ضد تبلیغ نیاز ندارد ودر توهم هم به سر نبرید چون دولت سایه ساخته و پرداخته ذهن شماست ....
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
اینها حرکت برای مردم را پوپولیستی می دانند برای همین به خودشان سختی نمی دهند و نوغنچه های نازنین خودشان را هم با دلار 4200 تومانی جهانگیری می فرستند امریکا و انگلیس .
Netherlands
آره بابا نگاه عمیق ندارند که مولتی میلیاردر نیستند
علی
Iran, Islamic Republic of
...
شاکی
Iran, Islamic Republic of
استیضاح یک مطالبه عمومی است کمر مردم زیربار تورم افسار گسیخته خم شده است .
واقعا بنازم به این نگاه عمیق شما با این انتخابت
نگاه عمیق مختص طبقه اشرافی وبیدردو4درصدی هاست اکثریت مردم فقط باید به انها رای دهند بر مسند قدرت بنشانندشان ؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
فراموش نکن که شما خودت با ترفند و شیوه ی پوپولیستی رای آوردی . ...
Iran, Islamic Republic of
خانم متوهم
اول اینکه امثال چون من نمی خواهیم دولت روحانی برکنارشود .اصلا و اساسا . لیکن مثل اواخر احمدینژاد باید گاهی ترمزش را کشید. دوم آگاهی شما کمتر ازخیلی های دیگر است . زیاد نوشابه برای خودت بازنکن . جای جای حرفهای شما اگر درست منتقل شده باشد عیارت را نشان می دهد . شما ها با چه رویی اینروزها جرات می کنید اظهار نظرهای طلبارانه انهم در این سطح بکنید ؟ واقعا عناد و دگماتیزم در مقابل شما ها کم می اورد و بقول این دوست کاربرمان ظاهرا قحط الرجال شده که شما اومدی ومصاحبه کردید.
Iran, Islamic Republic of
شما از پوپولیست استفاده نکردینبرا انتخاب شدن؟؟؟؟؟؟؟
پوپولیستی ترین انتخابات انتخابات منجر به انتخاب دوم روحانی بود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به به خانوم هزارمیلیاردی ... چه خبر از دارایی هاتون ؟ کی ایشالا قراره سفر به کره ماه داشته باشید؟ منتظریم اولین شیرزن ایرانی باشید که پا به کره ماه می گذارید . الیته ایرانی ساکن ایران . نه ایرانی قلابی ساکن آمریکا !!!!
بوسجین
Iran, Islamic Republic of
عمق نگاه شماها را هم در این جهل سال مدیریت دیدیم الان هم دفیفا" بیشترین مشکل را در نهاد ها و ارگانهایی می ببینم که دست هم گروه هاس شماست که زندگی امروزی مردم را رقم زده اند که انفجار عمیق بی برنامگی و بی سیاستی است نمی خواهم اسم ببرم چون ممکن است منتشر نشودو این عدم عمق نشان از بی بصیرتی برخی مانند شماست که ادرس غلط به مردم دادید تا رای مردم را بدست اورید حالا از چه راهی و چگونه بماند
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست-بخش سوم
Iran, Islamic Republic of
خانم دانشور؛ ۵- شما فکر کرده اید که ملت هم باید مثل شما فکر کنند که البته اینگونه نیست؛ ملت فهم و شعور بیشتری در درک مسایل کشور دارند و با عرض پوزش باید گفت( غلط می کند کسی که به شعور مردم توهین کند)۶-چطور آن زمانی که به دنبال رای بودید ملت و مردم با شعور بودند و همین سلیبریتی های از همه جا بیخبر بی سواد کنش‌گران فعال جبهه شما بودند ولی اکنون که تشت رسوایی تان از بام به زیر افتاده مردم نفهم و سیلبیرتی ها دشمن شما!!؟؟ این گفته شما نشان می دهد مردم تا زمانی که منافع شما برقرار است و جیبتان پر است ارزش دارند ولی موقع رسوایی تان مردم نفهم!!! ۷-دولت روحانی نیازی به براندازی ندارد و اگر هم مردم معترض به دولت هستند به این دلیل است تا که حالا ندیده اند دولتی بر سرشان حاکمیت داشته باشد که در دورانش گوشت به عنوان یک کالای اساسی قاچاق بشود. دولت روحانی دستاوردهای بزرگی داشت که نه برای مردم بلکه برای دنیا هم خیره کننده (قاچاق گوشت، قاچاق مرغ زنده، قاچاق قطعات خودرو، قاچاق ارز و سکه به صورت فیزیکی، اختلاس های کلان میلیاردی فقط در مدت نه ماه گذشته، پیدایش پدیده هایی مثل سلطان قیر، سلطان سکه، سلطان گوشت، سلطان لاستیک خودرو، سلطان پوشاک بچه و ...!!! پس هزاران هزاران البته که مردم باید معترض چنین دولتی باشند.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
علی
United States
...
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
قبلا که مردم خوب می فهمیدن حالا نفهم شدند ؟
فاطمه حقیقت جو کجاست ؟
Iran, Islamic Republic of
بژرگترین مشکل شما اصلاح طلبان از خود راضی، این است که هیچ کس جز خودتان به خودتان نمره قبولی نمی دهید.
Iran, Islamic Republic of
نترس خانم ...
Iran, Islamic Republic of
راست میگه. وضعیت امروز ما نتیجه نگاه عمیق مردمیه که تا هزار و چهارصد با روحانی را ندیدن و خواستن
Denmark
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از سفره بیت المال خوردن حالا دارن طلب خواهانه نعره می کشند،
منتظر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
از نحوه ی زندگی کردن برخی اصلاح طلبان معلوم است که چنین فکری می کنند و مردم را کم فهم می دانند. این جماعت اصلن از بیخ با مردم بیگانه اند و رفیق بیگانه اند...
Iran, Islamic Republic of
نظرتان را درخصوص حجاب هم بفرمایید بد نیست.
و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون الا انهم هم المفسدون و لکن لا یشعرون بقره ایات 11 و 12 وقتی به منافقین گفته می شود که در زمین فساد نکنید می گوین هما نا ما اصلاح طلب هستیم مصلح هستیم بدنید که انها مفسد هستند ولی نمی فهمند
احمد
Iran, Islamic Republic of
پس به خاطرهمین کم عمقی نگاهشون بود که به شماها رای دادن؟