جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مقام روسی: مفاد اقتصادی برجام آسیب دیده است

چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 676320
میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن نکوهش سیاست دولت آمریکا در ترساندن کشورهایی که قصد همکاری با ایران دارند، گفت : مفاد و بندهای اقتصادی برجام آسیب دیده است.
مقام روسی: مفاد اقتصادی برجام آسیب دیده است
به گزارش جهان نيوز به نقل العالم، اولیانوف گفت در حالی که مفاد هسته‌ای به صورت موثر اجرا می‌شوند، آسیب های سنگینی به مفاد اقتصادی برجام وارد شده است. 
وی با انتقاد از سیاست های ترامپ اضافه کرد که آمریکا از کشورهایی که با ایران همکاری می‌کنند، باج‌گیری اقتصادی می‌کند و به تعهدات خود در رفع تحریم‌ها علیه ایران عمل نمی کند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

تحریم هایی که آمریکا یکجانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.

مقامات ایران نیز اعلام کرده اند که تحریم های جدید آمریکا بیشتر یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است و اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *